Wat kan een e-mailmarketingmanager voor u doen?  Wat te weten

Wist je dat de allereerste e-mail werd verzonden in 1971, meer dan een decennium voor de officiële verjaardag van online?

Sindsdien is de e-mailcommunicatie zo geavanceerd en genormaliseerd geworden dat de meeste mensen het niet kunnen laten om hun inbox meerdere keren per dag te controleren. Dit is een van de redenen waarom e-mailmarketing behoorlijk effectief kan zijn. Natuurlijk kan het voor één persoon bijna onmogelijk zijn om duizenden e-mails for every week te verzenden, daarom is e-mailautomatisering zo cruciaal.

Heb je jezelf ooit afgevraagd: “Wat is e-mailautomatisering?” Blijf lezen om er alles over te leren en hoe het uw bedrijf kan helpen.

Wat is e-mailautomatisering?

Als je nog nooit van e-mailautomatisering hebt gehoord, moet je weten dat dit iets is dat veel kleine bedrijven in een groot aantal sectoren gebruiken. Zoals de naam al doet vermoeden, is e-mailautomatisering automatisch en kunt u voorgevormde e-mails naar mensen sturen op foundation van een vastberaden actie. Er is veel variatie in e-mailautomatisering, waardoor u het kunt afstemmen op al uw behoeften.

Het is belangrijk om e-mailautomatisering te onderscheiden van massale e-mailuitzendingen. Massa-e-mails zijn e-mails die naar elk e-mailadres op uw lijst worden verzonden. Aan de andere kant vindt e-mailautomatisering alleen plaats als een bepaalde actie het activeert, en dan wordt het naar die specifieke persoon gestuurd.

Een populair type e-mailautomatisering vindt plaats wanneer mensen zich aanmelden voor mailinglijsten. De actie van het aanmelden is de bring about die een welkomstmail stuurt naar de nieuwe persoon op uw lijst. Andere mogelijkheden van e-mailautomatisering zijn onder meer aankoopbevestigingen, uitnodigingen om een ​​specifiek product or service te beoordelen, profielwachtwoordwijzigingen, afspraakbevestigingen en nog veel meer.

Aangezien het exacte variety geautomatiseerde e-mail afhangt van de uitgevoerde actie, kunt u de e-mails aanpassen zodat ze persoonlijker en gerichter zijn.

Het mooie van e-mailautomatisering is dat het maar één keer hoeft te worden ingesteld. Vanaf dat instant kunt u het systeem zichzelf laten draaien terwijl u zich op andere kleine zakelijke taken concentreert. Als u ooit iets moet bijwerken, zult u blij zijn te weten dat het proces web zo eenvoudig is als sleutelen aan een e-mail fulfilled één formulier.

Hoe kan het uw bedrijf helpen?

Behalve dat u enorm veel tijd bespaart, kan e-mailautomatisering er ook voor zorgen dat uw bedrijf zelf op tijd is. Het zou bijvoorbeeld een slechte vorm van uw kant kunnen zijn als u om 5 uur ‘s ochtends een e-mail naar een klant zou sturen. Dingen kunnen further ingewikkeld worden als je klanten hebt die verspreid zijn about verschillende tijdzones.

Als het gaat om e-mailmarketingtips, kunt u automatisering gebruiken om e-mails op het juiste minute volgens verschillende tijdzones te verzenden. De ontvanger zal immers minder snel een e-mail openen als hij deze midden in de nacht ontvangt. Het kan niet alleen worden gemarkeerd als spam, maar het kan ook worden bedolven onder andere e-mails die worden verzonden tegen de tijd dat een gebruiker zijn inbox controleert.

Geautomatiseerde e-mails kunnen uw e-mailmarketingcampagnes more than het algemeen ook succesvoller maken. De reden hiervoor is dat de e-mails die mensen by way of automatisering ontvangen, pertinent zijn voor hun acties en andere informatie. Satisfied dit in gedachten is het veel waarschijnlijker dat gebruikers op one-way links klikken en andere acties uitvoeren die de communicatie en betrokkenheid kunnen vergroten.

Dit helpt ook veel bij het behouden van klanten. Houd er rekening mee dat het above het algemeen veel meer energie en middelen kost om een ​​nieuwe klant te werven dan om een ​​oudere te behouden. E-mailautomatisering is ook effectief gebleken bij het behouden van klanten.

De belangrijkste verschillen tussen een succesvolle e-mail en een e-mail die wordt weggegooid, zijn tijdigheid en personalisatie. De meeste mensen zullen een e-mail verwijderen die een paar uur nadat u zich heeft aangemeld, is verzonden achieved de tekst: “Hé, daar! Elkaar lang niet gezien. Kom alsjeblieft terug naar onze web site!”

Hoe kan het de groei beheren?

In de eenvoudigste bewoordingen zullen alle e-mailmarketingstrategieën hun limiet bereiken als u profiteert van e-mailautomatisering. Hoe meer je bijvoorbeeld je lijst laat groeien, hoe meer je team dun wordt verspreid. In plaats van op deze uitkomst te wachten, kunt u e-mailautomatisering toestaan ​​om te beheren en schaal de groei van uw bedrijf.

In zekere zin is e-mailautomatisering vergelijkbaar achieved het inhuren van geheel nieuw personeel, behalve dat het op elk moment van de dag of nacht als een klok kan werken. Terwijl automatisering zich richt op de e-mails uit het hoofd en in formulieren, kunnen uw echte medewerkers hun denkkracht concentreren op zeer specifieke en aangepaste e-mails. Ze kunnen ook hun horizon verbreden en naar de sterren schieten fulfilled ambitieuze e-mailcampagnes.

U wilt immers niet dat uw team om hulp schreeuwt wanneer uw e-maillijsten in korte tijd verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Niet alleen zal e-mailautomatisering de previous van hun schouders halen, maar het kan uw crew ook van meer nuttige gegevens voorzien.

Afgezien van de acties die een geautomatiseerde e-mail stimuleren, leert u hoe effectief dergelijke e-mails zijn. Elke doorklik, aanmelding en online aankoop draagt ​​bij aan een datapool die uw overkoepelende e-mailmarketingstrategieën kan informeren. Ze zeggen dat kennis macht is en dat geldt zeker voor de marketingwereld.

Wat is e-mailautomatisering? Nu weet je het

Heeft een vriend of familielid u ooit de vraag gesteld: “Wat is e-mailautomatisering?” Nu je er alles about hebt geleerd, kun je het ze uitgebreid uitleggen. Als ze ook een bedrijf hebben, raad ze dan de techneut aan.

Wij van Vertical Response hebben alle marketingexpertise en automatiseringssoftware die u ooit nodig zou kunnen hebben. Van een gebruiksvriendelijke editor en geautomatiseerde abide by-ups tot enquêtes en geavanceerde rapportage, de tools waartoe u toegang hebt, kunnen het succes van uw bedrijf vergroten.

Het beste van alles is dat we twee servicepakketten hebben die bij elk spending plan passen.

© 2022, Chris Duncan. Alle rechten voorbehouden.