Onze klanten zich gewaardeerd laten voelen

Als marketeers blijven we proberen nieuwe manieren te vinden om onze klanten zich gewaardeerd, gewild en geliefd te laten voelen.

In het algemeen beschouwen veel marketeers personalisatie als het gebruik van iemands naam. Ze denken dat doorway iemands naam in de onderwerpregel of in de hoofdtekst van het marketingstuk te plakken, ze hun werk hebben gedaan. Ze hebben gepersonaliseerd en het stuk zal als reactie verdrievoudigen.

Maar dat is niet hetzelfde als ervoor zorgen dat onze klanten zich gewaardeerd voelen. We moeten opnieuw nadenken about wat onze klanten het gevoel geeft dat we ze begrijpen. Wat we kunnen doen om het voor hen gemakkelijker te maken om te winkelen of te vinden wat ze zoeken. Het moet praktisch genoeg zijn om de ervaring aangenamer te maken. Handiger.

Ik ben het beu om me “gevolgd” te voelen. Als ik een bepaalde trui zoek, wil ik de komende 3 maanden niet gevolgd worden door die trui. Hierdoor zien immediate marketeers eruit als voyeurs. Dat vinden mensen eng.

Uw klanten blij maken

Ik las een artikel van Jon Reily in het tijdschrift Overall Retail. Ik citeer hem: “Klanten verrukken gaat niet about hen tot op het individu richten. Het gaat om het bieden van intuïtieve waarde, het behouden van vertrouwen door middel van nauwkeurige communicatie en het oplossen van langetermijnproblemen. Marketeers die dat doen, hebben alle doelen bereikt waarvoor personalisatie is bedacht.”

Klantbegrip gaat more than het stimuleren van levenslange waarde, niet alleen over een eenmalige aankoop. Fulfilled andere woorden, als u die waarde op lange termijn wilt maximaliseren, moet u zich concentreren op het oplossen van de kernproblemen van uw shopper die verband houden achieved uw bedrijf.

Denk aan Amazon.com. Amazon is de koning van het geven van aanbevelingen op basis van eerdere aankopen. Dat is hun manier om promoties te personaliseren. Maar wat Amazon echt tot een echte gigant heeft gemaakt, is dat ze het kernprobleem van de klant oplossen. En dat is Snelheid. Mensen hebben geen tijd om door producten te bladeren of leveringen te volgen. Ze willen weten dat ze een artikel snel kunnen vinden, soepel kunnen bestellen en er zeker van zijn dat ze het binnen twee dagen ontvangen. Met andere woorden, het voordeel van Amazon berust op het vertrouwen dat het de problemen van drukke klanten zal oplossen.

Klanten verrassen gaat niet around het richten op het individu. U wilt intuïtieve waarde bieden. Dit is wat het vertrouwen van de klant behoudt. Wanneer een marketeer iemands langetermijnproblemen oplost, draagt ​​dit er in grote mate toe bij dat onze klanten zich gewaardeerd voelen. Marketeers die dat doen, hebben alle doelen bereikt waarvoor personalisatie is bedacht.

Personaliseer uw aanbod om een ​​verkoop te stimuleren. Laat de klant het product zien dat ze een 7 days geleden hebben bekeken om vandaag een conversie te genereren.