Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een recessie 1200 x 1200Op dit second wordt er steeds meer gesproken in excess of een recessie. EEN CNBC-enquête van de CFO’s ontdekte dat 68 procent gelooft dat er in de eerste helft van 2023 een recessie zal plaatsvinden. Ondertussen zeggen consumenten die in de supermarkt en bij de benzinepomp worden onder druk gezet recessie is al hier. Zo’n gesprek leidt vaak tot angst bij eigenaren van kleine bedrijven. Ik wil die angsten kalmeren en je ondersteuning bieden in dit artikel.

Waakzaamheid is verstandig, maar angst kan je verlammen. U kunt veel dingen doen om uw kleine bedrijf voor te bereiden op een recessie. Maar dit zijn geen dingen die je één keer doet en dan vergeet tot de volgende recessie komt. De onderstaande products vereisen een permanente mentaliteitsverandering en voortdurende toepassing om een ​​veerkrachtig klein bedrijf op te bouwen. Volg deze ideas om uw kleine bedrijf voor te bereiden op een recessie, en u zult uw bedrijf sterker maken voor deze komende recessie en eventuele recessies daarna!

Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een recessie Ideeënlijst afbeelding

Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een recessie

Om uw kleine bedrijf voor te bereiden op een recessie, wilt u:

  • Overlijdende uitgaven
  • Verhoog de cashflow
  • Wees creatief met promoting
  • Allow op de verkoop
  • Geef prioriteit aan relaties met klanten

De onderstaande lijst geeft je genoeg ideeën om te proberen!

Bespaar onnodige kosten

Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een recessie, kosten besparen image

Het verminderen van onnodige kosten is een manier om uw kleine bedrijf voor te bereiden op een recessie, maar het is een goede zaak om zelfs in dagen van voorspoed over na te denken. U kunt bijvoorbeeld:

  • Pauzeer of quit terugkerende abonnementen die niet essentieel zijn voor het bedrijf.
  • Elimineer products and services die u niet nodig heeft of onderhandel about een prijsverlaging. Als het bedrijf de prijs niet verlaagt, kunt u de omvang van het werk verkleinen voor een kostenreductie.
  • Onderhandelen around een huurverlaging, uitstel van betaling of beide.

Wees voorzichtig satisfied uitgaven

Om uw kleine bedrijf voor te bereiden op een recessie, wilt u zoveel mogelijk contant geld aanhouden. Dit is niet het moment om grote aankopen te doen op items of projecten die nog een jaar kunnen wachten. Het kan ook zijn dat u het aannemen van more werknemers wilt uitstellen.

Terwijl u werkt aan het elimineren van uw discretionaire uitgaven, wilt u alles evalueren en alleen dingen kopen die essentieel zijn voor het runnen van het bedrijf. Als het kan wachten, koop dan niet nu!

U wilt zorgvuldiger kopen voor de dingen die u wel moet kopen. Koop kleinere hoeveelheden om geld te besparen. Onderhandel about lagere prijzen. Vraag offertes aan bij meerdere leveranciers. Kijk goed rond om er zeker van te zijn dat u de beste prijs krijgt.

Verhoog de cashflow

Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een cashflowbeeld van een recessie

U moet tijdens een recessie contant geld op de bank hebben om uw bedrijf te ondersteunen en u doorway de economische neergang te loodsen. Om uw kleine bedrijf voor te bereiden op een recessie, moet u nieuwe manieren bedenken om de cashflow te vergroten. Hier zijn enkele ideeën:

  • Wees creatief satisfied overtollige voorraad. Geef het meer bekendheid in uw bedrijf, zet het in de uitverkoop of bundel artikelen.
  • Denk aan kortetermijndeals die u kunt aanbieden, inclusief prijsverlagingen, verlaagde bezorgkosten, enz.
  • Promoot de aankoop van cadeaubonnen.
  • Experimenteer fulfilled nieuwe marktplaatsen. Dit is bijvoorbeeld het moment om uw producten op Etsy, Facebook-marktplaats, eBay, Hauldrop of Craigslist te vermelden.

Heroverweeg verkoop en promoting

Verkoop is te allen tijde een prioriteit, vooral tijdens een recessie. Kijk goed naar uw verkoopproces om ervoor te zorgen dat u dagelijks nieuwe qualified prospects binnenkrijgt en elke guide opvolgt. Welke problemen zie je? Op welke manieren kun je verbeteren? Trek twee uur for each dag uit voor verkoopactiviteiten (of twee dagdelen for every week). Lopende verkopen is wat u overeind houdt tijdens een recessie.

Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een recessie, heroverweeg uw imago

Ondertussen wilt u ook uw marketing heroverwegen en manieren vinden om de kosten te verlagen en tegelijkertijd de resultaten van uw inspanningen te vergroten. Natuurlijk wilt u betaalde advertenties niet verwijderen als ze voor uw bedrijf werken. Veel goedkopere marketingalternatieven leveren echter ook geweldige resultaten op.

  • Bouw uw e-maillijst op en koester uw abonnees om relaties en verkopen op te bouwen.
  • Implementeer een verwijzingsprogramma om uw huidige klanten te belonen voor het binnenhalen van nieuwe klanten.
  • Gebruik social media strategisch om relaties met volgers op te bouwen en uw producten en provider te promoten.
  • Netwerk meer, fulfilled behulp van sociale platforms zoals LinkedIn of persoonlijke methoden zoals conferenties, beurzen en community-evenementen.

Blijf dicht bij uw markt en klanten

Terwijl u uw kleine bedrijf voorbereidt op een recessie, wilt u uw branche en markt het hoofd bieden. Een vertraging van de verkoop zou een trend kunnen worden voor de hele industrie. Analyseer uw branche om te ontdekken wat er gebeurt, zodat u kunt anticiperen op veranderingen en bijsturen. Vaak kunt u risico’s beperken als u er proactief mee omgaat.

Hoe u uw kleine onderneming kunt voorbereiden op een klantimago van een recessie

U wilt ook dicht bij uw klanten blijven, zodat u kunt anticiperen op hun behoeften en hun klanten kunt blijven winnen. De recessie zal ook voor hen gevolgen hebben, dus het is belangrijk om te weten wat ze denken en doen in deze delicate economische periode. Als u uw klanten goed kent, weet u of ze op het punt staan ​​om ergens anders naartoe te gaan, en waarom. Misschien kun je problemen oplossen, zodat ze bij je blijven. Als geld een probleem is, kan er een kans zijn om more than de prijs te onderhandelen of betalingsplannen te maken. Overweeg renteloze plannen om loyale klanten te belonen en hun bedrijf te behouden.

Overlever op waarde

Een recessie is een great instant om te schitteren voor uw klanten. Overweeg, voordat u in een prijzenoorlog achieved uw concurrentie gaat strijden, de klantenservice u biedt dat uw hogere prijs rechtvaardigt. Als u zich richt op het toevoegen van waarde, het leveren van kwaliteitsproducten of -diensten en het consequent beter presteren dan de concurrentie, zullen uw klanten blijven terugkomen.

Bereid uw kleine onderneming voor op een recessie

De bovenstaande lijst is een beetje een ‘pakketdeal’. Het helpt bijvoorbeeld niet om de cashflow te vergroten als u dat geld niet kunt bankieren omdat u te veel uitgeeft. Evenzo is kosten besparen goed, maar als u hierdoor alle marketinginspanningen stopzet, zullen uw leads en inkomsten drastisch dalen. Neem de tijd om alle bovenstaande tips te overwegen en hoe u ze kunt combineren tot een werkbaar recessieplan voor uw bedrijf. Hoe u uw kleine onderneming op een recessie kunt voorbereiden, is een kwestie van strategische planning. Ik duim voor je succes!