Tijd voor een herstart van de inhoud?  Hier is hoe te vertellen [Rose-Colored Glasses]

Een goede contentstrategie is niet alleen van toepassing op wat je gaat zeggen. Het moet ook vormgeven en veranderen wat je in het verleden hebt gezegd.

In De formule van de 4 C’s: uw bouwstenen voor groei, spreekt ondernemerscoach Dan Sullivan about het verwerven van nieuwe capaciteiten (een van de titulaire 4 C’s). Hij schreef dat een “nieuwe mogelijkheid vertrouwen schept, maar ook alles erachter herschikt”, en elke sprong in capaciteit “transformeert automatisch zowel het verleden als de toekomst.”

Ik hou van zijn idee dat nieuwe capaciteiten ons nieuwe inzichten geven in hoe we onze bestaande capaciteiten hebben verworven. In wezen zegt hij dat deze nieuwe perspectieven ons het verleden laten veranderen.

Ze lieten ons ons oorsprongsverhaal opnieuw opstarten – en alle andere verhalen die we vertellen.

Nieuwe mogelijkheden geven je een nieuw perspectief op bestaande #Written content. Gebruik het om het oorsprongsverhaal van je merk opnieuw op te starten, zegt @Robert_Rose by using @CMIContent. Klik om te tweeten

Ik heb bijvoorbeeld gewerkt aan het verfijnen van mijn vermogen om visionaire maar esoterische ideeën te gebruiken en mensen te helpen ze op te splitsen in werkbare, pragmatische plannen. Naarmate ik beter ben geworden in dat vermogen, heb ik een nieuw begrip van mijn vroegere zelf ontwikkeld. En daardoor kan ik de goede en slechte beslissingen die ik heb genomen opnieuw evalueren (en de verhalen herschrijven).

Het toepassen van deze nieuwe perspectieven op het verleden is gemakkelijker dan ze op de toekomst te projecteren. Onderzoek toont aan dat mensen zich losgekoppeld voelen van wie ze denken dat ze in de toekomst zullen worden.

Ze doen zelfs afbreuk aan hun bestaande capaciteiten wanneer ze door de lens van hun toekomstige zelf kijken. Het is alsof we ons toekomstige zelf als iemand anders zien.

U kunt inhoud hervormen voor de toekomst – en uit het verleden

Een van de meest productieve dingen die u voor uw merk kunt doen, is de inhoud beoordelen die uw merk achterlaat. Naarmate u nieuwe contentmogelijkheden verwerft, uw verhaal vooruit helpt en uw standpunten verandert, zult u natuurlijk evolueren wat uw merk zal zeggen.

Maak ook van de gelegenheid gebruik om te ontwikkelen wat je al hebt gezegd.

Klinkt het alsof ik suggereer dat je een inhoudsaudit nodig hebt? Nou, waarschijnlijk wel.

Telkens wanneer ik een audit aan een content material- of marketingteam voorstel, zijn er precies nul mensen die zich vrijwillig aanmelden om het op zich te nemen. “Ja, laten we nog een inhoudsaudit doen!” heeft niemand ooit gezegt.

Dat is begrijpelijk. Een inhoudsaudit vereist een handmatige beoordeling van honderden, duizenden of tienduizenden activa om ROTted (overbodige, verouderde of triviale) inhoud te vinden.

Iemand moet beslissen welke assets je wilt behouden, welke je wilt wijzigen en welke je wilt verwijderen. Bezorgdheid above duplicatie, Seo en oude branding of verouderde ontwerpen bepalen doorgaans de beslissingen.

Inspirerend? Niet bijzonder.

Maar het bekijken van eerdere inhoud doorway de lens van uw nieuwe mogelijkheden maakt deze vervelende taak veel interessanter.

Het bekijken van eerdere #information door de lens van je nieuwe mogelijkheden maakt material-audits veel inspirerender, zegt @Robert_Rose by using @CMIContent. Klik om te tweeten

Dat verouderde witboek? Hoe zou je het opnieuw kunnen voorstellen, wetende wat je nu weet?

Hoe zit het fulfilled die geweldige artikelen die iemand jaren geleden heeft gemaakt en die nooit zijn gepromoot en dus nooit grip hebben gekregen? Waarom zou u ze niet reproduceren in uw nieuwe sjabloon en ze promoten?

Die reeks webinars die je deed achieved een partner die afterwards concurrent werd? Voel je vrij om ze allemaal te verwijderen.

Fulfilled andere woorden, welk inzicht heb je nu dat verandert hoe je de inhoud ziet die je hebt gemaakt?

Geef niet alleen je toekomst vorm. Verander de context van het verleden.

Fulfilled DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:

Hoe te beslissen wat te herstarten?

Ik had ooit het voorrecht om te praten satisfied een buitengewone vrouw die de investeringsstrategie voor consumenten- en entertainmentmediamerken beheert. Ze deelde iets dat het hoofd van Marvel Studios haar vertelde above hoe ze oorsprongsverhalen in evenwicht brengen achieved de noodzaak om populaire heldenbogen opnieuw op te starten. (Hoe vaak hebben we het verhaal more than de oorsprong van Spiderman op enigszins verschillende manieren verteld?)

Marvel ziet nieuwe oorsprongsverhalen als een kritische element om een ​​verhaal “levend” en pertinent te houden voor een nieuw en ander publiek. Het publiek interpreteert deze nieuwe verhalen soms als spelen in de culturele tijdsgeest (denk aan Black Panther en Ms. Marvel).

Maar het Marvel-group denkt niet aan ze of ontwerpt ze niet op die manier, zei ze.

In plaats daarvan beschouwt Marvel het opnieuw opstarten van originele verhalen als een vorm van co-creatie achieved fans. Ze kijken naar (en vragen waar mogelijk om) comments van hun meest gepassioneerde publiek om te begrijpen wanneer en hoe een herstart nodig of tijdig kan zijn.

Dit is een geweldige les.

Voordat je die inhoudsaudit probeert, moet je naar je admirers kijken om je te helpen begrijpen hoe je je merkverhaal opnieuw vorm kunt geven.

Kijk naar de lovers van je merk om te begrijpen hoe je je #content material een nieuwe vorm kunt geven, zegt @Robert_Rose via @CMIContent. Klik om te tweeten

Bedenk wie samen achieved jou zal co-creëren. Wie zijn je gepassioneerde admirers? Wie kent jouw mythologie – jouw reis – zo goed dat ze zouden weten wanneer, hoe en waar een reboot gepast zou zijn? Wie weet dat Rey de Jedi-teksten heeft gestolen en op de Millennium Falcon heeft gezet? Vind de mensen die het equivalent van dat detail kennen uit uw merkverhalen.

Verzamel met hen. Luister naar ze. Je hoeft niet overal naar te handelen. Het zijn tenslotte nog steeds de verhalen van uw merk.

Maar supporters kunnen je helpen je verhalen op het juiste moment opnieuw op te starten.

In het verleden zou oude inhoud niet overleven. De fysieke ruimte die nodig was om het op te slaan en de tijd en moeite die nodig was om het opnieuw af te drukken, opnieuw op te nemen of op een andere manier opnieuw te creëren, betekende dat de meeste oude inhoud werd vernietigd of ontoegankelijk werd.

Digitale inhoud heeft dat allemaal veranderd. Nu is het mogelijk om alles te behouden. En het is soms meer duur om het helemaal aan te pakken. Dat is de reden waarom sites opgeblazen zijn, blogs tientallen jaren teruggaan en documentopslagplaatsen ongeorganiseerd blijven.

Maar dat betekent niet dat ze zo moeten blijven.

Als inhoudbeoefenaars creëer je elke dag de artefacten van je toekomst. Behandel ze satisfied het respect dat toekomstige schatten verdienen.

Maar vergeet niet van de gelegenheid gebruik te maken om ook eerdere verhalen opnieuw vorm te geven.

Satisfied DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:

Ontvang Robert’s kijk op nieuws more than de contentmarketingsector in slechts drie minuten

https://www.youtube.com/check out?v=videoseries
Bekijk eerdere afleveringen of lees de licht bewerkte transcripties.

Abonneren naar werkdag- of wekelijkse CMI-e-mails om elke 7 days een roze bril in uw inbox te krijgen.

Omslagafbeelding doorway Joseph Kalinowski/Content material Marketing and advertising Institute