Het consequent trainen van uw externe team in meerdere tijdzones hoeft niet moeilijk of tijdrovend te zijn, of tientallen mensen op een videoconferentie te vereisen.

De meesten van ons hebben wel eens bedrijfsbrede verplichte trainingssessies gevolgd. Iedereen meldt zich op een vast tijdstip in een grote vergaderruimte. Vooraan staan ​​een of misschien meerdere presentatoren. De inhoud is meestal een onderwerp dat een beetje ‘droog’ kan zijn. Er kunnen meerdere externe teamleden deelnemen aan een simulcast-videoconferentie.

Deze sessies worden vaak meerdere dagen of weken herhaald om iedereen getraind te krijgen. Het vereist een constante werkfrequentie om te plannen, te leveren, aanwezigheid bij te houden, te rapporteren aan het management en meer.

Als alternatief kan je gevraagd zijn om wat online training te doen, meestal via een zeer dure onderwijsportal waar je alleen maar zo snel mogelijk door de dia’s wilt klikken om aan het einde bij de quiz te komen waarvan je al de juiste antwoorden van je werkmaatje.

Hoewel deze methode zelfbedieningstraining mogelijk maakt, waardoor het niet langer nodig is dat iedereen tegelijkertijd op dezelfde plaats is, kan het worden gezien als een hele klus voor teamleden vanwege de beperkende aard van de workflow.

Het goede nieuws is dat er een betere manier is. Met behulp van de tools van AWeber kunt u eenvoudig uw eigen virtuele trainingscursus opzetten en beheren. Zo doen we het voor de jaarlijkse security awareness training.

Eén keer opnemen, onbeperkt trainen

Maak een video. Wees in de video. Praat alsof je één persoon traint. Gebruik “u” en “uw” en “wij” woorden. Dit creëert een persoonlijke verbinding tussen de kijker en de inhoud en zorgt voor een meer intiem gevoel waarbij de presentator rechtstreeks met een persoon praat.

Zorg altijd voor beeldmateriaal om de dialoog te ondersteunen. Er zijn een aantal tools om dit te bereiken, waaronder Google Presentaties. Zoek er een die voor jou werkt en experimenteer gerust. Bij AWeber hosten we deze video’s intern, zodat ze gemakkelijk toegankelijk zijn via een gedeelde URL.

Voorbeeld van de presentatie van de beveiligingstraining van AWeber

Laat teamleden hun eigen tijd hebben

Voeg vervolgens uw virtuele teamleden toe aan uw AWeber-lijst en bouw een campagne. Onze trainingscampagnes bevatten een eerste bericht met een link naar de bovengenoemde video.

Opgericht klik automatiseringen op de link om vast te leggen wie met de e-mail bezig was. Geef teamleden de tijd om de informatie in hun eigen tijd te verwerken wanneer het hen het beste uitkomt.

Tag met behulp van klikautomatisering teamleden die de video hebben bekeken en verwijder ze uit de campagne, zodat ze geen last hebben van herinneringen. Voor degenen die het nog niet hebben bekeken, stuur herinneringen met bepaalde tussenpozen in de aanloop naar de deadline.

Voorbeeld serie e-mailautomatisering voor online training

Je zou ook kunnen proberen om AMP voor e-mail om interactieve voorbeelden te maken, feedbackformulieren direct in het bericht zelf te maken, of indien nodig een vervolgquiz te geven.

Houd je video gericht op de belangrijkste aspecten van wat je probeert over te brengen. Niemand wil een lezing van een uur uitzitten.

Host een AWeber Bestemmingspagina met referentiemateriaal, extra links en details. Link ernaar vanuit uw berichten en verwijs teamleden ernaar in uw video- en campagneberichten.

Bestemmingspagina met referentiemateriaal voor online training

Zorg voor een feedbackmechanisme. Dit kan zo simpel zijn als het doorverwijzen van teamleden naar een Slack-kanaal, e-mailadres of een andere contactmethode. Probeer a . toe te voegen vragenlijst rechtstreeks in uw bericht met behulp van extra klikautomatiseringen. Maak het gemakkelijk om in realtime feedback te geven.

Vier prestaties. Maak het speciaal en onverwacht. Nadat een training is voltooid, gebruiken we tagautomatisering in berichten en bestemmingspagina’s om een ​​bedankje en een certificaat van uitmuntendheid te sturen naar teamleden die instructies hebben gevolgd om hun deelname aan de training vast te leggen.

Personalisatie variabelen in het bericht maken het uniek voor het teamlid zonder dat elk certificaat met de hand hoeft te worden geschreven. U kunt dit allemaal doen in de berichteneditor van AWeber. We krijgen consequent enthousiaste feedback van ons team over de persoonlijke details.

Voorbeeldprijs voor een AWeber-medewerker die de training voltooit

Inzichten verkrijgen

U hoeft geen tijd te besteden aan het handmatig bepalen wie is opgeleid en wie niet. Bouwen segmenten van uw teamleden (abonnees) met behulp van de campagne-automatiseringstags om u direct te laten zien wie de training heeft voltooid.

Campagne-automatiseringstag voor wie de training in een AWeber-account heeft voltooid

…en wie niet.

Campagne-automatiseringstag voor wie de training in AWeber-account niet heeft voltooid

Gebruiken Team Hub om toegang te verlenen aan andere managers die deze rapporten moeten bekijken.

Gebruiken Rapporten om bij te houden hoe effectief uw campagnes in de loop van de tijd zijn. Was de betrokkenheid bij de ene trainingscampagne beter dan bij de andere? Gebruik dat om te beïnvloeden hoe u doorgaat met het maken van inhoud. Je kan zelfs gesplitste test trainingen tussen groepen!

Rapport in AWeber met e-mail geopend over een bepaalde periode

Ga trainen!

Je hebt het gedaan! U hebt binnen AWeber een herhaalbare, consistente, geautomatiseerde zelfbedieningstraining gecreëerd. Je hebt de content in één keer gemaakt en geleverd, wat tijd en geld bespaart. U heeft automatische rapportage over betrokkenheid ingesteld om aan de nalevingsbehoeften te voldoen. Je hebt teamleden in hun eigen tempo laten leren en een persoonlijke ervaring geboden die je team sterker maakt.

Sterker nog, je kunt snel aan de slag met je campagne met onze Mini-Cursus campagnesjabloon direct!