Hoe effectief is uw marketing? [4 techniques for success]

Hoe effectief is uw marketing? [4 techniques for success]

Controleer de effectiviteit van uw digitale media om sterkere campagnes en een efficiënte marketingtrechter op te bouwen in 2023

Het evalueren van uw gebruik van digitale media is een cruciaal startpunt voor het creëren of optimaliseren van uw digitale marketingstrategie. Maar hoe stem je af en prioriteer je wat werkt en wat niet, zonder te verdwalen in ijdelheidsstatistieken?

Bij Clever Insights raden we aan om VQVC te gebruiken om te consolideren en te stroomlijnen hoe je je digitale media meet. Dit geheugensteuntje laat zien hoe volume, kwaliteit, waarde en kosten u helpen om verschillende elementen van uw marketingactiviteiten naar voren te halen. Lees verder om meer te weten te komen about VQVC en andere belangrijke technieken voor digitale mediaplanning

Begrijpt u bovendien echt hoe en wanneer uw belangrijkste marketingcommunicatie wordt ontvangen doorway uw doelgroep? Ons RACE Framework helpt duizenden marketeers more than de hele wereld hun belangrijkste digitale media te volgen en te optimaliseren, om de most effective mogelijke resultaten te behalen, zonder de lender te breken. Daarom raden we aan om je approach rond RACE te structureren.

In dit praktische en bruikbare artikel onderzoeken we enkele snelle en eenvoudige manieren om uw digitale mediakanalen en strategie te herzien.

1) Digitale mediakanalen beoordelen gedurende de levenscycli van uw klanten

Het begint allemaal fulfilled het beoordelen van elk van je kanalen! In dit artikel bespreken we de aspecten van het beoordelen van uw digitale marketingeffectiviteit en we raden u aan dit voor elk van de volgende digitale kanalen te doen:

  • Zoekmarketing/organisch zoeken
  • On-line PR
  • Social Media Internet marketing inclusief het optimaliseren van uw aanwezigheid
  • On the internet partnerschappen inclusief affiliate advertising en sponsoring
  • On the internet show-advertenties, bijvoorbeeld advertenties die u mogelijk op het AdWords-displaynetwerk heeft, evenals retargeting- en sociale-mediaadvertenties
  • Opt-in e-mailmarketing

Gebruik het RACE Framework om uw gebruik van digitale media in kaart te brengen over de levenscycli van uw klanten doorway middel van bereik, actie, conversie en betrokkenheid. Onze module ‘structureer een plan met behulp van het RACE-planningskader’ in ons RACE-leerpad Praktische digitale strategie zal u door het stapsgewijze implementatieproces van het RACE-kader leiden.

2022 RACE-diagram

2) Bekijk VQVC-maatregelen op alle kanalen

De beste manier om te beginnen is om VQVC-metingen voor elk kanaal op te nemen, VQVC is:

  • Quantity: Aantal of % aandeel van sitebezoeken
  • Kwaliteit: Wachttijd of conversieratio naar direct of sale
  • Waarde: Opbrengst for every bezoek (e-commerce) of doelwaarde per bezoek (als doelen zijn ingesteld voor niet-e-commercesite)
  • Kosten: Kosten per bezoek/lead/verkoop

VQVC

Het kost tijd om deze cijfers nauwkeurig bij elkaar te brengen, maar als u de cijfers niet kent, hoe kunt u dit dan verbeteren? VQVC kan zeer nuttig zijn voor het vergelijken van digitale media-activiteiten, of voor benchmarking van kanalen satisfied concurrenten, bijvoorbeeld die achieved vergelijkbare mediabudgetuitgaven. Als u niet in digitale internet marketing investeert, verliest u mogelijk klanten aan concurrenten die dat wel doen.

Aanmelden voor gratis lidmaatschap

3) Kansenstrategie Actie

In dit gedeelte, voor elk van je kanalen, gaat het erom precies te begrijpen wat je succesfactoren zijn voor elk van je kanalen. Wat zijn jouw kansen? Achieved welke strategieën bereik je je doelen? Welke actie is nodig? Het is het beste om op te nemen:

  1. wat wil je graag veranderen? Wat gaat er veranderen en hoe ziet verandering eruit? onthoud dat dit slechts een weergave op hoog niveau is, specifieke facts en campagne-aspecten zijn in dit stadium niet vereist.
  2. Hoe ziet succes eruit? Het is goed om dit te weten om aan het einde van het jaar te weten of je strategie succesvol is geweest, dit is enorm handig als je deze audit volgend jaar weer helemaal opnieuw doet.

Kansen Strategie Actie

4) Algemene prioriteit en waarde in vergelijking achieved andere kanalen

Dit gedeelte gaat in excess of het beoordelen van hoe succesvol elk kanaal is in vergelijking met elkaar, maar specifiek above hoe belangrijk dit kanaal is voor het behalen van uw zakelijke doelstellingen.

Je zou bijvoorbeeld het komende jaar het gevoel kunnen hebben dat je retargeting en display-advertenties echt wilt uitbreiden, maar bezuinigen op Facebook-advertenties omdat de ROI laag was. Met het waardeaspect kun je ontdekken hoeveel waarde je voelt dat je van dit kanaal krijgt. Vraag jezelf:

  • Levert uw Web optimization resultaten op of moet deze worden verbeterd?
  • Misschien zijn uw zoekwoorden te specifiek en concurrerend en presteren betaalde media daarom beter?
  • Welke kanalen moet u prioriteit geven voor groei?

De staat van digitale media in 2023

Duizenden Good Insights-leden about de hele wereld gebruiken hun lidmaatschap om hun strategieën en tactieken voor digitale media bij te schaven en te verbeteren. Onze premium marketingoplossingen stellen marketingleiders in staat om op de hoogte te blijven van casestudy’s, ideal follow-advies en bruikbare marketingtools.

Leave a Reply