SMS is een essentieel marketingkanaal voor allerlei soorten bedrijven. Maar het kan lastig zijn om huge te stellen welk soort bericht geschikt is voor sms, en welk soort uw klanten zal irriteren en wegjagen. Lees dit bericht voor vijf ongelooflijke sms-marketingvoorbeelden van berichten die uw publiek echt wil lezen.

Iedereen vindt het leuk om cadeautjes te krijgen. Maar iedereen heeft ook dat ene rare familielid. Je weet wel, degene die je lelijke gehaakte “manner statements” voor Kerstmis maakt en je ondergoed krijgt voor je verjaardag.

Meestal hebben ze goede bedoelingen, maar ze zijn zich waarschijnlijk niet bewust en hebben geen voeling fulfilled wat mensen eigenlijk willen. In short information support (SMS) promoting worden veel merken helaas web als je oudtante Margaret. Iemand vertelde hen: “Die hippe jonge mensen houden van sms-berichten”, en ze begonnen sms-marketingberichten te sturen die het equivalent zijn van een gehaakte stropdas en tighty-whities.

Volgens Zendeskde populariteit van het gebruik Sms-berichten om get hold of op te nemen met bedrijven groeide fulfilled 75% in 2020. Maar internet als bij het geven van geschenken, is het essentieel dat je mensen echt geeft wat ze willen wanneer ze een sms-gesprek met je merk beginnen.

Bijvoorbeeld volgens SimpleTexting, wil slechts 9% van de consumenten by using sms more than uw klanttevredenheidsonderzoek horen. (Wat, laten we eerlijk zijn, goed is voor 99% van de sms-berichten die mensen van bedrijven ontvangen. Erg vervelend?) Aan de andere kant zou volgens hetzelfde onderzoek 35% van de consumenten graag speciale aanbiedingen of promoties by using sms ontvangen.

Sms-advertising kan invasief en onwelkom aanvoelen als het niet gepersonaliseerd en waardevol is voor uw publiek. Als je nog steeds niet zeker weet wat consumenten willen ontvangen, heb je geluk. Deze gids behandelt vijf voorbeelden van sms-promoting die uw publiek eigenlijk wil ontvangen, zodat u niet het marketingequivalent van oudtante Margaret wordt. U verhoogt uw conversies en uw bedrijfsresultaten.

1. Evenementupdates

Het is moeilijk om sms-marketingcampagnes te verslaan voor tijdige updates waarvan u weet dat uw publiek ze zal zien. Amerikanen checken continuous hun telefoons – ongeveer 344 keer for every dag, volgens Beoordelingen.org. En McKinsey rapporten Sms-berichten hebben de hoogste leessnelheden uit elk commercieel berichtenkanaal, satisfied een open up tarief van 42%. Deze combinatie maakt sms-berichten het ideale kanaal voor tijdgevoelige eventcommunicatie.

U kunt sms-berichten gebruiken om line-ups van evenementen te hypen, QR-codes voor tickets te verzenden, deelnemers te voorzien van sessietijdupdates of zelfs interactieve inhoud te bieden tijdens het evenement.

Bezoekers van een evenement kunnen zich bijvoorbeeld aanmelden om berichten te ontvangen, zodat ze als eerste horen wie de hoofdspreker is of een mobiel ticket ontvangen. En als ze zich eenmaal hebben aangemeld, kunt u ze gedurende de hele conferentie by using sms op de hoogte stellen van belangrijke informatie, zoals in welke conferentieruimte hun sessies plaatsvinden.

2. Speciale aanbiedingen

Volgens SimpleTexting, 50% van de consumenten zei dat ze eerder geneigd zouden zijn om sms-berichten van een bedrijf te ontvangen als ze wisten dat ze tijdgevoelige promoties zouden ontvangen. Door doelgroepsegmentatie en marketingautomatisering kunnen marketingteams de promoties voor elke consument personaliseren, waardoor de waarde en de verbinding satisfied het merk toenemen.

Sms-promoting voor speciale aanbiedingen kan zo simpel zijn als het promoten van flash-verkopen of zo specifiek als het sturen van een kortingscode naar een klant op hun verjaardag. De sleutel tot het behouden van de waarde voor de consument is om het alleen te gebruiken voor tijdige of gepersonaliseerde aanbiedingen, in plaats van ze constant te bestoken satisfied teksten.

3. Productintroducties

Achieved world wide web hebben consumenten de wereld binnen handbereik. Als u wilt dat uw product vanaf het begin opvalt, heeft u een uniek promotiemechanisme nodig. Volgens een onderzoek van Harris Interactief, 77% van de consumenten beoordeelt bedrijven die sms’en aanbieden positiever (om nog maar te zwijgen van die indrukwekkende leespercentages die we eerder noemden). Dus als je alle ogen gretig op die nieuwe productlancering wilt richten, moet je beginnen fulfilled sms.

De tijdigheid van sms geeft merken de kans om hun producten gefaseerd uit te rollen om de hype te vergroten. U moet bijvoorbeeld een lancering starten fulfilled een VIP- en influencer-bericht voor vroege toegang voordat u de verkoop voor alle klanten openstelt.

Naast de tijdigheid van sms, heeft het ook het voordeel dat het zeer meetbare resultaten heeft. Het dashboard voor sms-rapportage van Marketing campaign Watch toont een uitgebreid overzicht van uw lanceringscampagnes, inclusief reacties van het publiek op zowel e-mail als sms. In plaats van te gissen naar interesseniveaus in uw nieuwe item of het succes van uw campagne, kunt u deze eenvoudig in één oogopslag beoordelen.

4. Gemeenschapsopbouw

Sms-berichten bieden een unieke kans om merkaffiniteit op te bouwen doorway persoonlijk get in touch with te maken met uw publiek en een local community rond uw merk te creëren. Op deze manier kunt u uw merk promoten zonder promoten jouw merk.

U kunt bijvoorbeeld dagelijkse gezondheidstips of mindfulness-prompts sturen als u een wellnessmerk bent, of inbound links naar interactieve merkinhoud zoals instructievideo’s en on-line communities. Al deze dingen bevorderen doorway gebruikers gegenereerde inhoud, wat: 79% van de gebruikers zeggen, heeft volgens Stackla een grote invloed op hun aankoopbeslissingen.

5. Donatieacties

Mensen worden bestookt achieved organisaties die hen om donaties vragen. Als het niet de padvinder in de straat is, is het de fondsenwerver in de publish of de winkelbediende die hen vraagt ​​om ‘voor het goede doel op te halen’. Dus hoe doorbreek je het lawaai? SMS.

De sleutel tot het gebruik van sms voor donaties en fondsenwerving is om een ​​boodschap te formuleren die niet alleen maar bekkens zal zijn in de kakofonie van fondsenwervingscampagnes. Voorbij zijn de dagen van cold-contacting telethons. Tegenwoordig verwachten consumenten gepersonaliseerde en tijdige communicatie. En dat is waar sms uitblinkt.

U kunt bijvoorbeeld elk bericht afstemmen op de individuele donateur fulfilled de uploadfunctie voor abonneelijsten en aanpasbare velden van Campaign Watch. Segmenteer uw lijst op regio, inkomensbereik, leeftijd of een andere aangepaste kwalificatie die u kiest. Personaliseer elk bericht achieved de naam van de abonnee voor een extra persoonlijk tintje.

Achieved sms kun je binnen enkele minuten reageren op elke gemeenschap of wereldwijde crisis, waardoor mensen de kans krijgen om te reageren zodra het nieuws bekend is. U hoeft niet langer te wachten tot de mailer weken afterwards hun huis bereikt of uw vingers kruisen dat uw sociale berichten hen bereiken. Raak uw donateursbestand aan als het nog vers is en voordat ze worden gebombardeerd achieved andere organisaties die om donaties vragen.

Als je eenmaal de aandacht van je publiek hebt, is het belangrijk dat je ze een gemakkelijk toegankelijke en directe manier geeft om te geven. Vertrouwen op verouderde betalingsopties zal het niet meer redden. Wanneer heb je voor het laatst ergens een cheque voor uitgeschreven? Het is waarschijnlijk al een tijdje geleden. Volgens de Federal Reserve, neemt het gebruik van cheques en contant geld drastisch af YOY, en mobiele betalingen nemen de plaats in van de meeste betalingen die voorheen by using cheque of contant geld werden gedaan. Kortom, als u wilt dat mensen aan uw campagne doneren, moet u mobiele betalingsopties aanbieden.

Sms- en e-mailmarketingstrategieën combineren

De voordelen van sms-marketing staan ​​buiten kijf, maar het heeft een nog grotere effect in combinatie fulfilled een e-mailmarketingstrategie. Elk bedient uw klanten op een unieke manier en vergroot de influence van de ander. Wat ze gemeen hebben, is het vermogen om uw klantenbestand en uw bedrijfsresultaten te laten groeien. Als je meer wilt weten in excess of het gebruik van sms-marketingstrategieën in combinatie achieved e-mailmarketing, bekijk dan onze gids.