Geen verkooppraatje nodig – The Joy of Business

Veel van mijn klanten haten het idee om een ​​verkooppraatje te doen. Ze springen liever in een kuil met spinnen dan dat ze koud gaan bellen om leads. Maar ik denk dat er een betere manier is om uw bedrijf bij de juiste mensen te krijgen.

Ik noem dit mijn ‘geen verkooppraatje vereist methode’. Laat het me uitleggen.

Geen verkooppraatje vereist

Er was eens een lieftallige persoon genaamd Marjorie (niet haar echte naam).

Marjorie wilde wat meer klanten voor haar bedrijf krijgen – een webontwikkelingsbureau dat in een bepaalde sector werkt. Ze werkte samen achieved ‘s werelds beste businesscoach, Julia*. Dus Julia en Marjorie bedachten een geweldig strategy.

email reclame

We waren er al achter wie de ideale klant van Marjorie is en alle andere goede dingen, zoals hoe je Marjorie’s aanbod kunt produceren en haar goede prijs kunt bepalen. We moesten Marjorie gewoon wat meer ontmoetingen met potentiële klanten bezorgen.

Voor de juiste mensen komen

We hebben een heel coole reden voor Marjorie bedacht om in get in touch with te komen fulfilled senioren in bedrijven die waarschijnlijk haar ideale klanten zouden zijn. Marjorie schreef een paper met origineel onderzoek dat ze experienced gedaan en waar de CEO en marketingdirecteuren van deze bedrijven waarschijnlijk iets aan zullen hebben.

En in plaats van koude e-mails te sturen met haar onderzoek, belde Marjorie ze op om hun mening about haar onderzoek te krijgen. Ze vroegen of ze het met haar bevindingen eens waren of niet.

Dit gaf Marjorie een secundair stukje onderzoek om te gebruiken voor twee interessante blogposts die ze op haar website kan plaatsen.

robots aan de telefoon

Maar belangrijker nog, Marjorie belde haar potentiële klanten op en kon interessante gesprekken met hen voeren. Aan het einde van de meeste van deze gesprekken vroegen haar doelklanten haar wat ze deed, en ze kon terloops uitleggen hoe ze mensen zoals zij helpt.

Toestemming krijgen om opnieuw get in touch with fulfilled hen op te nemen

Hoewel dit natuurlijk een mooi begin was, is het voor hen niet voldoende om meteen wat werk te laten doen. Was het maar zo makkelijk.

Echter, na dit eerste gesprek above het onderzoek, vroeg Marjorie hen of ze haar nuttige e-mails wilden ontvangen om hen meer nuttige dingen te geven. Ongeveer 30% van hen zei ja. En dit is geweldig. Marjorie heeft nu toestemming om nuttige advertising-e-mails naar haar doelen te sturen.

Maar wat het grootste verschil maakte, was dat Marjorie bijna per ongeluk get in touch with had gezocht satisfied zowel de CEO’s als de marketingdirecteuren. Daarna spraken ze met elkaar around Marjorie’s onderzoek en waren het erover eens dat het interessant en nuttig was. Ze bespraken hoe Marjorie hen zou kunnen helpen.

En daardoor werden drie verschillende bedrijven klant van Marjorie. En iedereen leefde nog lang en gelukkig.

*Deze keer is de naam echt

Leave a Reply