Je werkt meer.  Hier leest u hoe u er met uw partner over kunt praten.

Een stapje additional doen kan een geweldige manier zijn om vooruit komen op het werk. scientific studies hebben aangetoond dat werknemers die zich bezighouden achieved meer ‘organisationeel burgerschapsgedrag’ – dat wil zeggen activiteiten die ten goede komen aan de organisatie zoals werken buiten de normale kantooruren of tijdens vakantie, het bijwonen van werkgerelateerde functies in persoonlijke tijd, het aannemen van speciale projecten en het herschikken van persoonlijke plannen vanwege werk – hebben de neiging om hogere prestatie-evaluaties en meer beloningen te ontvangen, zoals publieke erkenning, salarisverhogingen, promoties en spraakmakende projecten.

Maar het kan natuurlijk ook stressvol, vermoeiend en mogelijk onhoudbaar zijn om op deze manier verder te gaan. goed gedocumenteerd. De implicaties ervan voor werk-gezin conflict (en in het bijzonder voor de relaties van werknemers satisfied hun partners) zijn nog grotendeels onbekend.

Om te onderzoeken hoe werknemers omgaan satisfied de uitdagingen die zich voordoen wanneer ze proberen hun verantwoordelijkheden thuis in evenwicht te brengen satisfied een extra stap op het werk, hebben we een reeks kwantitatieve en kwalitatieve scientific studies fulfilled meer dan 1.000 in de VS gevestigde werknemers.

In onze eerste twee onderzoeken hebben we diepte-interviews gehouden achieved 28 werkende stellen en enquêtes achieved nog eens 192 werknemers en hun associates. We vroegen hen hoe ze achieved hun partners communiceerden around onverwachte, additional werkeisen, en identificeerden vijf verschillende communicatiestrategieën (in volgorde van meest tot minst vaak gebruikt):

  1. Vroegtijdig informeren: Werknemers waarschuwden hun associates vooraf dat ze in de nabije toekomst wat additional werk moesten verzetten.
  2. Toestemming vragen: Werknemers vroegen hun companions toestemming om het extrawerkproject op zich te nemen.
  3. Logistiek onderhandelen: Werknemers hielpen hun associates omgaan achieved de mogelijke past die het more werk zou kunnen veroorzaken door logistieke behoeften te ondersteunen (bijvoorbeeld het regelen van een babysitter, maaltijdbezorging, enz.).
  4. Uitbetalingen projecteren: Werknemers legden uit hoe een excess stap op het werk hun carrière 10 goede zou komen en uiteindelijk het hele gezin ten goede zou komen.
  5. Een beroep doen op eerdere gesprekken: Werknemers herinnerden hun associates eraan dat ze eerder hadden afgesproken dat ze soms prioriteit moesten geven aan het werk van de werknemer.

Toen we deze strategieën eenmaal in kaart hadden gebracht, wilden we begrijpen hoe ze zowel de dynamiek thuis als de uiteindelijke beslissingen van werknemers about het al dan niet nastreven van het more werk beïnvloedden. We waren vooral geïnteresseerd in hoe deze strategieën verband hielden fulfilled conflicten tussen werk en gezin (dwz de mate waarin het paar het gevoel experienced dat het werk van de werknemer hun verplichtingen thuis in de weg stond) en partnertevredenheid (dwz de mate waarin de associate het gevoel experienced dat ze hadden een bevredigende, sterke en stabiele relatie fulfilled de werknemer).

Het is niet verwonderlijk dat de eerste drie strategieën (die meer partnergericht zijn) het meest positief werden ontvangen door de companions van de werknemers, en de partners reageerden het slechtst op de laatste twee strategieën (die meer op werknemers gericht zijn). Dit werd verder ondersteund door een vervolgexperiment achieved meer dan 900 deelnemers, waarin we ontdekten dat mensen het meest tevreden waren wanneer hun companions vroegtijdig opzegden en toestemming vroegen om excess werk te doen, en het minst tevreden wanneer ze eerdere gesprekken aanhaalden. Evenzo ontdekten we dat hoe meer een werknemer aangaf eerdere gesprekken aan te halen, hoe groter de kans was dat het paar werk-familieconflicten zou ervaren.

Hoewel het zoeken naar toestemming een goede benadering kan zijn voor wat betreft partnertevredenheid, ontdekten we dat de werknemers die deze benadering volgden het minst waarschijnlijk het extra werk zouden nastreven (misschien omdat toestemming niet altijd wordt verleend, of omdat de handeling van het vragen weerhoudt werknemers ervan het added werk op zich te nemen). Omgekeerd waren degenen die uitbetalingen voorspelden en eerdere gesprekken aanhaalden, het meest geneigd om echt verder te gaan dan hun organisaties (misschien omdat ze vonden dat de voordelen van het op zich nemen van het werk groter waren dan de kosten, of omdat ze vonden dat ze al stilzwijgende toestemming hadden) .

Natuurlijk zijn er veel factoren die van invloed kunnen zijn op zowel de beslissing van een werknemer om op het werk een stapje further te doen als de reactie van zijn associate op die beslissing. Maar we hebben in onze onderzoeken voor veel van deze factoren gecontroleerd: we hebben bijvoorbeeld gecontroleerd op communicatieve vaardigheden om ervoor te zorgen dat onze bevindingen de affect weerspiegelden van de specifieke communicatiestrategie die een medewerker gebruikte, niet alleen hoe goed ze waren in communiceren in het algemeen. We controleerden ook het variety en de hoeveelheid added werk dat werd besproken, opnieuw om er zeker van te zijn dat we de effects meten van hoe mensen above een bepaald gedrag communiceerden (in plaats van het gedrag zelf). En tot slot, toen we deelnemers vroegen om te beschrijven hoe ze zouden reageren op verschillende communicatiestrategieën, beschreven we scenario’s die zowel energie uitputtend voor de werknemer waren (bijv. laat op het werk blijven om een ​​belangrijke opdracht te voltooien) als verrijkend (bijv. diner, samen satisfied hun lover, in hun favoriete cafe). Het is begrijpelijk dat mensen in excess of het algemeen meldden dat ze positiever zouden reageren op het meer verrijkende situation, maar hun tevredenheidsniveau werd nog steeds aanzienlijk beïnvloed door de communicatiestrategie van de werknemer – ongeacht het circumstance dat ze beschreven.

Dus, wat moet je doen als je baas je vraagt ​​om te laat te blijven voor een speciaal undertaking, of een klant te bellen terwijl je op vakantie bent? Er zijn geen gemakkelijke antwoorden, maar we hebben vier strategieën geïdentificeerd om u te helpen een evenwicht te vinden tussen de soms tegenstrijdige vereisten om op het werk web dat beetje extra te doen en thuis een goede spouse te zijn:

1. Maak inzichtelijk of er daadwerkelijk excess werk nodig is.

Werknemers hebben vaak het gevoel dat additional werk niet echt optioneel is. Zelfs toen we de deelnemers aan onze onderzoeken vertelden dat een more challenge ‘niet nodig was’, gingen velen er nog steeds van uit dat van hen verwacht werd dat ze het zouden doen. Bovendien weergalmden veel van de partners fulfilled wie we spraken dit sentiment en uitten ze de veronderstelling dat hun significante ander een added stap moest zetten om de gezinsdoelen te bereiken en de gedeelde waarden en idealen van het paar waar te maken.

Maar in veel gevallen is een stapje more doen echt additional. Dus vooral als het aannemen van more werk thuis voor problemen zou kunnen zorgen, moeten werknemers duidelijk maken of hun organisatie hun hulp echt nodig heeft, of de taak echt zo urgent is als het lijkt en of iemand anders voor hen kan invallen. Als je baas je bijvoorbeeld vraagt ​​om op je vrije dag naar een klantendiner te komen, is het de moeite waard om te controleren of ze je daar echt nodig hebben, of dat ze gewoon een aanbieding doen. In plaats van elke gelegenheid voor added werk aan te grijpen, zouden werknemers hun supervisors moeten vragen om duidelijk te maken welke taken het belangrijkst zijn, welke leuk om te hebben en welke volledig optioneel zijn.

2. Doe mee aan het creëren van burgerschap.

Een stapje verder gaan hoeft niet te betekenen dat je ja moet zeggen tegen elk speciaal verzoek – en in feite zou het dat waarschijnlijk ook niet moeten zijn. In plaats van zich onder druk gezet te voelen om al het additional werk op zich te nemen dat uw baas u voorschotelt, moeten werknemers zich bezighouden satisfied wat ‘burgerschapsvorming’ wordt genoemd: proactief manieren vinden om verder te gaan dan uw plicht die aansluit bij uw persoonlijke interesses, sterke punten en behoeften. Voor werknemers die werk en gezinstaken combineren, betekent dit dat u manieren moet vinden om uw carrière te laten groeien en uw organisatie te ondersteunen zonder buitensporige problemen thuis te veroorzaken.

Als het onderhouden van een klant buiten kantooruren bijvoorbeeld de dinerplannen van uw husband or wife verstoort, overweeg dan om in plaats daarvan vrijwilligerswerk te doen om een ​​nieuwe collega aan boord te helpen of te helpen achieved een added venture tijdens de normale werkuren. Door gezonde grenzen te stellen en een actieve benadering te volgen om uw carrière op uw eigen voorwaarden te laten groeien, kunt u uw professionele doelen bereiken op een manier die overeenkomt achieved zowel uw behoeften als de behoeften van degenen die voor u het belangrijkst zijn.

3. Herken de kracht van communicatie.

Je zou kunnen denken dat het aannemen van further werk je companion van streek zal maken, maar ons onderzoek illustreert dat de manier waarop je communiceert een grote invloed kan hebben op hoe ze reageren. Zelfs als je jezelf niet als een geweldige communicator ziet, kan het gebruik van de juiste strategie een groot verschil maken. Concreet, om de kans op conflicten te verkleinen, moet u proberen te voorkomen dat u zich concentreert op eerdere discussies en in plaats daarvan uw finest doet om het vroegtijdig op de hoogte te stellen en het gesprek in te kaderen rond het zoeken naar toestemming om de excess werktaken op zich te nemen (in plaats van alleen uw lover te informeren).

Om zeker te zijn, zou niemand het gevoel moeten hebben dat ze de toestemming van hun husband or wife moeten vragen om hun carrière te laten groeien. En in feite toonde ons onderzoek aan dat het vragen van toestemming correleert met het nemen van minder additional werk – dus voor werknemers die prioriteit geven aan loopbaangroei, is deze aanpak misschien niet optimaal. Als het echter gaat om het verminderen van conflicten, kunnen communicatiestrategieën die uw regard en waardering tonen voor uw husband or wife (die mogelijk extra huishoudelijke of kinderopvangtaken op zich neemt als gevolg van uw beslissing om extra werk na te streven) een groot verschil maken.

4. Stem uw communicatiestrategie af op uw doelen.

We gaan allemaal doorway fasen waarin we meer gefocust zijn op ons persoonlijke of professionele leven. De sleutel is om ons gedrag aan te passen aan onze huidige doelen. Wanneer uw carrière uw hoogste prioriteit heeft, kan het zinvol zijn om communicatiestrategieën te gebruiken die uw kansen op extra werk maximaliseren (mogelijk ten koste van het zaaien van wat ontevredenheid thuis): Benadruk de voordelen die gepaard gaan satisfied het doen van een extra stap, of beroep eerdere gesprekken achieved uw companion. Omgekeerd, als je er het meeste aan hebt om je lover gelukkig te houden, kan het logischer zijn om je te concentreren op het zoeken naar toestemming en vroegtijdige kennisgeving (hoewel het eerste ertoe kan leiden dat je minder extra werk op kantoor hoeft te doen). En als je zowel werk als privé probeert te balanceren, hebben onze onderzoeken aangetoond dat vroegtijdige kennisgeving de partnertevredenheid hielp verbeteren, maar geen invloed experienced op de vraag of mensen uiteindelijk extra taken op zich namen – dus deze benadering komt misschien het dichtst in de buurt van het balanceren van de twee doelen . Uiteindelijk is succes relatief: strategieën die succes op het werk vergemakkelijken, kunnen thuis minder succesvol zijn – en vice versa – dus het is belangrijk om te bepalen wat belangrijk voor je is en dienovereenkomstig de beste communicatiestrategie te kiezen.

Je kunt er niet omheen: een goede burger zijn op het werk kan soms 10 koste gaan van zowel werknemers als hun partners. De manier waarop u fulfilled uw husband or wife communiceert wanneer dergelijke situaties zich voordoen, kan echter belangrijke implicaties hebben voor zowel het werk-gezinsconflict dat u ervaart en de tevredenheid van uw lover, als voor de kans dat u uiteindelijk het extra werk op zich neemt. Dus de volgende keer dat u wordt gevraagd om verder te gaan dan uw plicht op het werk, neem dan even de tijd om de behoeften van uw organisatie te verduidelijken, zoek naar creatieve manieren om uw werkgever te ondersteunen zonder problemen thuis te veroorzaken, en voordat u het nieuws aan uw husband or wife vertelt, neem een minute om de beste communicatiestrategie te kiezen die previous bij uw unieke context en doelen.