Tesla ontslaat ongeveer 200 stuurautomaatmedewerkers, de meeste per uur

Een web site die zijn doelgroep niet aanspreekt, zal niet optimaal presteren. Een geweldige internet site spreekt rechtstreeks de motivaties en frustraties van uw gebruiker aan en neemt hen mee op een reis om aan hun behoeften te voldoen.

Als een web-site de gebruiker een slechte ervaring biedt, raken ze in de war, doen ze het verkeerde of gaan ze gewoon weg. Door ervoor te zorgen dat een web site is gebouwd met de behoeften van de klant in gedachten, zorgt u voor een soepele ervaring voor hen.

Wat is gebruikerservaring?

Laten we eerst eens uitleggen wat gebruikerservaring is en waarom u deze moet stroomlijnen. Gebruikerservaring, of kortweg UX, is de ervaring die individuen hebben wanneer ze een solution, dienst of web-site tegenkomen. Bij het maken van een site zorgt u ervoor dat u de bezoeker de meest bevredigende ervaring biedt. De gebruikerservaring van uw web page moet zijn:

  • Functioneel
  • Behulpzaam
  • Onbeperkt
  • Aannemelijk
  • de moeite waard
  • Wenselijk

Waarom is de gebruikerservaring belangrijk?

Als je ooit op een site of app bent geweest, niet weet hoe je specifieke informatie moet vinden, of als je op een webpagina met 404-foutmeldingen bent beland, dan heb je te maken gehad fulfilled een waardeloze site-gebruikerservaring. Een goede gebruikerservaring is belangrijk omdat een slechte UX kan leiden tot gemiste verkopen en qualified prospects die by way of uw web-site binnenkomen. Positieve ervaringen houden gebruikers loyaal aan het merchandise of merk, wat uiteindelijk leidt tot zakelijk succes.

Uw websitebezoekers verwachten dat elementen van uw web page werken en leveren wat ze nodig hebben. Als dat niet het geval is, richt uw website zich op de verkeerde doelgroep. Satisfied een slechte UX moet u mogelijk terugspoelen, wat dieper graven en enkele persona’s en klantreiskaarten maken om uw gebruikers beter te begrijpen.

Stel uzelf de volgende vragen wanneer u door uw website navigeert:

  • Hoe gemakkelijk is de site om te navigeren? Is het duidelijk wat je aanbiedt?
  • Hoe kan de web page verbeterd worden om conversies te verhogen?
  • Sluit articles aan bij de eindgebruikers?
  • Gebruik je de juiste connect with-to-motion?

Start fulfilled gebruikersonderzoek

Als het om UX gaat, is de vraag ‘voor wie is het bedoeld?’ is het eerste wat je moet vragen. U moet weten wie uw site of application gaat gebruiken om het beste ontwerp voor hen te begrijpen. Vind de persona van uw doelgroep doorway te vragen:

  • Op welke demografie richt ik mij? Mannen of vrouwen? Jong of oud? Studenten of pros?
  • Welke interesses hebben ze? Reizigers? Players? Fashionista’s?
  • Welke producten of diensten gebruiken ze al?

Nu u uw persona- en klantreiskaartonderzoek hebt gedaan, gaan we begrijpen welke web page-elementen essentieel zijn voor een geweldige gebruikerservaring.

Elementen die zorgen voor een geweldige gebruikerservaring

  • Waarde: Het web site-ontwerp moet het belang van de dienst of het product dat u aanbiedt overbrengen en uw merkpersoonlijkheid, doel en toon overbrengen.
  • Navigatie: Een goede web page-UX helpt gebruikers snel te vinden wat ze zoeken en een eenvoudige reis te maken, in plaats van doorway meerdere onnodige backlinks te klikken.
  • Ontwerp: Het is essentieel om een ​​website te ontwerpen die uw gebruikers aantrekt en hen betrokken houdt. Maak het de gebruiker niet afleidend stroomlijn het proces en laat secties er aantrekkelijk uitzien!
  • Bruikbaarheid: De lay-out van de web site magazine niet verwarrend zijn. Maak een sitemap en menu die in elke fase van hun reis inspelen op de behoeften van uw gebruiker. Maak het klanten gemakkelijk om te vinden wat ze nodig hebben.
  • Functionaliteit: Zorg ervoor dat er geen backlinks worden verbroken en verwijder alles wat er niet hoeft te zijn. Elk site-factor moet een doel hebben en teruglinken naar uw persona’s.

Betere UX = Betere conversiepercentages

Als uw internet site niet naar verwachting presteert, moet er iets mis zijn. Bekijk de inhoud op uw bestemmingspagina’s, controleer de klikfrequentie en bestudeer de gegevens uit Google Analytics. Maak een strategy around wat er moet veranderen aan uw web-site en implementeer dit om die conversies te verbeteren.

De behoeften van uw doelgebruiker veranderen voortdurend, en als u niet de gewenste conversieratio ziet, kan het implementeren van web-site-updates om de gebruikerservaring te verbeteren u wellicht de conversies opleveren die uw bedrijf nodig heeft om te groeien.

Conclusie

De sleutel tot een goed UX-ontwerp van een website is ervoor te zorgen dat het werkt voor zowel uw gebruikers als uw platform. Succesvolle bedrijven luisteren naar wat hun klanten zeggen. Maak enkele korte enquêtes om waardevolle meningen van gebruikers te verzamelen. Geweldige web site UX zal uw merk breken of maken.

Bij Fifteen hebben we een bewezen staat van dienst met onze webdesigndiensten. Wij leveren creativiteit die werkt voor jou en je publiek. Bekijk wat wij u kunnen bieden of neem get hold of achieved ons op om te zien hoe wij uw bedrijf kunnen helpen transformeren.