Hoe catalogi ansichtkaarten gebruiken

Ik las net een geweldig artikel in Total Retail dat het verzenden van ansichtkaarten naar verlaten websites benadrukte. Jullie weten allemaal dat ik serieus bezig ben met ansichtkaart marketing direct.

In termen van het verzenden van ansichtkaarten naar verlaten websites, laat me uitleggen wat dat is. Als je naar een website gaat en daar rondloopt, misschien iets in je winkelmandje legt en dan afhaakt, zal een slimme website-cataloguseigenaar je een herinneringsbriefkaart sturen.

Statistieken tonen aan dat dit zeer responsief en zeer winstgevend is. Veel van de grotere merken zijn al op de kar gesprongen. Volgens het artikel is het enige nadeel dat de digitale catalogiseerder minstens 100.000 unieke bezoekers per maand moet hebben om te kunnen werken met een bounce-back-verkoper die die ansichtkaarten zal afdrukken en verzenden. (BTW – we zullen het helemaal doen voor veel kleinere hoeveelheden).

Schakelen tussen marketingkanalen verbetert de respons

Dit komt allemaal neer op het verplaatsen van mensen van marketingkanaal naar kanaal. Hoe meer kanalen mensen je bericht zien, hoe beter. Dat komt omdat ze je op verschillende manieren beginnen te herinneren.

Ik kreeg een McKenzie Childs-catalogus per post. Zij zijn het bedrijf met de zwart-witte ruiten op keramische woonaccessoires. Ik keek naar iets in de catalogus en wilde het online beter bekijken. Dus ik logde in om het te bekijken. De catalogus deed zijn werk – het bracht me online naar hun website. Ik begon te bladeren en legde een schaal die ik leuk vond in mijn winkelwagen. Ik raakte in beslag genomen door andere dringende noodgevallen en liet mijn winkelwagentje in de steek.

Een paar dagen later kreeg ik een ansichtkaart van McKenzie Childs die me eraan herinnerde dat ik iets in mijn winkelwagentje had laten liggen. Ik had zoiets van – “oh, dat is best netjes”. Ik ging weer online en deed mijn aankoop. Dat is de cyclus waar direct marketeers naar streven.

Direct mail-catalogus – rijdt naar website – fysieke ansichtkaartherinnering – rijdt naar de digitale aankoop. Op deze manier kunnen consumenten winkelen en kopen zoals zij dat willen.

Catalogi breiden hun gebruik van ansichtkaarten uit

De auteur van dit artikel, Jim Coogan zei dat slimme catalogiseerders breiden ook hun gebruik van ansichtkaartmarketing uit. Hij legde uit dat best practices kunnen zijn:

  • Mailing naar vervallen klanten.
  • Een briefkaart sturen om opt-outs per e-mail te verzenden.
  • Bezig met verzenden ansichtkaarten aan de allerbeste klanten tussen catalogusdrops.
  • Het raken van prospects vanuit een coöperatief databasemodel dat misschien naar de top van een mailinglijstmodel zweeft, maar de catalogiseerder zou moeten wachten op de volgende catalogusuitgifte, wat maanden kan duren.
  • Het raken van websitebezoekers van prospects die de catalogusmailing niet meteen hebben gekocht, maar die mogelijk deelnemen aan en aankopen doen via een retargetingmailing voor portokosten ruim voor de volgende catalogusmailing naar prospects.

Nogmaals, allemaal geweldige mogelijkheden om ansichtkaarten te gebruiken.

Niet alleen dat, laten we het hebben over de kosten. Ansichtkaarten zijn VEEL goedkoper dan catalogi. Ze zijn eenvoudig te maken, af te drukken en te verzenden en kunnen een grote bron van winst en nieuwe klanten worden.

En voor die catalogiseerders die hun bereik willen vergroten, zijn ansichtkaarten een zeer kosteneffectieve manier om nieuwe prospectbestanden uit coöpdatabases te testen.

Tussen haakjes – Ik hield van Jim’s definitie van co-op mailingdatabases (vooral omdat we die hier bij Dataman Group bieden)

Coöp-databases bieden catalogiseerders nieuwe perspectieven

“De coöperatieve databases zijn erg goed in het vinden van winstgevende prospects voor catalogi. Meestal beginnen ze met een tabel met vergelijkbare catalogi en beginnen ze met postorderklanten die binnen de specifieke goederencategorie hebben gekocht. Om een ​​potentiële koper te zijn, moet u eerder per post hebben gekocht in de categorie koopwaar. Daarom begint het universum van houtbewerkers met al diegenen die eerder hebben gekocht uit een houtbewerkingscatalogus. Hetzelfde geldt voor dameskleding in grote maten, tuinieren, high-ticket kleding voor heren, eten als cadeau, elektrisch gereedschap, vitamines voor je paard, enz.”.

Ter info – We hebben veel lijsten, maar we hebben geen lijst van mensen die vitamines kopen voor hun paard.