Business enterprise-to-organization marketingevenementen zijn in een paar jaar tijd enorm veranderd en zijn nog steeds in beweging, beïnvloed door continuous veranderende factoren zoals budgetbeperkingen, arbeidstekorten, reisomwentelingen – en ja, voortdurende bezorgdheid about de veiligheid.

Maar B2B-eventmarketing blijft een cruciale rol spelen bij netwerken, prospectie en verkoop, vooral voor complexe industriëlen.

Terwijl de meeste evenementplanners en aanwezigen uitkijken naar meer persoonlijke beurzen en B2B-marketingconferenties in de komende jaren, wordt een terugkeer naar de manieren van 2019 steeds onwaarschijnlijker. Veel deelnemers aan conferenties en seminars zijn de gemak van virtuele en hybride opties. In sommige gevallen kunnen mensen nu deelnemen aan evenementen die buiten bereik waren voordat de pandemie betrekking had op genormaliseerde virtuele evenementen.

Ook al is het nu een verwachting dat grootschalige evenementen een on the net part bevatten, gewoon 25% van de ondervraagde organisatoren van evenementen beschouwden hun virtuele sponsoring als “succesvol” of “zeer succesvol”. De on the web optie gaat niet weg, dus het is zeker tijd om het meeste uit je volgende webinar of virtuele evenement te halen.

Of uw volgende grote ding nu een persoonlijke, virtuele of hybride gelegenheid is, overweeg om deze doelgerichte B2B-evenementmarketingideeën te gebruiken voor, tijdens en na de gelegenheid om uw doelstellingen te helpen bereiken en de ROI te optimaliseren.

Bepaal eerst de doelen en doelstellingen van uw evenement

Wat wil je bereiken door een zakelijk evenement te organiseren?

Voordat u denkt: “Dat is een domme vraag”, overweeg dan uw mogelijkheden. Een B2B-eventmarketingstrategie helpt uw ​​teams bij het plannen van een evenement dat uw doelen bereikt, waaronder:

  • Het demonstreren van je concurrentie voordeel
  • Versterking van uw positie als thought chief in de branche
  • Spotlighting a productlancering of nieuwe dienst
  • Toenemend merk bewustzijn
  • Netwerken, prospectie en leadgeneratie
  • Gemeenschap gebouw
  • Cliënt behoud en klant vreugde

Het maakt niet uit op welke belangrijke doelstellingen u zich richt, het belangrijkste is om deze doelen vooraf te identificeren, te prioriteren en erover eens te worden, zodat ze u kunnen helpen bij het plannen van uw evenement.

Het is ook belangrijk om te beseffen dat de ROI van je evenement zelden direct zichtbaar is. De resultaten zijn afhankelijk van wat u doet met de betrokkenheid en sales opportunities die u genereert en hoe u de deelnemers opvolgt. Uw acties na het evenement verbinden uw evenement met bedrijfsresultatendus neem robuuste marketing and advertising en follow-up na het evenement op in je evenementplan.

Optimaliseer uw evenementenplan voor efficiëntie en impact

Afhankelijk van uw branche, kunt u waarschijnlijk een paar denkers, leiders, beïnvloeders en innovators noemen van wie mensen willen horen. Misschien behoren leden van uw eigen staff tot die sleuteldenkers. Het punt is dit: doorway meer cureren en minder creëren in je eentje kun je de werklast van je eigen team verminderen en toch een waardevol, veelgevraagd evenement organiseren.

Werk samen fulfilled leveranciers of topbedrijven in uw branche om een ​​deel van hun inhoud tijdens uw evenement te presenteren. Misschien heb je bronnen tot je beschikking zoals aanpasbare presentatiedekkeninformatiegidsen en zelfs merkartikelen om onder de deelnemers te verspreiden.

Een andere geweldige optie is om te gebruiken alternatieve, conversatiesessies zoals “Inquire Me Nearly anything” of paneldiscussies, waarbij de inhoud echt publieksgestuurd is en een formeel presentatiedeck niet nodig is. Een sessie als deze kan geweldig zijn voor interactie, waarbij deelnemers en meerdere talenten worden samengebracht om interessante vragen te beantwoorden die voortkomen uit de actuele onderwerpen in uw branche.

En zorg ervoor dat je oefent en testen allemaal van uw technologie! Of u nu een persoonlijk evenement organiseert, een webinar of virtuele bijeenkomst stay streamt, of een hybride van beide organiseert, technologie kan de ervaring voor alle betrokkenen maken of breken. Als alles soepel verloopt, zijn de grote ideeën en de algehele ervaring meer memorabel.

Realistische verwachtingen stellen voor aanwezigheid

Als u de postpandemische realiteit van het bijwonen van evenementen begrijpt, kunt u een program bedenken om uw resultaten na te jagen. Een belangrijke overweging om je op voor te bereiden, is dit: virtuele aanwezigheid heeft de betekenis en het gewicht van uw RSVP’s veranderd. Veel potentiële deelnemers reageren nu op virtuele evenementen in de hoop de opname te ontvangen om ze op hun gemak te bekijken (vaak achieved 1,5x snelheid).

Het is waar. Het is redelijk om te anticiperen op 50% van de virtuele RSVP’s zal daadwerkelijk aanwezig zijn. (Volgens deze bronis het gemiddelde aantal virtuele no-demonstrates 35%, wat iets hoger is dan het aantal no-exhibits in persoon.)

Dat hogere verzuimpercentage onderstreept het belang van promotie vóór het evenement en betrokkenheid na het evenement strategieën, zoals samengestelde workflows voor degenen die daadwerkelijk aanwezig waren as opposed to degenen die de opname wilden. Dat wil overigens niet zeggen dat de laatste groep niet waardevol is – maar die mensen zullen waarschijnlijk een langere koopreis hebben.

Occasion Momentum gebruiken om resultaten te maximaliseren

Nadat de menigte is verdwenen en/of de laatste virtuele deelnemer uw online vergaderruimte heeft verlaten, haalt u waarschijnlijk opgelucht adem. Ga je gang en neem een ​​moment om uit te rusten en op te laden – want je werk is nog lang niet voorbij. (En dat is maar goed ook!)

Nu is het tijd om profiteren van het gemeenschapsgevoel verbinding die uw evenement heeft veroorzaakt door voortdurende betrokkenheid bij uw publiek te bevorderen. Dat betekent meer dan alleen een samenvattende e-mail die naar deelnemers wordt gestuurd. Een slimmer program is om registreer uw prospects in gerichte, verzorgende workflows om hen te helpen blijven leren waar ze voor kwamen doorway interactie met uw relevante inhoud.

Je zou kunnen overwegen om verbinding te maken op sociale media door: een LinkedIn-groep starten of het starten van een discussiethread op de communitypagina van een branchegroep (bijvoorbeeld HubSpot-gebruikers verbinden en delen kennis op de HubSpot-local community). On the net locaties bieden een natuurlijke manier om te blijven netwerken, gesprekken voort te zetten en een helpende hand te bieden.

Op zijn ideal levert een effectieve inbound marketingstrategie immers relevante, behulpzaam inhoud aan bezoekers, prospects en prospects, ongeacht waar ze zich op hun reis bevinden. Klik op de onderstaande website link om te leren hoe u uw eigen inbound marketingprogramma kunt maken.

Stapsgewijze handleiding voor inkomende marketing