SEO is nooit echt gedaan, hier zijn 7 redenen waarom:

Grafisch dat zegt, "SEO is nooit echt gedaan, hier zijn 7 redenen waarom."

U heeft uw eerste aanwezigheid op het web vastgesteld en beschikt over een SEO-strategie. Er is regelmatig verkeer en je krijgt zelfs wat leads binnen. Je werk is gedaan, toch? Niet helemaal.

Zie je, zo simpel is het niet. Effectieve SEO is een continu proces dat consistent werk vereist.

Zelfs als je je belangrijkste mijlpalen hebt bereikt en je bent waar je wilt zijn in de SERP’s, betekent dat niet dat er geen ruimte is voor verbetering en dat je je niet hoeft aan te passen. Zeker als het concurrentielandschap voortdurend verandert.

Semantisch gerelateerde zoekwoorden, beeldoptimalisatie, voorspellend zoeken en Google Analytics 4 zijn: slechts enkele van de factoren die vormgeven SEO zoals wij die kennen. Naast deze trends en ontwikkelingen zijn er nog tal van andere redenen om aan je SEO-strategie te blijven werken.

In dit stuk leg ik uit waarom SEO een continu proces is. Het is niet iets dat u zich kunt veroorloven om te negeren zodra u resultaten begint te zien.

Laten we beginnen met de eerste reden.

1. Er is meer dan één type effectieve SEO-strategie

Er is meer dan één type SEO en een effectieve SEO-strategie omvat elk type. Bij digitale marketing verdelen we SEO in vier afzonderlijke categorieën:

  • SEO op de pagina optimaliseert de inhoud en structuur van een website om hoger te scoren in de SERP’s. On-page SEO omvat het optimaliseren van de titel- en koptags, metabeschrijvingen, afbeeldingen en andere elementen die van invloed zijn op hoe een website scoort.
  • Off-page SEO omvat het bouwen van backlinks naar uw site vanaf andere websites. Hoe meer hoogwaardige backlinks een website heeft, hoe hoger deze scoort in SERP’s, waardoor de autoriteit en reputatie van uw website toeneemt.
Een venn-diagram voor technische seo, seo op de pagina en seo buiten de pagina.
  • Lokale SEO helpt ervoor te zorgen dat uw website bovenaan de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines verschijnt voor relevante zoekopdrachten in uw regio. U kunt verschillende dingen doen om uw lokale SEO te verbeteren, zoals het invullen van uw Google Mijn Bedrijf-profiel. Met deze gratis service van Google kunnen bedrijven hun bedrijfsvermelding maken en beheren op Google.com en andere Google-services zoals Maps en Zoeken.

Een geweldig voorbeeld van lokale SEO is het advocatenkantoor, Hasbrook & Hasbrook. Het heeft een positie op de eerste pagina in de SERP’s en trekt bijna 10.000 maandelijkse zoekopdrachten naar Oklahoma-gecentreerde zoekwoorden. Dit wordt gedaan door lokale trefwoorden te gebruiken in de paginatitels en website-URL, door lokale wetgeving te publiceren en door de Google Mijn Bedrijf-pagina te optimaliseren.

Een pagina van een advocatenkantoor voor persoonlijk letsel die wordt gebruikt als een voorbeeld van SEO.
  • SEO voor bedrijven is een grootschalige methode van SEO. Het houdt rekening met uw zakelijke doelen, doelgroep en concurrentie. Het maakt gebruik van meerdere optimalisatiestrategieën en omvat meestal websites met grote hoeveelheden transacties of grote hoeveelheden gepubliceerde gegevens.

Zelfs als u geen tijd heeft voor een volledige SEO-revisie, kunt u een minimalistisch SEO-plan implementeren door deze zes eenvoudige stappen te volgen.

2. Uw concurrenten stoppen niet

Als u overweegt uw SEO-strategie op te geven, kunt u garanderen dat uw concurrenten dat niet doen.

Effectieve SEO kost tijd. U ziet mogelijk een eerste boost in uw SERP’s wanneer u begint met het uitvoeren van uw plan. Voor het grootste deel zit je er echter voor de lange termijn in en je zult niet meteen resultaten zien.

Uw concurrenten begrijpen dit en blijven testen. Als je niet hetzelfde doet, geef je uw concurrenten een open manier om u te overtreffen.

Om ervoor te zorgen dat hun SEO-strategie zo effectief mogelijk is, kun je er zeker van zijn dat je rivalen nieuwe processen aan het aanpassen en implementeren zijn terwijl de zoekmachines updaten en evolueren, wat me netjes naar het volgende gedeelte leidt.

3. Het algoritme van Google verandert en evolueert

Google verandert en ontwikkelt zijn algoritme voortdurend.

Zoals te zien is aan de handige inhoudsupdate die in augustus 2022 is uitgerold.

Sommige van deze veranderingen zijn klein, terwijl andere significanter zijn. Herinner je je Panda en Penguin nog? Deze twee updates brachten veel website-eigenaren in een neerwaartse spiraal toen Google ze introduceerde.

Panda benadrukte kwaliteitsinhoud, terwijl Penguin sites bestrafte met behulp van duistere backlinking-technieken en keyword stuffing. Het is echter onvermijdelijk dat veel legitieme website-eigenaren hierin verstrikt raken, waardoor ze de SERP’s verliezen.

Vervolgens hield een andere update, Hummingbird, rekening met de intentie van de zoekers, terwijl de Pigeon-update de lokale SEO beïnvloedde.

Het zijn echter niet alleen de grote updates waar u rekening mee moet houden. Het is het constante tweaken, tot twee keer een dagmoet je weten.

Hoewel niet al deze steeds evoluerende algoritmen een significante invloed hebben op SERP’s, is het essentieel om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws over Google-algoritmen, zodat u uw SEO-strategie dienovereenkomstig kunt aanpassen.

4. Nieuwe inhoud die u maakt, moet nog worden geoptimaliseerd

Ken je die geweldige nieuwe inhoud die je blijft maken? Nou, het is niet genoeg op zichzelf.

Als u wilt dat uw artikelen organische resultaten opleveren en uw ideale klanten bereiken, moet u elk stuk optimaliseren.

Hoewel het niet te ontkennen is dat sociale media een rol spelen bij het genereren van verkeer naar uw pagina’s, leveren zoekmachines veel meer. Uit één onderzoek blijkt dat: Google zorgt voor acht keer meer verkeer dan alle sociale-mediasites samen, en de gemiddelde topblog krijgt 66,47 procent van het verkeer van zoekmachines.

Waar moet u zich bij contentoptimalisatie het meest op focussen?

Afgezien van trefwoorden, een beoordeling van inhoud met behulp van de Semrush SEO Schrijfassistent-tool toonde aan dat de best presterende artikelen een perfecte score hadden voor:

  • SEO
  • Stemgeluid
  • Leesbaarheid
  • Originaliteit

U kunt uw inhoud verder optimaliseren met:

  • Interlinking
  • Zoekwoorddichtheid beheren en semantisch gerelateerde zoekwoorden opnemen
  • Focussen op technische elementen zoals metatags
  • En onderwerpen diepgaand behandelen

Laten we verder gaan met de zoekintentie.

5. Zoekintentie kan in de loop van de tijd veranderen

De intentie van zoekers kan in de loop van de tijd veranderen, wat een aanzienlijke invloed heeft op hoe uw website scoort in de SERP’s.

Toen John Shehata, VP van Condé Nast, John Mueller van Google vroeg wat de zoekmachine als een geldige zoekopdracht beschouwt, Mueller kwam hiermee terug :

Een tweet van John Mu.

Laten we daarom uitgaan van de theorie dat zoekintentie vaak seizoensgebonden kan zijn.

Stel je nu voor dat je een hoteleigenaar bent.

Het is zomer, uw bedrijf bloeit omdat mensen tijdens hun vakantie op zoek zijn naar een plek om te verblijven in de buurt van het strand. Dus zoeken ze natuurlijk naar zoiets als een ‘strandhotel (locatie).’ Naar alle waarschijnlijkheid zoeken ze een verblijfplaats dicht bij het strand in het door hen gekozen hotel.

Maar als het winter wordt, vertraagt ​​uw bedrijf omdat mensen niet op zoek zijn naar strandvakanties. Een effectieve SEO-strategie houdt rekening met deze seizoensgebonden veranderingen in zoekintentie en past het plan dienovereenkomstig aan. U kunt uw zoekwoorden bijvoorbeeld wijzigen in ‘korte seizoensvakanties’ (locatie) of iets dergelijks.

Het is duidelijk dat je wat zoekwoordonderzoek zou doen om de exacte woordgroepen te bepalen die je moet gebruiken, en ik heb een hulpmiddel om je daarbij te helpen om me wat ideeën te geven om mee te werken:

Zoekwoordonderzoek van Ubersuggest.

6. Effectieve SEO-complimenten Betaalde marketing en andere inspanningen

Je moet niet alleen over SEO nadenken.

Effectieve SEO maakt deel uit van een algemene strategie die is ontworpen om uw resultaten te optimaliseren. Wanneer u SEO naast betaalde marketing, outreach en andere inspanningen gebruikt, krijgt u een uitgebalanceerd online marketingplan dat resultaten op korte en lange termijn oplevert.

Idealiter wilt u SEO naast PPC-advertenties gebruiken. Dit is waarom:

  • SEM verhoogt direct uw verkeer via gerichte advertenties, terwijl SEO een langzame brander is, duurt tot een jaar om af te betalen.
  • SEO kan de effectiviteit van uw PPC-campagnes vergroten door de juiste doelgroep te targeten en de klikfrequenties te verhogen.
  • Door de positie van uw website op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) te verbeteren, kunt u meer gekwalificeerd verkeer naar uw site leiden.
  • SEO kan u helpen om gebruikers te targeten die al geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft, wat resulteert in een hogere conversieratio.
  • Betaald zoeken en SEO werken samen om een ​​uitgebreide online marketingstrategie te creëren om u te helpen uw bedrijfsdoelen te bereiken.
  • SEO kan u helpen kwaliteitsinhoud te creëren die online de aandacht trekt. Deze inhoud kan worden gebruikt voor betaalde advertentiecampagnes, wat resulteert in meer leads en verkopen.

7. Effectieve SEO zorgt nog steeds voor resultaten

Er zijn talloze artikelen online te vinden waarin wordt verklaard dat ‘SEO dood is’. Sommige van deze artikelen gaan terug tot 2012 en daarna, en ze zeggen allemaal hetzelfde. Ik kan je echter iets met vertrouwen vertellen: ze hebben het mis!

SEO is springlevend, maar net als al het andere verandert het voortdurend, dus je moet eraan blijven werken als je wilt dat je SEO effectief is.

Ik ben niet de enige die SEO nog steeds de moeite waard vindt. Search Engine Journal denkt SEO is relevanter dan ooit.

Dan zijn er de marketeers die nog zweren bij SEO. Laten we de IT-sector als voorbeeld nemen.

EEN recente notities van Deloitte-rapporten dat de industrie de afgelopen jaren floreerde. Vooruitblikkend, evoluerende technologieën zoals cloud computing, de overgang naar hybride werken en de noodzaak om een ​​duurzame toekomst op te bouwen, zijn slechts enkele factoren die de weg vrijmaken voor een nog mooiere toekomst.

Hoe bouwen bedrijven in deze sector aan hun zichtbaarheid? Als vooruitstrevende industrie moet de IT-sector zich voorbereiden op snelle veranderingen en om dit te helpen bereiken, zijn ze consistente investeerders in SEO.

Volgens een onderzoek van Tech Behemoths was 80 procent van de ondervraagde bedrijven bekend met SEO-tools, en 67 procent had een toegewijde SEO-manager in dienst.

Een cirkeldiagram met IT-bedrijven met een interne SEO-manager.

Verder zei 89,3 procent dat ze het afgelopen jaar een SEO-audit hadden uitgevoerd, en misschien wel het meest veelzeggende resultaat: 78 procent gebruikt SEO voor leads.

In welke sector u zich ook bevindt, SEO kan voor u werken, u nieuwe leads opleveren, conversies verbeteren en uw bedrijf naar een hoger niveau tillen.

Conclusie

Als je je ooit hebt afgevraagd of SEO een continu proces is of een eenmalig project, dan zou dit artikel je zonder twijfel moeten laten dat je eraan moet blijven werken als je wilt dat je SEO effectief is.

Er zijn veel factoren waarmee u rekening moet houden bij het optimaliseren van een website. Hoewel de noodzakelijke wijzigingen van site tot site kunnen verschillen, is de sleutel tot succes voortdurend optimaliseren voor SEO.

Nieuwe trends en ontwikkelingen, veranderende zoekintentie en evoluerende algoritmen zijn enkele van de belangrijkste redenen om te overwegen bij het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie.

Door best practices te volgen en de nieuwste trends bij te houden, kunt u de kans vergroten dat uw site hoog scoort op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, waardoor meer bezoekers en potentiële klanten op uw pad komen.

Wat is de beste manier om een ​​effectieve SEO-strategie te implementeren en bij te werken? Deel je tips hieronder.

Overleg met Neil Patel

Zie hoe mijn bureau kan rijden Massief Hoeveelheden verkeer naar uw website

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Leave a Reply