Symptomen, oorzaken en hoe ze aan te pakken

Melt away-out bij artsen is een realiteit die de Amerikaanse gezondheidszorgsector nu als nooit tevoren teistert. Deze epidemie van uitgeputte artsen die werken aan “lege batterijen” is echter geen nieuw verhaal. EEN studie gepubliceerd in Mayo Clinic Proceedings meldt dat 63% van de artsen een burn-out experienced in 2021, vergeleken satisfied 38,2% in 2020. Het probleem is alleen maar verergerd in het huidige tijdperk van consumentisme in de gezondheidszorg, waar de eisen van patiënten vaak moeilijk bij te houden zijn. Zorgbedrijven verliezen ongeveer $ 4,6 miljard elk jaar als gevolg van de gevolgen veroorzaakt door burn up-out bij artsen, waaronder maar niet beperkt tot:

Wat is een melt away-out bij een arts precies?

In eenvoudige bewoordingen verwijst burn-out doorway artsen naar de nadelige mentale, fysieke en gedragseffecten die beoefenaars ervaren als gevolg van het werken in een zeer stressvolle gezondheidszorgomgeving. De mate van burn-out varieert tussen verschillende specialismen, waarbij urologen en neurologen de hoogste niveaus van burn up-out ervaren bij 54% en 53%, respectievelijk. Ondertussen worden beoefenaars van de volksgezondheid en preventieve geneeskunde het minst getroffen, fulfilled slechts 28% die een burn off-out heeft.

Hoe weet je wanneer je een burn up-out hebt?

Burn up-outsymptomen van artsen kunnen grofweg worden onderverdeeld in drie hoofdonderwerpen op basis van het gebied van aangetaste functionaliteit:

1. Fysieke tekenen en symptomen
    &#13

  • gebrek aan energie of zich uitgeput voelen, zelfs na voldoende rust
  • verstoord slaappatroon
  • zwakker immuunsysteem en verlies van eetlust
  • frequente hoofdpijn en spier-/rugpijn
  • &#13

2. Emotionele tekenen en symptomen
    &#13

  • Negatieve houding ten opzichte van patiënten, werk en zelfs familie
  • Gebrek aan mededogen en empathie (depersonalisatie)
  • Gevoel van twijfel aan jezelf, weinig zelfvertrouwen, altijd de slechtste resultaten verwachtend
  • Verlies van motivatie
  • &#13

3. Gedragssignalen en symptomen
    &#13

  • Geen verantwoordelijkheidsgevoel
  • Recurrent uitstelgedrag
  • Werk overslaan, te laat komen of vroeg vertrekken
  • Boos op collega’s of patiënten
  • Alcohol- of middelengebruik om satisfied frustratie om te gaan
  • &#13

Wat veroorzaakt een burn off-out bij een arts?

Om de burn off-outsymptomen van artsen effectief aan te pakken, is het van cruciaal belang om te weten waardoor ze in de eerste plaats worden veroorzaakt. Enkele veelvoorkomende oorzaken van burn off-out bij artsen zijn onder meer:

#1. Overmatig papierwerk en andere administratieve taken

Above 60% van de zorgverleners van de artsen wees op bureaucratische lasten als de belangrijkste oorzaak van burn up-out. Nog eens 28% voelt zich overweldigd door de ‘toenemende automatisering van de praktijk’. EEN studie door Mayo Clinic onthult dat de gemiddelde arts bijna de helft van zijn werkdag in addition 28 further uren (nachten en weekenden) elke maand besteedt aan het voltooien van EPD-taken! Als deze administratieve taken zouden worden geautomatiseerd, kunnen artsen zich meer richten op het leveren van kwaliteitsvolle patiëntenzorg.

Oplossing:

Dankzij technologie kunnen verschillende taken eenvoudig worden geautomatiseerd om meer tijd en middelen vrij te maken voor betere patiëntenzorg. Een noodzakelijke stap is het versturen van afspraakherinneringen en het zoeken naar bevestiging. Als arts moet u weten of patiënten op de afgesproken datum en tijd komen. Het handmatig bijhouden van elke afspraak kan overweldigend zijn, en zonder een goed systeem kunt u niet proactief omgaan satisfied annuleringen van patiëntenafspraken, wat resulteert in no-displays op het laatste instant en een verspilling van middelen.

Satisfied onze gebruiksvriendelijke agenda voor het plannen van afspraken voor patiënten, kunt u uw patiënten hun afspraken laten plannen of verzetten wanneer ze maar willen, terwijl u altijd op de hoogte blijft van de laatste wijzigingen. Bovendien kunt u achieved onze gepatenteerde herinneringstool voor afspraken en bevestigingen voor patiënten zowel voor als op de dag van de afspraak meerdere, aangepaste herinneringen naar uw patiënten sturen om no-shows en very last-moment annuleringen te verminderen.

#2. Alleen maar werk en geen plezier

Artsen die besteden “ superheldenmentaliteit is wat de meeste artsen ervan weerhoudt een welverdiende pauze te nemen. De meeste artsen leven volgens twee richtlijnen: “De patiënt komt op de eerste plaats” en “Laat nooit zwakte zien.” Als gevolg hiervan negeren ze de vroege waarschuwingssignalen van een burn-out en blijven ze zichzelf ver in excess of hun grenzen duwen.

Oplossing:

Het punt is dat je een superheld kunt zijn zonder jezelf te veel in te spannen! De hedendaagse zorgconsument is op zoek naar meer dan alleen standaarddiensten. Ze zoeken empathie en persoonlijke verbinding fulfilled hun artsen voordat ze hun vertrouwen kunnen overdragen en hun loyale merkambassadeurs kunnen worden. Onze oplossingen voor patiëntbetrokkenheid zijn ontworpen om u elke seconde in de gedachten van uw patiënten te houden, zodat ze zich nooit buitengesloten voelen. Van gepersonaliseerde e-kaarten voor verjaardagen tot HIPAA-conforme 2-weg-sms en maandelijkse nieuwsbrieven, fulfilled onze datagestuurde digitale instruments voor patiëntbetrokkenheid kunt u altijd en overal speak to maken satisfied uw patiënt!

#3. Stressvolle werkomgeving

Arts zijn is geen fluitje van een cent. Werken achieved zieken, gewonden of stervenden en omgaan achieved hun households kan mentaal en fysiek vermoeiend zijn voor artsen in meerdere specialismen. Voeg daarbij andere stressfactoren, zoals het aansturen van het receptiepersoneel en het runnen van je eigen praktijk. Doorway snel te leren waar u de zorg kunt verbeteren, kunt u de hoeveelheid tension op kantoor verminderen.

Oplossing:

Onze op AI gebaseerde instrument voor sentimentanalyse kan u helpen meer controle more than uw praktijk te krijgen doorway gedetailleerde inzichten te bieden in de patiëntervaring op elk contactpunt. We verzamelen en analyseren alle suggestions van uw patiënt om intuïtieve grafieken en rapporten te maken die u helpen snel verbeterpunten te identificeren en hieraan te werken om een ​​superieure patiëntervaring te bieden.

#4. Angsten over patiëntperceptie en on the internet reputatie

Meer dan 80% van de patiënten overweegt on the net beoordelingen bij het selecteren van een zorgaanbieder, en 75% selecteert alleen aanbieders/praktijken met een minimale sterrenclassificatie van 4 of meer. De moderne patiënt heeft steeds veranderende verwachtingen die, als ze niet worden vervuld, kunnen leiden tot negatieve on the internet beoordelingen. Helaas geven een paar negatieve beoordelingen vaak een verkeerd beeld bij potentiële patiënten en is dit een veelvoorkomende reden tot zorg voor 90% van de artsen.

Oplossing:

Met ons gepatenteerde platform voor reputatiebeheer kunt u on-line beoordelingen proactief beheren en negatieve opinions van patiënten aanpakken voordat dit uw merkreputatie aantast. We volgen het zorgtraject van uw patiënt en sturen na elk bezoek geautomatiseerde enquêtes om hun tevredenheid bij elk contactpunt te meten. Bovendien maken we het voor u gemakkelijker om patiënten te herstellen, zelfs na een onbevredigende ervaring, fulfilled ons 3-stappen herstelprogramma voor patiëntenservice.

Verlicht de burn off-out van artsen fulfilled datagestuurde, digitale marketingoplossingen!

Het proactief aanpakken van factoren die verantwoordelijk zijn voor melt away-out bij artsen is een effectieve manier om hiermee om te gaan. Soms zijn zelfs kleine veranderingen in schema’s en verplichtingen alles wat je nodig hebt om een ​​betere balans tussen werk en privé te vinden. Ondertussen kunnen in andere gevallen uitgebreidere maatregelen nodig zijn, zoals automatisering van administratieve taken, een interactief systeem om snel te reageren op opinions van patiënten, en meer.

Bij GMR World wide web Staff zetten we ons in om patiëntgerichte zorgpraktijken en experts te helpen de patiëntervaring opnieuw te definiëren door op elk contactpunt vertrouwde, kwaliteitszorg te bieden. Ons gepatenteerde digitale marketingplatform voor de gezondheidszorg en aangepaste marketingstrategieën helpen u voortdurend meer patiënten aan te trekken en te behouden om uw praktijk te laten groeien.

Benieuwd hoe onze 360-graden on the net marketingaanpak u tijd en geld kan besparen? Strategy vandaag nog een consult with in!

afbeelding

Ajay Prasad

Ajay Prasad is de oprichter en voorzitter van GMR Web Crew, een toonaangevend digitaal marketingbureau voor de gezondheidszorg. Hij begeleidt kleine en middelgrote zorgpraktijken/bedrijven bij het aanpassen van hun on the web marketingstrategie, gericht op het opbouwen van een loyale patiëntenbasis en het verbeteren van hun patiëntenwerving. Ajay gelooft in een verbeterde patiëntervaring als de sleutel tot succesvolle zorgactiviteiten, die kan worden bereikt fulfilled het juiste marketingplan.

Leave a Reply