4 stappen die u kunt nemen om sales opportunities te genereren satisfied uw blog + belangrijke functies die u moet hebben om succes te zien

Bloggen bestaat al een tijdje, maar bij veel bedrijven blijft de waarde ervan als tool voor het genereren van sales opportunities nog steeds een beetje mysterieus. Bovendien weten veel professionals, vooral in de B2B-markt, niet hoe ze effectief moeten bloggen om de competenties van hun bedrijf te benadrukken en gekwalificeerde prospects aan te trekken. Als gevolg hiervan kunnen ze hun B2B-blogmarketinginspanningen of plaatsen slechts af en toe nieuwe inhoud op hun internet websites, en ze kunnen zich afvragen waarom ze niet de hoogwaardige prospects genereren die ze nodig hebben.

Klinkt bekend? Misschien heb je dezelfde zorgen gehad dat je gewoon aan het draaien bent fulfilled je B2B-marketingbloginspanningen. Maar zelfs als je tot nu toe matige resultaten hebt gezien, denk dan niet dat je je web site de rug toe moet keren, want B2B-blogs kunnen tastbare resultaten voor het genereren van potential customers opleveren. De DemandMetric-cijfers geven zelfs aan dat B2B-blogs helpen als ze goed worden uitgevoerd 67% meer potentiële klanten binnenhalen voor verkopers.

Waarom lijkt uw B2B-blogmarketing dan niet te werken? Als iemand die werkt voor een contentmarketingbureau op maat, ik kan een weloverwogen gok doen. Meestal is de reden waarom B2B-bedrijfsblogs niet leveren, dat de inhoud niet wordt ondersteund door een werkbare inhoudsstrategie voor het genereren van qualified prospects. Dat is echter een oplosbaar probleem als je een paar stappen implementeert om je B2B-weblog succesvol te maken:

1. Ken de inhoud die je hebt en de inhoud die je nodig hebt.

Voordat je weer een blogpost schrijft, een inhoudsaudit uitvoeren zodat u begrijpt welke inhoud u op uw site heeft, hoe goed deze presteert en welke inhoud u nog moet maken om uw concurrenten te evenaren of te overtreffen.

Meer weten above hoe een information audit kan helpen?
Bekijk ons ​​webinar:

Webinar: hoe u snel het potentieel van uw website kunt ontsluiten met een inhoudsaudit

Uw volledige audit is niet alleen een lopende lijst van de koppen van uw blogposts. In plaats daarvan duikt het dieper in al uw berichten om te zien welke zoekwoordrangschikkingen ze verhogen voor uw internet site en hoe goed bezoekers omgaan fulfilled de inhoud. Het beantwoordt vragen more than welke berichten de meeste conversies hebben gegenereerd en welke zoekwoorden het verkeer optimaliseren.

De tijd nemen om een ​​audit uit te voeren fulfilled of zonder de hulp van een lover als Affect & Co. zal de basis leggen voor betere inhoud op de weg, inclusief welke inhoudsstukken u al heeft en waarnaar u in de toekomst kunt linken.

2. Stel een sterke contentstrategie op voor het genereren van potential customers.

Nu je meer weet over de huidige status van je B2B-marketingblog, kun je beginnen fulfilled het ontwikkelen van een contentplanning. Een goede plek om te beginnen is om wat zoekwoordonderzoek uit te voeren op zeer specifieke, market-zinnen. Idealiter wil je goed gezochte zinnen ontdekken met weinig concurrentie. Fulfilled die zinnen in de hand kun je brainstormen over blogtitels. Overweeg in die zin om bruikbare koppen te schrijven die de lezers duidelijk vertellen wat ze kunnen verwachten (denk bijvoorbeeld aan “de 5 beste manieren om …” of “Hoe …” ).

Hulp nodig bij het bedenken van een contentmarketingstrategie voor het genereren van leads?

Download uw gratis werkblad voor leadgeneratie

Kies onderwerpen die aansluiten bij uw abilities en de behoeften van uw doelgroep, evenals bij uw zoekresultaten. Denk tijdens deze fase van de ontwikkeling van je contentstrategie na around de blogauteurs wiens inzichten je voor elk bericht wilt gebruiken. Je hebt waarschijnlijk enkele professionals in je organisatie wiens stemmen en ervaring diepte kunnen toevoegen aan je exemplaar en je merk menselijker kunnen maken. Als ze een aantal van uw blogposts schrijven, voegt u een aantal unieke gezichtspunten en experience toe aan de inhoud die u publiceert.

3. Schrijf zakelijke B2B-blogposts die moderne lezers verleiden.

Het is duidelijk dat uw B2B-blogmarketing een beetje een technische invalshoek moet hebben om Website positioning te stimuleren. Dat gezegd hebbende, laat Search engine optimisation nooit de leesbaarheid in uw inhoud overtreffen. Als je niet voor mensen schrijft, zou je helemaal niet moeten schrijven, want niemand komt verder dan de eerste paar zinnen en de bouncepercentages van je website stijgen.

Betaalt uw inhoud zijn vruchten af? Lverdien ongeveer zes dingen die u nu kunt doen om tastbare contentmarketingresultaten te zien:

Download uw ROI-checklist voor contentmarketing

En omdat we in een supersnelle digitale wereld leven, moet u uw inhoud op een scanbare, gemakkelijk verteerbare manier schrijven. Over het algemeen verdient elke blogpost subkoppen en korte alinea’s. Denk snackbaar! Misschien wilt u van tijd tot tijd ook afbeeldingen, infographics en video’s opnemen om de lezers een goede visuele afwisseling te bieden.

Voordat u uw inhoud voltooit, moet u ervoor zorgen dat deze strategisch gekozen inbound links bevat naar andere delen van uw on-web-site inhoud of one-way links naar gerenommeerde bronnen. En sluit altijd af met een duidelijke call-to-motion of decide-in, zodat uw lezers niet blijven hangen. Als je vastzit tussen twee of meer CTA’s, voer dan A/B-checks uit en meet de leadgeneratieresultaten op Google Analytics of HubSpot om te zien welke het beste werkt voor je doelgroepen.

4. Ontwerp een holistische distributiestrategie.

Inhoudscontrole? Controleren. Contentkalender? Controleren. Plannen voor het schrijven van inhoud? Controleren. Nu moet je het meeste halen uit elke web site die je plaatst. Op die manier kunt u veel grip krijgen op al uw berichten.

Stel dat u bijvoorbeeld een goed geoptimaliseerd blogartikel heeft. Het is gepubliceerd en presteert goed. Andere publicaties of journalisten zijn wellicht geïnteresseerd in het terugkoppelen ervan als bron. Of misschien is het mogelijk om de essentie van je winnende B2B-blogpost te gebruiken om: pitch een artikel above assumed management naar een publicatie op zoek naar nieuw materiaal. Zolang u met de publicatie terug kunt linken naar uw web-site, kunt u genieten van meer verkeer en autoriteit.

Zorg ervoor dat u uw bloginhoud deelt by using de socialemediakanalen van uw bedrijf terwijl u bezig bent. Wat heeft het voor zin om grote accounts op sociale platforms te hebben als je ze niet gebruikt? Tag bij het posten alle personen die in de blogpost worden genoemd en gebruik de juiste hashtags om organische ontdekking te stimuleren.

Laatste gedachten terwijl u betere inhoud maakt voor B2B-leadgeneratie

Weblogs zijn niet alleen voor B2C-bedrijven. Ze zijn een geweldig apparaat voor het genereren van potential customers voor B2B-bedrijven, zolang je pragmatisch en doordacht bent satisfied je preparing.

Volg deze regels voordat u inhoud publiceert:

  • Zorg ervoor dat uw onderwerp aansluit bij uw auteur en uw bedrijfsexpertise.
  • Verscherp uw titel en metabeschrijvingen voor een maximale zoekwoordboost.
  • Voeg back links naar andere interne pagina’s toe.
  • Voeg backlinks toe aan uw nieuw gepubliceerde site op eerdere B2B-bedrijfsblogs.

Wil je meer handige B2B-blogtips op masterniveau? Bekijk hieronder ons webinar:

5 inzichten uit B2B-blogstrategieën die converteren.  Klik hier om naar het webinar te gaan.