Litmus

Ideeën voor B2B-e-mailcampagnes om betrokkenheid te stimuleren

Wat is een e-mailmarketingtrechter?

Een e-mailmarketingtrechter is het pad dat een abonnee volgt en dat hem van een potentiële direct naar een klant brengt. Internet als bij een traditionele verkooptrechter, hebben abonnees verschillende behoeften, die allemaal by using e-mail moeten worden erkend en aangepakt. Het gaat erom te begrijpen welk pijnpunt of obstakel abonnees proberen te overwinnen. De e-mailmarketingtrechter gebruikt e-mail ervaringen om hen een duwtje in de rug te geven en hen uiteindelijk te helpen beslissen dat uw solution of dienst de perfecte oplossing is.

Wat zijn de fasen van een e-mailmarketingtrechter?

De e-mailmarketingtrechter vertegenwoordigt elke fase van het klanttraject en stopt niet zodra u hun bedrijf heeft verdiend. Klanten behouden – en hun loyaliteit – is ook een essentieel onderdeel van de e-mailmarketingtrechter die hen en uw merk ten goede komt.

Bewustzijn

Deze fase van de e-mailmarketingtrechter gaat around de introductie. Iemand heeft ervoor gekozen om communicatie van uw merk te ontvangen en het is uw taak om het gesprek satisfied een heat welkom te beginnen. De bewustwordingsfase is niet het minute om ze satisfied al uw producten en diensten tegelijk te bombarderen. Zie het als het start out van een lange relatie. Dit is het second om elkaar te leren kennen, zodat je samen kunt leren en groeien.

E-mailcommunicatie die goed werkt in de bewustwordingsfase van de e-mailmarketingtrechter omvat:

  • Welkomst-e-mails die hen vertellen wat ze kunnen verwachten en hoe vaak
  • Educatieve en informatieve e-mails waarmee ze meer more than uw bedrijf kunnen ontdekken
  • E-mails die hen meer vertellen about uw bedrijfsmissie en hoe u waarde toevoegt voor klanten
  • Een mogelijkheid om voorkeuren in te stellen voor het type inhoud dat ze van u zoeken en hun voorkeursfrequentie
  • Interactieve e-mails waarmee u meer te weten kunt komen above hun interesses via e-mailenquêtes of enquêtes

Overweging

Overweging is nog vroeg in de e-mailmarketingtrechter, maar dit is uw kans om autoriteit op te bouwen en uzelf te vestigen als een believed chief in uw branche. Onthoud dat de abonnee u waarschijnlijk nog steeds vergelijkt met uw concurrenten. Geef ze redenen om hun reis voort te zetten en vertrouw erop dat u hen kunt helpen hun problemen op te lossen.

E-mailcommunicatie die goed werkt in de overwegingsfase van de e-mailmarketingtrechter omvat:

  • E-mails met consistente contactpunten rond educatieve inhoud zoals weblogs, e-boeken, sjablonen en casestudy’s
  • gepersonaliseerd of gesegmenteerde e-mails met meer informatie around de onderwerpen waarin ze hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn
  • E-mail uitnodigingen voor webinars of evenementen zodat ze meer kunnen horen in excess of wat uw merchandise of dienst te bieden heeft

Beslissing/Conversie

De beslissings- en conversiefase van de e-mailmarketingtrechter is een kritieke tijd. Abonnees staan ​​op het punt een beslissing te nemen en uw e-mails zijn van vitaal belang voor het creëren van vertrouwen in uw merchandise en expert services – en de urgentie om te converteren. Uw e-mailcommunicatie in dit stadium moet zijn: gepersonaliseerd en direct om hen aan te moedigen dat het nu het moment is om te beslissen.

E-mailcommunicatie die goed werkt in de overwegingsfase van de e-mailmarketingtrechter omvat:

  • E-mails achieved casestudy’s, getuigenissen van klanten of sociaal bewijs die de waarde – en het enthousiasme – van uw merchandise of dienst laten zien
  • E-mails die speciale aanbiedingen of promotiecodes bevatten
  • Prijsdetails en gedetailleerde stappen om aan de slag te gaan

Loyaliteit

U hebt uw relatie in dit stadium van het e-mailklanttraject gecementeerd – nu is het tijd om uw waardering te tonen en hun bedrijf te behouden. De loyaliteitsfase is ook de mogelijkheid om waarde te blijven leveren en upsell-mogelijkheden te creëren.

E-mailcommunicatie die goed werkt in de loyaliteitsfase van de e-mailmarketingtrechter omvat:

  • Onboarding e-mails om hen te bedanken voor hun bedrijf en de volgende stappen uit te leggen
  • E-mails achieved product or service- en services-informatie en praktijkvoorbeelden
  • Exclusieve voordelen voor klanten en promotionele kortingen

Belangenbehartiging

Wie kan uw bedrijf beter evangeliseren dan tevreden klanten? Nu u meer weet more than uw klanten, zorgt het verzenden van gepersonaliseerde e-mails ervoor dat ze zich gewaardeerd voelen en moedigt ze hen aan om hun ervaring te verspreiden.

E-mailcommunicatie die goed werkt in de pleitbezorgingsfase van de e-mailmarketingtrechter omvat:

  • E-mails waarin om responses wordt gevraagd en hoe u deze heeft geïmplementeerd
  • Intellectueel leiderschap nieuwsbrieven voor uw product or service en branche
  • Verwijzingscampagnes die klanten belonen voor hun hulp

Houd prospective clients en klanten betrokken in alle stadia van de trechter

De e-mailmarketingtrechter biedt een organische manier om van potential customers loyale klanten te maken. De tijd nemen om uw e-mailmarketingcommunicatie in elke fase van de trechter zorgvuldig te overwegen, creëert toegevoegde waarde en levert onderweg een uitzonderlijke en gedenkwaardige merkervaring op.

Leave a Reply