Slechts 38% van de marketeers wereldwijd heeft veel vertrouwen in hun details-, analyse- en inzichtsystemen, volgens een nieuw rapport van The GMO Council. En terwijl 91% zegt dat directe toegang tot klantgegevens een cruciaal concurrentievoordeel is, zegt slechts 11% dat gegevens voor hen gemakkelijk toegankelijk zijn.

Lees volgende: Slechts 11% van de CMO’s zegt de doelstellingen voor digitale transformatie te hebben bereikt

Noord-Amerikaanse marketeers. De meeste van deze cijfers zijn wereldwijd, maar die van Noord-Amerikaanse marketeers zijn niet goed. Slechts 28% zegt veel vertrouwen te hebben in hun datasystemen om klanten te winnen en te behouden. Vergelijk dat eens met Europa waar 61% ja antwoordde. Slechts 6% van de Noord-Amerikaanse respondenten zei dat ze veel toegang hebben tot klantgegevens as opposed to 20% van de Europeanen. Wat betreft het snel kunnen omzetten van gegevens naar actie: het is 8% van onze kant van de Atlantische Oceaan versus 36% van hun kant. En Europeanen hebben veel meer vertrouwen in hun systemen: 46% zegt er zeker van te zijn dat de martech die ze hebben zich kan aanpassen aan toekomstige behoeften, tegenover 20% in de VS en Canada.

Grafiek met klantgegevens
Bron: Superior Velocity Data Report van de GMO Council.
Gebruikt satisfied toestemming.

Barrières voor toegang tot gegevens. Bijna driekwart (73%) zei dat het ontbreken van de juiste tools hen verhindert om de gegevens te krijgen die ze nodig hebben. Het ontbreken van goede processen voor gegevensbeheer werd doorway 60% van de respondenten genoemd. Vervolgens beide fulfilled 41%: Datacontrole elders in de organisatie en info niet realtime beschikbaar.

Ze kunnen niet het maximale uit hun gegevens halen. De grootste dingen die marketeers ervan weerhouden om de gegevens die ze al hebben te maximaliseren? Ongeveer 55% zei dat er een gebrek is aan systemen die datasilo’s verbinden en gemakkelijk toegankelijk maken. Het tekort aan talent is nummer 2 op de lijst, genoemd doorway 52% van de respondenten. De volgende op de lijst satisfied 44% experienced geen geld om datasystemen te verbeteren.

Waarom het ons iets kan schelen. Goede gegevens zijn goud, slechte gegevens zijn niet alleen nutteloos – het kan leiden tot zeer grote fouten bij arranging, toewijzing en alle andere onderdelen van advertising and marketing. Dus waarom kunnen marketingafdelingen niet de gegevens krijgen die ze nodig hebben? Dit onderzoek suggereert dat dit komt doordat ze er niet in slagen hun eigen organisaties te overtuigen van wat ze nodig hebben. Dit is begrijpelijk. Een klant overtuigen is relatief eenvoudig: ze concurreren niet fulfilled u om middelen en om hogerop te komen op de carrièreladder. Dus misschien is het tijd om een ​​campagne op te zetten rond de behoeften van de marketingafdeling.


Ontvang de dagelijkse nieuwsbrief waar digitale marketeers op vertrouwen.



In excess of de auteur

Constantine von Hoffman is hoofdredacteur van MarTech. Con is een ervaren journalist en heeft verslag gedaan van zaken, financiën, advertising and marketing en technologie voor CBSNews.com, Brandweek, CMO en Inc. Hij was stadsredacteur van de Boston Herald, nieuwsproducent bij NPR en schreef voor Harvard Company Critique, Boston Magazine, Sierra en vele andere publicaties. Hij is ook een professionele stand-upcomedian geweest, gaf lezingen op anime- en gameconventies over alles van My Neighbor Totoro tot de geschiedenis van dobbelstenen en bordspellen, en is auteur van de magisch-realistische roman John Henry the Revelator. Hij woont in Boston achieved zijn vrouw Jennifer en te veel of te weinig honden.