Als onderdeel van het afhandelen van de persoonlijke publiciteit voor Duncan Bannatyne, voormalig BBC Dragons’ Den-ster, was een deel van mijn opdracht om de onderzoekers van de Sunday Situations Loaded Record discreet te voorzien van bewijs van zijn waarde, krantenknipsels en dergelijke, om ervoor te zorgen dat Bannatyne ruim van tevoren werd gefactureerd. van een van de andere draken, fulfilled title Peter Jones in termen van zijn persoonlijke nettowaarde.

Duncan was absoluut geobsedeerd door gezien te worden als de grotere op zichzelf staande draak in termen van persoonlijke waarde in de Sunday Occasions Prosperous Record. Bovenaan die lijst staan ​​was een ereteken voor Bannatyne. Verre van dekking te zoeken en niet te willen dat zijn persoonlijke waarde bekend werd, was Bannatyne precies het tegenovergestelde en kon hij niet genoeg doen voor onderzoekers via mij doorway hen te helpen een robuust beeld van zijn vermogen op te bouwen. Hij was kapot van het start out van het Peter Jones-voertuig op ITV, Tycoon (die enigszins plat viel in termen van beoordelingen) en wilde altijd een manier vinden om hem te overtreffen.

Daarentegen vertegenwoordigde ik ook een tijdlang de getuige op Duncans huwelijk achieved Joanne McCue op 11 november 2006, John Moreton, die volledig het tegenovergestelde was van Bannatyne in termen van zijn kijk op persoonlijke publiciteit. Moreton richtte de Southern Cross Nursing Home Group op en had zich achieved veel moeite van de Sunday Occasions Abundant List laten halen. Hij smeekte om eruit gehaald te worden. Hij wilde geen doelwit zijn voor de duizenden individuen en groepen die hem voor hand-outs zouden richten.

Bannatyne had, voordat hij het Drakenhol betrad, zijn hart al op het tv- en filmsterrendom gezet.

Als een baanacteur stond hij vernederend in de rij bij audities voor bijrollen in films, waarbij hij sommige received en sommige verloor. Een die landde was het spelen van de niet-sprekende rol van een dode gentleman in een zwembad voor de BBC’s Sea of ​​Souls. De niet-actierol hield in dat hij levenloos langs de camera onder water dreef. Een ander deel resulteerde erin dat hij £ 6.000 betaalde in een liefdadigheidsveiling om heel kort op het scherm te verschijnen als ‘Derek’s Friend’ in de film ‘School of Seduction’ uit 2004, waarin hij samen achieved Kelly Brook in Newcastle verscheen. Daarna speelde hij een bar-eigenaar in ITV’s Girls’ Club, ook in het noordoosten van Engeland.

Een producer zei uiteindelijk tegen hem: ‘Misschien heb je geluk, waarom doe je geen auditie voor de nieuwe BBC-serie Dragons’ Den, gebaseerd op de Amerikaanse present ‘Shark Tank’?’

De timing was ideal. Hij kreeg de rol en de relaxation is geschiedenis.

Voor Bannatyne was hij evenzeer geïnteresseerd in het verspreiden van zijn persoonlijkheid in de nationale media, niet alleen om de Bannatyne Overall health Clubs of zijn Bannatyne Resort in Darlington te promoten, maar om van zichzelf het merk te maken. Hij wilde het products zijn waarvoor mensen betaalden om te consumeren.

Hij begreep ook de kracht van imago bij het verkopen van je persoonlijke merk. In plaats van alleen een large maandelijks bedrag voor het plaatsen van verhalen in excess of hem in de nationale media, gaf hij me ook een mooie reward omdat ik verhalen in de media kreeg die ook vergezeld gingen van een foto van hem. Hij realiseerde zich dat een foto inderdaad meer zegt dan duizend woorden. En dus deed ik er alles aan om zijn imago in verhalen te laten lopen. Dat was een groot deel van de opdracht.

Hij was vastberaden en experienced een plan.

De boeken die volgden, geschreven doorway Bannatyne, waren een belangrijke productoutput van het merk Duncan Bannatyne. Zijn eerste boek was ‘Anyone Can Do It: My Story’ in 2006. Dit was tot grote schrik van een andere van mijn klanten Sahar Hashemi, de mede-oprichter van Espresso Republic wiens bestverkopende autobiografische bedrijfsboek in 2004 de titel heette, je raadt het al , Iedereen kan het: Espresso Republic bouwen vanaf onze keukentafel’. Bannatyne zou nooit toestaan ​​dat iemand anders als eerste binnenkomt, hem ervan weerhoudt een goed idee te kopiëren en te plakken en ermee vandoor te gaan.

Fulfilled assistentie van een team van ghostwriters lanceerde Bannatyne Wake Up And Improve Your Lifetime in 2008. Daarna ‘How To Be Smart With Your Money’ in 2009 gevolgd doorway ‘How To Be Clever With Your Time’ in 2010.

Zijn persoonlijke merk reed hoog en verdiende veel geld.

Daarna kwamen de spreekbeurten. Door bekendheid op de televisie kon hij tot £ 20.000 opbrengen voor een gesprek van 40 minuten fulfilled een Deloittes, JP Morgan of Ernst & Younger. Die vergoeding bleef stijgen parallel fulfilled zijn stijgende television set-sterrendom.

Nogmaals, Duncan Bannatyne was het products dat mensen betaalden om te consumeren.

Wat het geselen zelf naar een hoger niveau bracht, was waarom ik in 2006 waarschijnlijk een plaats aan de bovenste tafel van zijn bruiloft veiligstelde. Ik had zijn verlovingsfoto’s al verkocht voor een bedrag van vijf cijfers aan Alright! Tijdschrift. Het strategy was om nog een keer te gaan fulfilled de trouwfoto’s die ik daar voornamelijk moest orkestreren.

Ik zat in een bus met Deborah Meaden, Theo Paphitis en Duncan en anderen die van de kerk naar de receptie gingen in een hal satisfied een legende uit de jaren tachtig, de echte Mark Almond die optrad.

Alle draken kregen argwaan more than de foto’s die ik zorgvuldig coördineerde, waarbij ze allemaal in groepen bij elkaar kwamen en lachten voor de beroemde fotograaf, in tegenstelling tot de standaard trouwfotograaf.

Het was Theo Paphitis die uiteindelijk uitspuwde: “Hoeveel krijgt Duncan dan voor deze foto’s?”

Dit is het second waarop u zorgvuldig en bewust moet beslissen welke weg u met uw eigen publiciteit wilt inslaan.

Ga je het product or service zijn en geld verdienen met je eigen persoonlijke merk? Of is uw persoonlijke profiel er alleen om uw verschillende zakelijke interesses te stimuleren?

Of ben je een hybride die zowel het item als je profiel een improve geeft voor al je andere bedrijven?

Er is een andere optie voor angsthazen.

Misschien heb je na lang zoeken besloten dat de spotlights toch niet voor jou bestemd zijn en laat je liever je bedrijf voor zichzelf spreken?

Je wilt niet het risico lopen dat je belachelijk wordt gemaakt op sociale media of dat journalisten potshots op je nemen als ze eenmaal in de stemming zijn.

Lees verder als u zich in de eerste categorieën bevindt. Het wordt een wildwaterrit. Als je het goed doet, wegen de beloningen echt op tegen eventuele minpunten.


Richard Hillgrove

Richard Hillgrove is de juiste guy voor alle PR-behoeften van ondernemers. Bij de geboorte van de BBC-bedrijfsshow, Dragons’ Den, vertegenwoordigde hij gedurende 3 jaar BBC Dragon Duncan Bannatyne OBE. Daarna James Caan CBE voor 7 jaar. Hij zorgde zelfs voor voormalig Dragon en Yo! Sushi-oprichter Simon Woodroffe OBE. Hij zorgde voor tientallen van de Channel 4 Solution Millionaires. Hillgrove vertegenwoordigde de Godfather of Promotion, Charles Saatchi tot en achieved Dame Vivienne Westwood, Amber Read, Rose McGowan en Hollywood-acteur Steven Seagal – allemaal ondernemend op zich, hoewel niet je ‘serie-ondernemer’ in de strikte zin van het woord. Voor World wide Entrepreneurship Week 2014 organiseerde Hillgrove de mijlpaal ‘Haka for Business’ in Piccadilly Circus en received daarmee de Substantial Effect Award. Nu leert hij je hoe je je eigen PR kunt opstarten en maken voor media en financieel succes. Je kunt alle rotzooi voorkomen, off-highway rijden en een grote affect maken. Hij is bereikbaar op: [email protected]