Alle advertentienetwerken vertegenwoordigen potentiële waarde voor merken. Waar ze tekort kunnen komen, is als ze worden gevraagd om een ​​taak te doen waarvoor ze niet geschikt zijn of zich gedragen zoals andere advertentienetwerken zich gedragen. Als u de regels voor betrokkenheid voor elk advertentienetwerk begrijpt, kunt u ze de juiste banen toewijzen en, nog belangrijker, de hoogste ROI behalen.

vergelijking van zoek-, display-, sociale- en videoadvertenties

Dit bericht gaat zich alleen richten op de vier belangrijkste advertentiekanalen:

  1. Betaalde zoekopdracht: De verkoper
  2. Weergave: De publieksbouwer
  3. Video clip: De behoefte opvoeder
  4. Betaald sociaal: De impulsgever

Hoewel elk advertentiekanaal een deel van het werk van de andere kan doen, zijn ze het meest geschikt voor hun kernfunctie. Laten we eens kijken naar elk ervan en zijn kernrol, samen achieved mijn toptips om het meeste uit elk ervan te halen.

Betaald zoeken: The Salesman

Betaald zoeken (meestal Google Ads) is het standaard advertentiekanaal voor veel merken. Dit zijn de advertenties die worden weergegeven op de SERP (pagina met zoekresultaten van zoekmachines). Google Zoeken ontvangt 5,6 miljard zoekopdrachten for every dag, dus het is begrijpelijk dat merken toegang willen tot die zichtbaarheid. Hier zijn mijn beste guidelines voor het gebruik van betaald zoeken.

Heb een specifiek doel voor ogen

De aard van zoeken betekent dat de persoon al weet wat hij nodig heeft. Ze doen misschien onderzoek om te beslissen welke leverancier het meest logisch is, maar voor het grootste deel is het products of de dienst al in de geest van de gebruiker terechtgekomen.voorbeeld van zoekadvertentie

Als zodanig werkt betaald zoeken het beste wanneer u een specifieke doelmarkt in gedachten heeft voor uw producten/diensten. U begrijpt wat die producten en solutions waard zijn, zodat u realistische doelen kunt stellen voor de gemiddelde kosten for every klik (CPC), de kosten for each acquisitie (CPA) en het rendement op advertentie-uitgaven (ROAS).

Kies de juiste trefwoordconcepten

Aangezien betaald zoeken draait om bieden op trefwoordconcepten, moet u zich afvragen hoe uw beste klanten zoeken. Bieden op zowel “advocaat” als “advocaat” zorgt ervoor dat u tegen uzelf biedt, en elk heeft zijn eigen unieke veilingprijs. Door het beste zoekwoordconcept voor uw doelmarkt te kiezen, zorgt u ervoor dat u uw prospect kunt aanspreken op de manier waarop hij of zij aangesproken wil worden.

gratis resultaten van het hulpprogramma voor zoekwoorden voor zoekwoorden van advocaten

Verdeel uw koppen in hooks en CTA’s

Advertenties moeten inspelen op de behoeften van gebruikers en tegelijkertijd meer zijn dan formule-sjablonen voor zoekwoorden. Een goede manier om na te denken about betaalde zoekadvertenties is om uw kopteksten te verdelen in ‘hooks’ en uw kop tweeën in get in touch with-to-action (CTA’s). Beschrijvingen moeten aanvullende informatie bevatten die de gebruiker misschien op prijs stelt, maar mogen niet essentieel zijn om hun aandacht te trekken. De meeste gebruikers lezen alleen de koppen van advertenties.

koppen van responsieve zoekadvertenties - sjabloon

Obtain hier onze responsieve zoekadvertentiesjabloon.

Doorway de juiste zoekwoorden te gebruiken om de juiste doelgroep te targeten, zijn zoekadvertenties krachtige sluiters. U kunt indigenous doelgroepen gebruiken (in-industry, affiniteit, enz.) of hun eigen doelgroepen bouwen through very first-bash data of aangepaste intenties gebruiken.

Weergave: de publieksbouwer

Exhibit-campagnes zijn veel waardevoller dan ‘alleen remarketing’-kanalen. Hiermee kunt u communiceren fulfilled afbeeldingen fulfilled een hoge effects en een samengesteld publiek opbouwen voor uw andere campagnes.

Screen-advertenties kunnen worden berekend op foundation van CPM (kosten per duizend gebruikers), CPC (kosten for every klik) of CPA (kosten for every acquisitie). Hier volgen enkele guidelines om het meeste uit uw show-advertenties te halen

Plaatsingsaudits uitvoeren

De sleutel tot het activeren van de volledige waarde van het exhibit zijn plaatsingsaudits. Sommige plaatsingen hebben meer waarde dan andere (en hebben op hun beurt hogere veilingprijzen). Het is aan jou om uit te pakken of een plaatsing de premie waard is of niet.

Hoewel de meeste plaatsingen van mobiele applications een verspilling zijn (een advertentie in het midden van een match te dik maken is de ergste vorm van verspilde uitgaven), kunnen sommige nuttig zijn. Zorg ervoor dat het controleren van plaatsingen is gebaseerd op KPI’s en strategische waarde.

voorbeelden van advertentieplaatsingen weergeven

Afbeeldingsbron

Gebruik ze om uw potential customers vooraf te kwalificeren

Als u merkt dat de kwaliteit van uw sales opportunities slecht is, kunnen exhibit-advertenties een krachtig hulpmiddel zijn om uw potentiële klanten te bereiken terwijl ze hun behoeften onderzoeken. U kunt hen helpen begrijpen of ze op de juiste manier more than waarde/kwaliteit denken, of dat ze uw products/dienst überhaupt zouden moeten overwegen.

Wees creatief achieved je creatieve

Advertentiemateriaal achieved display screen-advertenties is veel belangrijker dan vroeger. Gebruikers zijn gewend geraakt aan mooie advertenties, ongeacht of deze gesponsord zijn. Een van de manieren waarop Google en Microsoft de final verlichten, is satisfied hun Shutterstock-integratie. Of u nu Shutterstock of uw eigen advertentiemateriaal gebruikt, u kunt veel meer bereik (en betrokkenheid) halen uit responsieve show-advertenties.

advertentievoorbeelden weergeven op een hobbywebsite

Beide voorbeelden van screen-advertenties op deze pagina hebben ingebouwde knoppen om de gebruiker te laten klikken. De Globe of Warcraft-advertentie heeft echter een betere synergie satisfied het onderwerp van de pagina. Hoewel de Shopify In addition-advertentie logisch is om voor mij te dienen (ik ben een ideaal doelwit), vereist het onderbreken van mijn hobbytijd meer creativiteit dan een eenvoudige advertentie.

Online video: de opvoeder die nodig is

Alle advertentienetwerken hebben videoadvertenties omarmd als een belangrijk sort advertentiemateriaal, en terecht. Videoadvertentie-inhoud kan de behoefte opwekken door middel van creatieve verhalen, een potentiële klant waarschuwen dat ze in aanmerking komen voor interactie met producten/diensten en een positief gevoel voor een merk opbouwen. Hier volgen enkele belangrijke strategies voor het maken van videoadvertentiecampagnes.

Geef prioriteit aan de eerste 5 seconden

De beste videoadvertenties begrijpen dat gebruikers de eerste vijf seconden waarschijnlijk niet zien. Terwijl sommigen leunen op het bumperadvertentieformaat van zes seconden (gelijk aan kunst en wetenschap), proberen anderen de gebruiker in excess of te halen om voor de volledige advertentie te blijven.

Pragmatisch gezien moeten adverteerders zich richten op het verkrijgen van de volgende informatie in de eerste vijf seconden:

Aim op je persona’s

Videoadvertenties vereisen strategisch denken above doelpersona’s. Als u echte mensen gebruikt, moet u ervoor zorgen dat ze overeenkomen fulfilled de demografische doelgroep die u bedient. Het gebruik van afbeeldingen kan een manier zijn om dit te omzeilen, maar u moet ervoor zorgen dat uw merkstem behouden blijft (dwz als uw merk niet brutaal is in andere inhoud, kunt u niet plotseling een brutale cartoonadvertentie hebben).

voorbeeld van een YouTube-advertentie die kan worden overgeslagen

Een frequentielimiet instellen

Afgezien van creatieve, is het belangrijk om te onthouden dat videoadvertenties inhoud onderbreken waaraan een gebruiker actief heeft deelgenomen. Als u dezelfde advertentie (of advertenties in dezelfde serie) te vaak aan mensen laat zien, zullen ze u uiteindelijk afwijzen of een slecht merksentiment ontwikkelen . Zorg ervoor dat u een frequentielimiet instelt voor dagelijkse/wekelijkse weergaven. Een goede plek om te beginnen is vijf sights for every 7 days en vanaf daar aan te passen.

frequentielimiet instellen

Betaald sociaal: The Impulse Enabler

Betaald sociaal verwijst naar advertenties op sociale mediaplatforms zoals Fb, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, enz.

Ververs uw advertentie regelmatig

Uw sociale advertenties vereisen de grootste verschuiving in strategie en advertentiemateriaal van zoeken. Ze draaien om nieuwe entiteiten in plaats van oude gegevens, dus je moet campagnes/advertentiesets/advertenties vernieuwen om het algoritme te helpen ze optimaal te blijven bedienen. Er zijn tal van instruments voor het ontwerpen van Facebook-advertenties, zoals Canva.

Facebook-advertentiesjablonen in canvas

Houd rekening met privacybeperkingen

Het bouwen van een goede sociale campagne vereist het meeste werk bij het uitpakken van persona’s. Begrijpen wie uw mensen zijn en hoe u hun verlangen kunt inspireren, is de sleutel tot het winnen van betaald sociaal. Hoewel dit vroeger kinderspel was fulfilled alle native focusing on, hebben privateness-innovaties sociale advertentienetwerken gedwongen de targeting- en rapportagemogelijkheden te beperken. Bekijk onze bronnen voor hulp op dit gebied:

Gebruik vergelijkbare doelgroepen

Het gebruik van klantenlijsten om lookalikes te zaaien is altijd een onderdeel geweest van sociale campagnes en blijft een haalbare manier om budgetten te richten op ideale prospective customers.

facebook-publiekstypes

Conventionele wijsheid stelt dat 1% lookalike de beste placing is, maar in meer niche-industrieën begint 8% beter te presteren. Examination beide stromingen om de beste doelgroepen voor u te vinden.

Dit betekent dat creatief nog belangrijker is dan voorheen. Het segmenteren van welk advertentiemateriaal de gebruiker aanspreekt, is afhankelijk van visuele wachtrijen en demografische matching.

Facebook advertentie voorbeeld

Bekijk hier het advertentievoorbeeld.

Deze Fb-videoadvertentie doet geweldig werk omdat het verschillende mensen belicht die het product or service gebruiken en speelt ook in op de algemene obsessie die sommige mensen hebben om voor acne breakouts te zorgen. Er is ook een duidelijke oproep tot actie (Nu winkelen) en een herkenbare kop.

Wat deze advertentie tot een geweldige casestudy maakt voor het inschakelen van impulsen, is hoe toepasbaar het is voor een brede groep, terwijl het ook een herkenbaar probleem oplost.

Laatste ideas & afhaalrestaurants

Elk van deze betaalde mediakanalen heeft een plaats in uw marketingmix en elk heeft zijn eigen regels voor betrokkenheid. Hier zijn mijn twee laatste recommendations voor het gebruik van deze advertentiekanalen:

  • Elk kanaal heeft ook bepaalde budgetdrempels voor succes. Als u niet het spending plan voor één heeft, kunt u mogelijk vergelijkbare waarde krijgen doorway gebruik te maken van een ander.
  • De beste manier om hun inspanningen te bundelen, is doorway analyses te gebruiken als uw belangrijkste bron van waarheid en samen te werken aan cross-channel messaging.