Wat is digitale PR? Het is een vraag die voor iedereen die nieuw is op het gebied van digitale advertising and marketing behoorlijk verbijsterend kan zijn. Zoeken naar een url, outreachen, beheren van mediarelaties, seeding-lijsten, verwijzende domeinen het is allemaal jargon dat nogal verwarrend kan klinken.

Het wordt tijd dat iemand digitale PR kapot maakt en precies uitlegt waarom het nuttig is.

Wat is digitale PR?

Laten we teruggaan naar de foundation. Volgens De Public Relations and Communications Affiliation (PRCA), “general public relations gaat over de manier waarop organisaties fulfilled het publiek communiceren, zichzelf promoten en een positieve reputatie en imago opbouwen.

Kortom, digitale PR is een on the web marketingtactiek die merken helpt naamsbekendheid op te bouwen, een buzz te creëren en hun inhoud gezien te krijgen.
Het beste digitale PR-diensten combineer Seo-tactieken en linkbuilding om meetbare resultaten te krijgen die een grote impact hebben.

Digitale PR versus traditionele PR

De belangrijkste target van traditionele PR ligt op het vergroten van de bekendheid van een persoon of merk door de pers te targeten met verhalen die ze mogelijk interessant vinden. De meting is afhankelijk van de dekking, het potentiële lezerspubliek en het sentiment.

Hoewel beide vormen van PR uiteindelijk gaan about het opbouwen van merkbekendheid, richt digitale PR zich ook op het opbouwen van vertrouwen en autoriteit bij zowel Google als potentiële klanten. Digitale PR stelt marketeers in staat om verder te gaan dan alleen het vertellen van merkverhalen en hun concepten toe te passen in brede digitale campagnes waarbij movie en sociale media.

Het is niet expliciet verweven met linkbuilding, maar in combinatie met een Search engine optimisation-strategie… Oh boy, kan digitale PR geweldige backlinks bouwen!

Het bouwen van back links van andere internet websites naar uw eigen is een geweldige tactiek om zoekmachineoptimalisatie te ondersteunen. Elke keer dat een andere website (zoals een online nieuwspublicatie zoals The Sun of Everyday Specific) een connection naar uw site bevat, stuurt deze een stem naar Google die aangeeft dat uw web page betrouwbaar en gezaghebbend is. Hoe meer *kwaliteits*-stemmen u krijgt, hoe hoger u in Google komt te staan ​​en hoe hoger uw domeinautoriteit.

BBC nieuws online

We hebben zojuist kort gesproken above de hyperlinks (of stemmen) die van goede kwaliteit moeten zijn. De reden hiervoor is dat je 100 one-way links uit dezelfde regionale publicatie zou kunnen hebben, maar ze zullen niet zo waardevol zijn als een handvol sappige back links van grote landelijke kranten en lifestylemagazines.

Dus waarom is dit dan allemaal belangrijk? Wat maakt het uit hoe hoog je in Google staat? Laten we het simpel stellen: wanneer was de laatste keer dat u door 10 pagina’s satisfied Google-resultaten scrolde? Iedereen klikt altijd op een resultaat op de eerste pagina met zoekresultaten, dus ervoor zorgen dat uw web-site boven die van concurrenten staat essentieel voor succes.

Digitale PR is ook veel beter meetbaar dan traditioneel. Satisfied Electronic kunt u de domeinautoriteit van internet websites, de doorklikpercentages, de tijd die wordt besteed aan het consumeren van inhoud, sociale aandelen en natuurlijk het aantal one way links en verwijzende domeinen analyseren. Dit maakt het een stuk makkelijker om ROI aan te tonen en geeft tastbaar bewijs van de influence die digitale PR kan hebben.

Wat zijn de voordelen van digitale PR?

Je zult er misschien versteld van staan ​​hoeveel voordelen digitale PR biedt het gaat niet alleen om SERP-posities! Hier zijn enkele van de redenen waarom zoveel bedrijven nu investeren in digitale PR:

Vestigt u als branche-qualified

Het creëren van buzz in de pers die uw merk positioneert als een specialist fulfilled voorkennis, zal een blijvende indruk van uw merk achterlaten in de hoofden van potentiële klanten.

Verhoogt organisch verkeer

Doorway backlinks naar uw web site te krijgen in belangrijke publicaties, kunt u garanderen dat mensen op de hyperlink klikken om meer te weten te komen more than de campagne en het verhaal.

Verhoogt de naamsbekendheid en het sentiment

Wanneer het publiek om goede redenen de naam van uw bedrijf in het nieuws blijft zien verschijnen, zullen ze er nota van nemen. Doorway boeiende inhoud te maken die echt nuttige informatie geeft, zullen klanten positief above uw merk denken.

Genereert omzet

Hoewel verkoop niet het hoofddoel is van een digitale PR-campagne, zult u waarschijnlijk meer verkopen genereren naarmate meer mensen uw web page bezoeken.

Creëert merkloyaliteit

Klanten zien hun waarden graag weerspiegeld in de merken waarvan ze kopen. Als je door middel van je PR-campagnes kunt laten zien waar je voor staat, zul je merken dat merkentrouw vanzelf volgt.

Krijgt sociale aandelen

Een extra reward van digitale PR is dat campagnes het potentieel hebben om grote betrokkenheid op sociale media te krijgen. Of het nu gaat om een ​​infographic en video die viraal gaat, of veel Facebook-shares van een artikel, er is veel potentieel om sociale media in uw voordeel te gebruiken.

Verbetert domeinautoriteit en zoekrangschikking

Regelmatige one way links van hoge kwaliteit zullen u helpen uw algemene domeinautoriteit op te bouwen en op hun beurt uw SERP-ranglijst te verhogen – gelukkige dagen!

Pagina met zoekresultaten van Google

Is kostenefficiënt

PR-campagnes hoeven geen arm en een been te kosten. Een eenvoudige index met goede gegevens die echt nuttig is, kan de foundation zijn van een geweldige campagne.

De verschillende soorten digitale PR

Wanneer de meeste mensen denken aan digitale PR, associëren ze het achieved grote flitsende heldencampagnes fulfilled alle toeters en bellen eraan. Hoewel dat zeker het geval kan zijn, zijn er enkele andere, meer ingehouden vormen van digitale PR die nog steeds one-way links kunnen aantrekken en de naamsbekendheid kunnen vergroten.

Wat is fundamentele PR?

Vaak more than het hoofd gezien, maar nog steeds web zo belangrijk, gaat fundamentele PR more than, nou ja, het bouwen van je fundamenten! In wezen gaat het om het vertellen van het verhaal van uw bedrijf. Voorbeelden zijn:

  • Nieuwe afspraken
  • Verhalen van medewerkers
  • liefdadigheidsinitiatieven
  • Grote klant wint
  • Nieuwe producten/diensten
  • Tendencies in de industrie

Considered leadership is een van de belangrijkste vormen van fundamentele PR. Dit is wanneer uw bedrijf optreedt als een specialist en toonaangevend commentaar geeft – dit kan vervolgens naar journalisten worden gestuurd als een verhaal dat laat zien dat uw bedrijf voorop loopt in uw vakgebied.

Wat is newsjacking/reactieve PR?

Newsjacking is een essentieel onderdeel van elke always-on PR-strategie. Het is een geweldige manier om een ​​constante stroom van hyperlinks en verkeer te krijgen en het is een zeer waardevolle PR-techniek.

Doorway equipment te gebruiken om de verzoeken van journalisten om commentaar te volgen, doorway het laatste nieuws te scrollen en regular in het hart van de huidige nieuwscyclus te staan, gaat newsjacking in excess of het grijpen van kansen om een ​​deskundig commentaar te geven of waardevolle inzichten toe te voegen aan een al trending onderwerp.

Je moet snel, reactief en oprecht behulpzaam zijn – maar de beloningen zijn het waard.

Een journalist helpen met een opmerking in hun uur van nood is ook een geweldige manier om een ​​relatie met hen op te bouwen, zodat u de volgende keer dat commentaar nodig is, hun bron bent.

krant-

Soms kan een reactief verhaal dat tremendous nieuwswaardig is slechts een paar uur nodig hebben om zich om te draaien, maar het kan binnen een dag honderden one-way links binnenhalen!

Het is een geweldige manier om snel links binnen te halen en kan voor een hele reeks sectoren worden gebruikt – of het nu gaat om het bespreken van de belangrijkste financiële inkomsten van een groot bedrijf uit hun bedrijfsrapportagekalenders, of om te laten zien hoeveel zoekopdrachten naar sweatervesten zijn toegenomen nadat Harry Types was papped in New York – de mogelijkheden zijn eindeloos.

Wat is campagnegestuurde PR?

Dit zijn de grote jongens.

Digitale PR-campagnes zijn er in veel verschillende soorten en maten en kunnen andere elementen van contentmarketing aantrekken. De meeste campagnes beginnen achieved diepgaande ideeënsessies waar getrainde PR’s (zoals die van ons bij Hallam) de koppen bij elkaar steken om een ​​aantal baanbrekende ideeën te bedenken die merken als industry experts zullen positioneren en banden zullen opbouwen.

Campagnes bestaan ​​vaak uit diepgaande details, copy en structure en kunnen ook worden uitgebouwd achieved video clip, productontwikkeling en zelfs OOH-elementen en stunts. Campagnes geven u het potentieel om een ​​grote indruk te maken in het nieuws en in uw branche, waardoor u uw contentmarketing naar een nieuw niveau kunt tillen.

Simpel gezegd: ze moeten creatief zijn en je moet opvallen in de inbox van een journalist.

Belangrijkste leerpunten

  • Bij PR draait alles om communiceren satisfied het publiek, het promoten van uw bedrijf en het opbouwen van een positieve merkreputatie.
  • Terwijl traditionele en digitale PR veel overeenkomsten vertonen, voegt digitale PR de mogelijkheid toe om cross-channelcampagnes te creëren die meetbare resultaten opleveren en backlinks op te bouwen die helpen bij Search engine optimization.
  • Digitale PR gaat verder dan alleen linkbuilding en naamsbekendheid, maar verhoogt ook het verkeer en de verkoop, krijgt sociale aandelen en positioneert merken als professionals.
  • Er zijn drie hoofdtypen digitale PR: fundamenteel, newsjacking en campagnegestuurd. Elk heeft een andere functie, maar wanneer ze gelijktijdig werken, produceren ze ongelooflijke resultaten.

Tot slot

Digitale PR is een belangrijk onderdeel van elke contentmarketingstrategie. Naast de effects die het kan hebben op Web optimization, is het een geweldige manier om uw merk in een positief daglicht te stellen, meer bezoekers te trekken en klantenloyaliteit op te bouwen.

Hulp nodig bij uw benadering van PR?

Als onze digitale PR-gids u heeft doen nadenken more than hoe PR naast de relaxation van uw contentmarketingstrategie zou kunnen werken om de resultaten voor uw bedrijf te verbeteren, kunnen wij u helpen.

Neem call op om een ​​informeel gesprek te regelen en meer te weten te komen around hoe onze specialists uw bedrijf on the net kunnen laten bloeien.


Als u hulp nodig heeft bij uw digitale PR-strategie, aarzel dan niet om make contact with met ons op te nemen.