Wat is CRM-e-mailmarketing?  Is het geschikt voor u?

Wat als je advertising and marketing een enorme blinde vlek experienced en je het niet eens wist?

CRM-e-mailmarketing is een van de beste equipment die door enkele van de meest succesvolle bedrijven about de hele wereld worden gebruikt. Veel ondernemers en professionals die echt baat kunnen hebben bij deze strategie, weten er echter niets van.

Dus, wat is CRM-e-mailmarketing? Previous het bij uw eigen bedrijf en hoe kunt u aan de slag? Blijf lezen om de antwoorden op uw vragen te ontdekken!

Wat is CRM-e-mailmarketing?

In onze gids wordt alles uitgelegd wat u moet weten in excess of CRM-e-mailmarketing. Maar eerst moeten we uw brandende vraag beantwoorden: wat is deze vorm van e-mailmarketing?

Dit is een van de zeldzame gevallen waarin de naam van een marketingterm in feite de volledige functionaliteit ervan verklaart. In dit geval combineert de marketingtechniek de Klantrelatiebeheer strategieën en application van een bedrijf achieved hun e-mailmarketinginspanningen.

Zie dit als “twee geweldige smaken die samen geweldig smaken.” CRM biedt een waardevolle manier om klantinteracties te personaliseren en tegelijkertijd waardevolle analysegegevens te verzamelen, en e-mailmarketing biedt een goedkope manier om meer dan vier miljard internetgebruikers over de hele wereld.

Doorway CRM en e-mailmarketing te combineren, kunnen zelfs zeer kleine bedrijven een zeer dramatische groei doormaken!

Hoe werkt CRM satisfied e-mail?

Nu weet u de basis van wat CRM-e-mailmarketing is. Maar dat brengt ons bij een andere goede vraag: hoe werkt uw CRM precies achieved uw e-mailmarketing?

Het hangt allemaal af van waar je begint. Als u al about een CMS-softwaresysteem beschikt, heeft dit mogelijk e-mailmarketingfunctionaliteit waarvan u nog geen gebruik heeft gemaakt. En als u een softwareoplossing voor e-mailmarketing heeft, is de kans groot dat deze eenvoudig kan worden geïntegreerd in een CMS.

Zodra u uw CRM en e-mailmarketing hebt gesynchroniseerd, is de lucht de limiet als het gaat om wat u kunt doen. Door klantinformatie te synchroniseren, kunt u nauwkeuriger gerichte e-mails verzenden, en doorway klantinformatie grondiger te volgen, kunt u hun positie in de verkooptrechter beter begrijpen, terwijl u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde aanbevelingen aan klanten kunt doen op foundation van hun aankoopgeschiedenis.

Bedenk eens: dit is maar een fractie van wat je kunt doen door CRM en e-mailmarketing te combineren.

Wat is er mis satisfied traditionele e-mailmarketing?

E-mailmarketing bestaat al praktisch sinds de geboorte van net. Dus hoewel het toevoegen van CRM aan de blend veel voordelen heeft, stelt u misschien een fundamentele vraag: “wat is er mis met traditionele advertising and marketing?”

Om het antwoord te begrijpen, moet u iets leren around zowel de geschiedenis van e-mailmarketing als het evoluerende consumentengedrag in de richting van deze advertising and marketing. Vroeger was e-mailmarketing een kwestie van zoveel mogelijk e-mailadressen krijgen als een bedrijf kon en vervolgens zoveel mogelijk berichten verzenden. Deze techniek werd vaak omschreven als de “spray and pray”-methode.

Maar laten we eerlijk zijn: hoe vaak for every 7 days, of zelfs for every dag, ergert u zich aan ongewenste e-mailberichten? Naarmate gebruikers meer genoeg kregen van deze benadering, begonnen e-mailproviders filters aan te bieden die een effectieve taak waren om ongewenste berichten in de mappen “Rommel” of “Ongewenste” te plaatsen. Bovendien zijn de wetten geëvolueerd om “spam” -e-mail te reguleren, en consumenten kregen de mogelijkheid om zich af te melden voor e-mailcampagnes waarvoor ze zich onbewust hadden aangemeld.

Het schrijven was aan de muur: als een bedrijf klanten wilde krijgen en ze geabonneerd wilde houden op verdere e-mails, moesten ze meer waarde bieden aan klanten en tegelijkertijd een meer persoonlijke benadering bieden. En zo werd CRM de ‘geheime saus’ voor effectieve e-mailmarketingstrategieën.

Het persoonlijke tintje toevoegen

Zoals we eerder hebben opgemerkt, is een belangrijke functie van een goede CRM het verzamelen van gegevens more than uw klanten. En het meest elementaire gebruik van deze gegevens is het verbeteren van verkoop- en marketinginspanningen. Als u eenmaal weet wat klanten willen (en wat ze niet willen), kunt u uw benadering van verkoop en advertising gemakkelijker verfijnen.

En satisfied een beetje tweaken, helpen CRM-gegevens je ook om je benadering van e-mailmarketing te verfijnen. Wanneer u meer weet over klanten, kunt u gerichte berichten sturen die precies zijn afgestemd op hun behoeften. U kunt klantrelaties ook effectiever koesteren door e-mails op het juiste moment te verzenden die overeenkomen fulfilled bepaald klantgedrag.

Het beste is echter dat CRM-e-mailmarketing de manier kan veranderen waarop klanten de e-mails bekijken die u hen stuurt.

Aid klanten bij het heroverwegen van advertising and marketing-e-mails

U hoeft niet al te lang na te denken om te beseffen waarom klanten geïrriteerd raakten door de ‘old school’-methode van e-mailmarketing. Vraag jezelf eens af waarom je elke dag vervelende e-mails verwijdert? Meestal is het omdat deze e-mails niets van waarde voor je zijn en het is duidelijk dat het bedrijf er gewoon op uit is om geld fulfilled je te verdienen.

Dat is de snelste manier om uw eigen klanten weg te jagen. Als je die klanten wilt behouden, moet je e-mails versturen die hen helpen geld te besparen, bargains te ontdekken en anders wat meer plezier uit het leven te halen.

Zoals u zich kunt voorstellen, is dit waar CRM-e-mailmarketing om de hoek komt kijken. Als u begrijpt wat de problemen van klanten zijn, kunt u inhoud bieden die de oplossingen biedt die ze nodig hebben.

Dit zal in het start out wat demo and error vergen. Maar al snel zal het opnemen van CRM in uw e-mailmarketing een revolutie teweegbrengen in zowel de e-mailinhoud die u maakt als de ontvangst van de klant bij elk bericht dat u verzendt.

Revolutioneer vandaag nog e-mailmarketing

Nu weet u wat CRM-e-mailmarketing is en hoe het uw bedrijf ten goede kan komen. Maar weet u wie u op weg kan helpen en deze kans optimaal kan benutten?

Bij Vertical Response zijn we gespecialiseerd in het transformeren van ouderwetse e-mailmarketing in een vooruitstrevende, klantgerichte aanpak. Om te zien wat wij voor uw eigen bedrijf kunnen betekenen, hoeft u alleen maar vandaag nog make contact with fulfilled ons op te nemen!

© 2022, Chris Duncan. Alle rechten voorbehouden.