In de loop van de jaren 2010 kwam de informatiesnelweg tot zijn recht. Social-mediaplatforms, zoals Facebook en Instagram, zijn volwassen geworden en geëvolueerd tot missiekritieke marketingtools. Alle soorten bedrijven begonnen waarde te halen uit de enorme hoeveelheden gegevens die het world-wide-web democratiseerde. En klanten, gewapend achieved meer informatie en technologie dan ooit, verschoven de machtsverhoudingen van verkopers naar zichzelf.

Ook in 2010, contentmarketing claimde zijn plaats aan tafel. En sindsdien heeft het zichzelf bewezen als een van de beste manieren om geloofwaardigheid op te bouwen, merkbekendheid te vergroten, potential customers te genereren en bedrijfsgroei te stimuleren.

Maar dat betekent niet dat marketeers alles al doorhebben. Ongeveer 42% van de contentmarketeers zegt nog steeds moeite te hebben om toegang te krijgen tot vakexperts voor het maken van content, volgens een 2021 rapport van het Information Advertising and marketing Instituut en MarketingProfs. Nog eens 38% zegt dat geïsoleerde teams en een gebrek aan interne samenwerking een effectieve contentmarketing vaak in de weg staan.

Dergelijke uitdagingen zullen het momentum van uw contentmarketingstrategie vernietigen als u niet voorzichtig bent. Gelukkig zijn ze niet onoverkomelijk. Marketeers die geïnteresseerd zijn in het benutten van de volledige kracht van contentmarketing, kunnen een kennisbank gebruiken om het contentcreatieproces te stroomlijnen.

Wat is een kennisbank?

Als je nog nooit van een kennisbank hebt gehoord, geen paniek. Je bent waarschijnlijk niet de enige.

Kortom, een kennisbank is een opslagplaats van inzichten die worden geleverd doorway de vakexperts van uw bedrijf die u kunt gebruiken om stukjes inhoud te maken.

Die inzichten hoeven niet opgepoetst of zelfs maar helemaal uitgewerkt te worden, want de kennisbank is meer dan de som der delen. Nuggets van informatie kunnen worden gebruikt als springplank voor inhoudsideeën of ze kunnen een belangrijke context bieden die u helpt bepaalde onderwerpen beter te begrijpen.

Bij mijn bureau bijvoorbeeld, catalogiseren onze accountteams de expertise van hun klanten getrouw achieved behulp van onze kennisbanken. Soms kunnen de meest spontane gedachten worden omgezet in invloedrijke artikelen. En wanneer je spontane mijmeringen ondersteunt achieved ondersteuning, zoals onderzoek door derden en praktijkvoorbeelden, worden ze gegrondvest in een realiteit die het publiek kan begrijpen.

Een kennisbank helpt u ook tijd te besparen in uw contentcreatieproces. U wilt uw vakdeskundigen niet herhaaldelijk dezelfde vragen stellen. Dat verspilt ieders tijd en zorgt voor frustratie. In plaats daarvan kunt u reeds bestaande skills uit de kennisbank halen en professionals vragen om eventuele resterende gaten te dichten.

Zo zullen onze accountteamleden altijd eerst de kennisbank van een klant doornemen voordat ze achieved hen in gesprek gaan. Doordat de kennisbank doorzoekbaar is, kunnen zij eenvoudig zien of die klant in het verleden soortgelijke vragen heeft beantwoord. Als dat het geval is, vullen de accountteamleden de geplande Q&A vooraf achieved die inzichten. Vervolgens geven ze de klant de kans om hun eerdere inzichten te herzien of erop voort te bouwen in plaats van ze helemaal opnieuw te laten beginnen. En doorway alle verzamelde inzichten op te slaan, kunnen groups interviews hergebruiken voor meerdere stukken inhoud.

Vier stappen voor het gebruik van een kennisbank voor contentmarketing

1. Gebruik een sjabloon

Soms is het moeilijkste om te beginnen. Maak dat gemakkelijker door een sjabloon te gebruiken.

Het hoeft niets bijzonders te zijn. Onze sjabloon (reg. req’d), bijvoorbeeld, is een Microsoft Excel-spreadsheet, maar als u een van de 38% van de marketeers bent die moeite heeft achieved samenwerking, kunt u onze sjabloon gebruiken als inspiratie om een ​​kennisbank te creëren in een meer samenwerking -vriendelijk platform, zoals Google Spreadsheets. Op die manier kunnen meerdere teamleden uw kennisbank openen en bijwerken als dat nodig is.

Nadat u een sjabloon heeft geselecteerd, kunt u deze aanpassen aan uw behoeften. Bedenk hoe uw workforce de informatie zal sorteren en voeg eventuele tabbladen en filters toe om navigatie een fluitje van een cent te maken.

Vul vervolgens uw sjabloon in fulfilled informatie die uw contentmarketingteam mogelijk nodig heeft tijdens het hele contentcreatieproces, inclusief algemene bedrijfsinformatie, geleerde lessen, persoonlijke anekdotes, biografieën en veelvoorkomende pijnpunten van klanten.

U kunt ook inbound links naar relevante persberichten, marketingmateriaal, gepubliceerde artikelen en vermeldingen op sociale media opnemen.

2. Onthoud dat de duivel in de particulars zit

Fulfilled weinig aandacht of zorg inzichten toevoegen aan de kennisbank is een recept voor een ramp. Waarom al die informatie bewaren als uw teamleden niet kunnen vinden wat ze nodig hebben wanneer ze het nodig hebben?

Zorg er dus voor dat u bij het invoeren van informatie belangrijke information toevoegt, zoals datums en relevante backlinks. Maak ook opmaakrichtlijnen en houd u eraan, zodat de kennisbank er niet rommelig uitziet.

Ten slotte, overweeg om een ​​of andere sleutel te maken, zodat elk lid van uw group relatief gemakkelijk kan bijdragen aan, navigeren en organiseren van de kennisbank.

3. Stel het niet in en vergeet het

De houdbaarheid van informatie is de afgelopen tien jaar aanzienlijk verkort. Als uw kennisbank vol is, maar alle informatie uit 2012 is, is de kans groot dat deze niet veel waarde biedt.

Om ervoor te zorgen dat alle voorbeelden, inzichten en onderzoeken in uw repository appropriate zijn, moet u de kennisbank regelmatig herzien en bijwerken.

Hoe vaak u die beoordelingen uitvoert, hangt af van de cadans van uw redactionele kalender, maar ik raad 10 minste driemaandelijkse beoordelingen aan.

Begin vandaag nog satisfied het ontwerpen van uw redactionele kalender met deze gratis sjabloon:

Download uw gratis redactionele kalendersjabloon

Verwijder tijdens beoordelingen verouderde inhoud en irrelevante inzichten. En als uw bedrijf zijn standpunt above een onderwerp heeft gewijzigd, werk die informatie dan ook bij. Zo positioneert uw contentmarketingteam uw bedrijf altijd nauwkeurig.

4. Stel richtlijnen op en zorg voor toegankelijkheid

Meer dan waarschijnlijk zullen individuele teamgenoten de kennisbank een beetje anders gebruiken, en dat is oké zolang je enkele richtlijnen hebt om dingen georganiseerd te houden.

Stel uzelf de volgende vragen om te bepalen hoe die richtlijnen eruit zullen zien:

  • Wie is eigenaar van het Q&A-proces?
  • Wie vult de inzichten van vakdeskundigen aan achieved brancheonderzoek?
  • Wie is verantwoordelijk om die inzichten te verwerken en om te zetten in volwaardige artikelen?

Stel gebruikersrichtlijnen in op foundation van uw antwoorden. Zorg vervolgens voor bedrijfsbrede toegang. Je wilt misschien niet elke medewerker toevoegen informatie naar de kennisbank, maar iedereen – ongeacht de rol – zou in staat moeten zijn om: visie en extract informatie.

Contentmarketing is geen nieuwe strategie, maar teams zullen hun contentinspanningen niet kunnen maximaliseren als ze niet in dezelfde richting roeien. Om die reden is het een goed idee om een ​​kennisbank te gebruiken om de gedachten van vakexperts te classificeren, belangrijke altijd groene informatie op te slaan en onnodige wrijving in het contentcreatieproces te verminderen.

Nu u weet wat een kennisbank is en hoe u deze moet gebruiken, is het tijd om de uwe uit te bouwen! Down load hieronder uw gratis sjabloon om aan de slag te gaan:

Nieuwe call-to-action