De ultieme gids voor contentmarketing” is een van onze meest populaire whitepapers tot nu toe. Maar na drie jaar en meer dan 1000 downloads besloten we dat het tijd was voor verandering.

De contentmarketingindustrie is volledig getransformeerd sinds de launch van onze whitepaper in 2019. De opkomst van digitale media en de gevolgen van de pandemie zijn twee belangrijke katalysatoren voor verandering die van invloed waren op de manier waarop doelgroepen material consumeren. Op hun beurt moesten contentmarketeers hun strategieën aanpassen aan onze nieuwe realiteit.

We hebben het jaarlijkse contentmarketingonderzoek van het Articles Advertising Institute doorzocht om de belangrijkste verschuivingen te identificeren die zich sinds 2019 in de branche hebben voorgedaan. Hier is een overzicht van wat we hebben gevonden:

De evolutie van contentmarketing.  In 2019 beoordeelde 74% van de bedrijven hun contentmarketinginspanningen als succesvol.  In 2022 beoordeelde 80% van de bedrijven hun contentmarketinginspanningen als succesvol.  In 2019 was 68% van de bedrijven in staat om geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen door middel van contentmarketing.  In 2022 was 75% van de bedrijven in staat om geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen door middel van contentmarketing.  In 2019 gebruikte 43% van de marketeers video in hun contentmarketingstrategieën.  In 2022 gebruikte 66% van de marketeers video in hun contentmarketingstrategieën.  In 2019 was lange inhoud het nummer 1 inhoudsmiddel dat werd gemaakt en gebruikt door inhoudmarketeers.  In 2022 waren korte artikelen en posts de nummer 1 inhoudsitems die werden gemaakt en gebruikt door contentmarketeers.  In 2019 gebruikte 77% van de contentmarketeers analysetools.  In 2022 gebruikte 83% van de contentmarketeers analysetools.  In 2019 mat 72% van de meest succesvolle contentmarketeers ROI.  In 2022 mat 90% van de meest succesvolle contentmarketeers ROI.  Bronnen: CMI's 2019 en 2022 B2B Content Marketing Research Reports

Zoals je kan zien, contentmarketing is niet meer wat het was. Het is krachtiger – en complexer – dan ooit tevoren.

Daarom heeft het Affect & Co.-workforce het afgelopen kwartaal besteed aan het vernieuwen van onze oude gids voor contentmarketing om een ​​verbeterde te maken die de huidige industrie en de evolutie ervan in de afgelopen drie jaar weerspiegelt. Op deze manier kunnen marketeers vertrouwen hebben in hun vermogen om de consumenten van vandaag te betrekken.

De gloednieuwe editie van onze contentmarketinggids bevat:

  • 11 additional pagina’s fulfilled know-how.
  • Traits en statistieken in de branche voor 2022.
  • Nieuwe interactieve sjablonen.
  • Nieuwe stapsgewijze checklists.
  • Een fris, modern ontwerp.

Beschouw het als uw go-to-handboek voor het maken en gebruiken van inhoud die de zakelijke doelen van uw bedrijf bereikt. Down load hieronder uw free of charge exemplaar!

2022 De ultieme gids voor contentmarketing - Downloadknop - afbeelding computerbureau