Wat kan een e-mailmarketingmanager voor u doen?  Wat te weten

Wist je dat de aantal e-mailgebruikers zal naar verwachting groeien tot bijna 4,5 miljard in 2023?

Op dit minute kunnen kleine bedrijven het zich niet veroorloven om e-mails te negeren als een krachtige kracht voor marketing. Om een ​​succesvolle e-mailmarketingcampagne te lanceren, is het cruciaal om een ​​e-mailmarketingmanager in uw staff te hebben.

Vraag je je af waarom ze je tijd en moeite waard zijn om in te huren? Blijf lezen om alles te weten te komen more than wat een e-mailmarketingmanager voor u kan doen.

Taken van een e-mailmarketingmanager

Als klein bedrijf heb je alle exposure nodig die je kunt krijgen. Merkbekendheid is het belangrijkste ingrediënt van succes. Een e-mailmarketingmanager kan alle taken uitvoeren die verband houden met e-mailmarketingcampagnes en nog veel meer.

De eerste opdracht voor dit soort professionals is het stellen van doelen. Proberen ze een nieuw merchandise bekend te maken, de autoriteit van uw merk te vestigen of al het bovenstaande? Het is vaak zo dat een manager meerdere doelen fulfilled verschillende prioriteit heeft.

Zodra dat duidelijker is, kunnen ze beginnen achieved het ontwerpen van e-mails die uw exacte doelgroep zullen aanspreken. Dit kan zo breed zijn als de inhoud van de e-mail en zo specifiek als de onderwerpregel van de e-mail. Dit alles kan bijdragen aan iets dat een potentiële klant opent en leest of naar de prullenbak stuurt.

Het is altijd zo dat een e-mail aan het einde 10 minste één type uitvoerbaar doel heeft. Sommige hiervan bevatten een aankooplink, een aanmeldingslink, een abonnementsknop of iets anders.

Naast dat alles is een ander doel van de e-mailmarketingmanager het bouwen van uw e-maillijsten. Je kunt een e-maillijst bijna zien als het aantal volgers op sociale media, behalve dat deze lijst nog waardevoller is. Er zijn veel manieren om deze lijst op te bouwen, maar hoe eerder u kunt beginnen, hoe beter uw bedrijf zal zijn.

Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat alle e-maillijsten vrij zijn van inactieve of niet-reagerende e-mails, wat een andere taak is van de e-mailmarketingmanager.

Vaardigheden van een e-mailmarketingmanager

Een e-mailmarketingmanager is meer dan alleen een waardevolle bron voor recommendations voor e-mailmarketing. De beste professionals hebben een breed scala aan vaardigheden die ze in het voordeel van uw bedrijf kunnen gebruiken.

Ze zouden bijvoorbeeld een indrukwekkend vermogen moeten hebben om te veranderen en te veranderen tonen en stijlen. Soms is een meer vrolijke en grappige toon nodig voor een e-mail, terwijl andere keren een professionele toon nodig is. Als een marketingmanager geen verbinding kan maken met een specifieke doelgroep, is een campagne mislukt voordat deze is begonnen.

De stijl moet niet alleen passend en herkenbaar zijn, maar ook begrijpelijk. Duidelijkheid van schrijven is iets dat een e-mailmarketingmanager u in schoppen kan bieden. Alsof dat nog niet genoeg was, hebben de besten uitstekende aandacht voor detail en kunnen ze elke typefout opsporen en corrigeren, zodat alle e-mails fantastic zijn.

Een andere vaardigheid die een e-mailmarketingmanager naar de tafel kan brengen, is abilities op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (Search engine optimization). In combinatie achieved zoekmachinemarketing (SEM) zullen de strategieën van uw manager een krachtige kracht zijn.

Er zijn veel software program en analytische instruments die uw manager kan gebruiken om in realtime en achteraf toegang te krijgen tot de voortgang. Achieved hun verfijnde communicatieve vaardigheden zullen ze de programma’s en de algemene betekenis van de resultaten aan jou en de relaxation van het team kunnen uitleggen.

Sommige specifieke stukjes program waar ze goed in zijn, zijn Basecamp, Google Analytics en zelfs enkele basiscoderingsprogramma’s. Ze kennen ook de beste e-mailmarketingplatforms die uw bedrijf kan gebruiken, zoals Hubspot, Mailchimp en CakeMail.

Vind je publiek

Simpel gezegd, sommige e-mailmarketingstrategieën zijn succesvoller dan andere. Een van de belangrijkste eigenschappen die een e-mailmarketingmanager moet hebben, is het aanpassingsvermogen. Dit kan van toepassing zijn op een reeks situaties, zoals het zoeken naar een nauwkeuriger idee van een klantenbestand.

Bij elke marketingcampagne komen veel stukjes en beetjes waardevolle gegevens. De supervisor moet die stukjes nemen en een alomvattend en begrijpelijk geheel maken. Op die manier hebben ze een duidelijker beeld van het klantenbestand en hoe ze op de greatest mogelijke manier achieved hen in get hold of kunnen komen.

Het is vaak zo dat een e-mailmarketingmanager het belangrijkste klantenbestand kan bijhouden en meerdere of meer subsets die mogelijk kleiner zijn maar niet minder cruciaal voor succes.

Tijdens hun werk kunt u verwachten dat uw e-mailmarketingmanager satisfied verschillende collega’s samenwerkt, waaronder uw overkoepelende marketingmanager, grafisch ontwerpers, gegevensanalisten, de contentmanager en externe leveranciers.

Hoe de effectiviteit van een manager te beoordelen?

Als u een geheel nieuwe specialist aan uw staff toevoegt, is het normaal om hun voortgang en algeheel succes te volgen.

Het goede nieuws is dat er verschillende manieren zijn om harde feiten te krijgen die betrekking hebben op de effectiviteit van een e-mailmarketingmanager of het gebrek daaraan.

U kunt bijvoorbeeld zien hoeveel van hun e-mails een doorklik hebben opgeleverd. Een doorklik zal u vertellen of een e-mail is verwijderd of dat ze op de connection hebben geklikt om bijvoorbeeld te kopen of zich te abonneren.

Kijken naar de conversieratio is nog een ander stuk gegevens dat geweldig is om de effectiviteit van een manager te beoordelen.

Klaar om een ​​e-mailmarketingmanager in te huren?

Nu je alles hebt geleerd in excess of wat een e-mailmarketingmanager voor je kan doen, kun je hem inhuren om je strategieën naar een hoger niveau te tillen. Er gaat niets boven een pro die alles namens u kan beheren. Zo kunt u zich focussen op andere zaken.

Vertical Reaction is hier om uw bronnencentrum voor e-mailmarketing te zijn. Van het bouwen van e-maillijsten tot social media advertising, we kunnen het allemaal. E-mailstrategieën kunnen wonderen verrichten voor lodges en vele andere bedrijven.

Aarzel niet om make contact with met ons op te nemen als je vragen hebt of de bal aan het rollen wilt brengen.

© 2022, Chris Duncan. Alle rechten voorbehouden.