Een naadloze klantervaring bieden in 2023

Een naadloze klantervaring bieden in 2023

Nu we 2023 ingaan, is het belangrijker dan ooit om een ​​naadloze klantervaring te bieden. Dit noemen we ook wel omnichannel advertising. En u moet nu beginnen achieved plannen.

Natuurlijk, we praten hier al een tijdje in excess of, maar de afgelopen jaren hebben de betekenis ervan echt op de voorgrond geplaatst.

Dat komt omdat we als consumenten op veel verschillende manieren achieved een merk omgaan. En nu verwachten we dat dat merk reliable is, ongeacht welk kanaal we gebruiken.

Laten we het more than die kanalen hebben. Om te beginnen is er de site van het bedrijf. Tegenwoordig hebben veel bedrijven ook een gespecialiseerde app. De meeste merken hebben meestal minstens één actief socialmediakanaal, zoals Instagram, LinkedIn of Facebook. En natuurlijk hebben sommige merken alle socials onder de zon. We zagen TikTok in 2022 domineren in de jongere cohorten. Gen Z gebruikt TikTok als hun keuze voor sociale media en hun favoriete zoekmachine.

Wederopstanding van het immediate mail-kanaal

Er is ook een heropleving van immediate mail. We zien veel catalogi en ansichtkaarten die ons naar bedrijfswebsites leiden. Sommige gebruiken QR-codes voor eenvoudig aanwijzen en klikken. Veel merken hebben direct mail weer in de zendermix opgenomen omdat het zo kostenefficiënt is. Het zorgt er ook voor dat de andere kanalen beter presteren omdat het een tweerichtingsverbinding satisfied de klant creëert.

Er zijn ook andere kanalen – denk aan e-mail en sms. Heb je ooit een e-mail of sms ontvangen van een merk, zoals een nieuwsbrief of actie (misschien een kortingscode)? Als dat zo is, is dat een andere merkinteractie.

Dat zijn al zes verschillende contactpunten, exclusief eventuele interacties die u persoonlijk met hen heeft.

Dit laat maar weer eens zien dat klanten niet through één methode of kanaal achieved merken in get in touch with komen. Consumenten verwachten more than de hele linie een “verenigd marketingfront”. Dat is een andere manier om te verwijzen naar een naadloze klantervaring.

Een verenigd marketingfront bieden

Consistentie is koning.

Geen andere prijzen op de web site meer dan in de winkel. Hun klantervaring moet compleet en naadloos zijn, ongeacht met welke kanalen ze communiceren.

Een goed voorbeeld hiervan is Goal. Klanten kunnen producten kopen op hun site, de Target Circle-app en in fysieke winkels in de VS. Klanten kunnen hun app gebruiken om producten in de winkel te lokaliseren, hun bestellingen online te plaatsen, hun beloningen te volgen en een retourzending in de winkel te starten.

Dit levert de klant uiteindelijk een gepersonaliseerde en dynamische multi-channel winkelervaring op.

Hoewel de meeste kleine bedrijven niet echt kolossen zijn zoals Goal, is het begrijpen van de klantreis nog steeds van vitaal belang. Marketeers moeten het kooptraject van commence tot eind begrijpen. Dit is de beste manier om een ​​speciale en naadloze klantervaring te creëren.

De klantreis begrijpen

Merken moeten kennis nemen van elk contactpunt dat ze hebben fulfilled klanten, van browsen tot kopen. Een beproefde methode om dit allemaal recht te houden, is het maken van een customer journey map.

Volgens Asana Internet marketing is een shopper journey map een visuele weergave van hoe een klant handelt, denkt en voelt tijdens het koopproces. Het is een belangrijk onderdeel van je marketingplan. Dat komt omdat het je dwingt om de verschillende marketingstrategieën en kanalen die je van system bent te gebruiken te specificeren. Op deze manier kunnen ze samenwerken om de overkoepelende doelen van uw bedrijf te bereiken.

Elk touchpoint moet volledig geïntegreerd zijn met je andere kanalen. Dit zorgt ervoor dat uw berichtgeving reliable is around de verschillende kanalen.

U wilt zich concentreren op het zo goed mogelijk maken van de algehele klantervaring, welke kanalen u ook gebruikt. Denk altijd na in excess of hoe u behandeld wilt worden, zodat u uw klanten dezelfde ervaring biedt.

Leave a Reply