Aan de slag met gerichte e-mailmarketing voor uw bedrijf

Aan de slag met gerichte e-mailmarketing voor uw bedrijf

E-mailmarketing is een van de oudste vormen van digitale marketing (wist u dat de eerste e-mail ooit was? verzonden in 1971?) en wordt nog steeds veel gebruikt doorway bedrijven omdat het werken. En het mooie van e-mail is dat u gerichte e-mailmarketingcampagnes kunt maken doorway uw klantgegevens te benutten en te gebruiken wat u weet above uw klanten en hun intenties.

Als u wilt weten of uw campagne succesvol was, moeten bepaalde e-mailmarketingstatistieken worden gemeten. Je kunt aan de slag achieved een van de vele free of charge e-mailmarketingtools beschikbaar voor kleine bedrijven of maak get in touch with fulfilled een WSI digitale advertising and marketing marketing consultant in uw regio om dieper in uw statistieken te duiken en wat ze betekenen.

Waar moet u rekening mee houden voordat u e-mailmarketing voor uw bedrijf gebruikt?

De toekomst van contextuele internet marketing

Contextuele promoting is het proces van het leveren van marketinginhoud zoals e-mails, blogposts, aanbiedingen of advertenties aan klanten op een specifiek punt in de reis van hun koper. Om contextuele advertising te laten werken, zijn timing en facts belangrijk.

Wat betekent dit voor een gerichte e-mailmarketingcampagne? Voordat u een e-mail maakt, moet u eerst de context van uw doelgroep, klanten of potential customers kennen. Gebruik alles wat je above hen weet om doelgroepprofielen en koperspersonages op te bouwen. Op basis hiervan kun je gepersonaliseerde, gerichte en relevante e-mailmarketingcampagnes maken.

Waarom zou je contextuele internet marketing gebruiken in je e-mailmarketingstrategie? Het converteert beter en verhoogt de retentie omdat je concentration ligt op wat de klant doet behoeften. Wanneer ze het gevoel hebben dat u hun probleem specifiek oplost, is de kans groter dat ze de e-mail openen en klikken of converteren.

Meet intentie in plaats van ijdelheidsstatistieken

Gegevens blijven de beste manier om de klantintentie voor een bedrijf te meten fulfilled behulp van e-mailmarketing. Door gedrag in de loop van de tijd te analyseren, kunt u tendencies identificeren, bijvoorbeeld of uw inhoud de betrokkenheid op uw website stimuleert of dat terugkerende zoekopdrachten van zoekmachines leiden tot conversies zoals aanmeldingen voor nieuwsbrieven, aankopen of winkelbezoeken. Dus dit alles wetende – wat? e-mailmarketingstatistieken zou je kunnen gebruiken om gegevens te verzamelen en je uiteindelijk op deze prospective clients te richten?

  • Doorklikratio (CTR)
    Dit is het percentage e-mailontvangers dat op een of meer inbound links in uw e-mail heeft geklikt. Waarom is het belangrijk om te volgen? Omdat het immediate inzicht geeft in het aantal mensen op je e-maillijst dat engageren met uw inhoud, die meer willen weten more than u, uw merk en wat u aanbiedt.
  • Conversieratio
    Deze satisfy het share e-mailontvangers dat op een website link in de e-mail klikt en de gewenste handeling voltooit (zoals het invullen van een formulier of het kopen van een solution), en daarmee omzetten op de aanbieding in de e-mail. Altijd neem een ​​call-to-action op in uw e-mail die is gekoppeld aan het algemene e-mailmarketingdoel.
  • Bouncepercentage
    Het bouncepercentage geeft het proportion van alle verzonden e-mails aan dat niet worden afgeleverd in de inbox van de ontvanger. Er zijn ook twee soorten bouncepercentages – a zacht stuiteren betekent dat er een tijdelijk probleem is satisfied een geldig e-mailadres, terwijl a tough stuiteren suggereert dat het e-mailadres niet bestaat, gesloten of ongeldig is. Het verwijderen van ongeldige adressen van uw verzendlijst voor e-mail is van cruciaal belang om uw verzendlijst gezond te houden.
  • Lijst groeipercentage
    Dit is de snelheid waarmee uw e-maillijst groeit, en idealiter wordt dit weergegeven als een vloeiende, opwaartse curve. Je moet ook tricky werken om je lijst regelmatig uit te breiden achieved nieuwe contacten, aangezien deze natuurlijk jaarlijks kleiner wordt door verschillende factoren, zoals mensen die van e-mailadres veranderen, ervoor kiezen om je af te melden voor je berichten en meer.
  • Tarief voor delen/doorsturen van e-mail
    Dit is het proportion e-mailontvangers dat uw inhoud deelt achieved hun sociale netwerk of uw e-mail doorstuurt naar een vriend. Waarom zou je dit moeten volgen? Omdat het een manier is om je e-maillijst te laten groeien achieved nieuwe contacten! Maak het gemakkelijk om uw e-mails te delen – uw lezers moeten worden aangemoedigd om uw informatie te delen.
  • Totale ROI
    Het meten van het totale investeringsrendement (ROI) voor e-mailcampagnes kan aantonen hoe het kanaal tastbare resultaten oplevert. Om dit te bereiken, stelt u een SLA-systeem (Company Stage Agreement) op en wijst u waarden toe aan verschillende soorten sales opportunities op foundation van hoe waarschijnlijk het is dat ze inkomsten voor het bedrijf zullen genereren.
  • Open up ratio
    Het bepalen van het share e-mailontvangers dat een e-mail heeft geopend, kan misleidend zijn, omdat het alleen telt als “geopend‘ als de ontvanger de afbeeldingen ontvangt die in het bericht zijn ingesloten en veel mensen de optie blokkeren. Desondanks kunt u de open amount nog steeds gebruiken als een vergelijkende maatstaf.
  • Afmeldpercentage
    Het percentage e-mailontvangers dat zich heeft afgemeld na het openen van een e-mail, helpt bij het berekenen van het totale groeipercentage van de e-maillijst.

In september 2021 kondigde Apple de iOS15-gegevensprivacywijzigingen aan, waaronder een update die de toegang tot e-mailanalyse verminderde. De drie belangrijkste wijzigingen betekenden dat de mogelijkheid om de open up rates nauwkeurig te volgen werd geëlimineerd, de IP-adressen van gebruikers werden verborgen tijdens het surfen op het web en gebruikers konden hun echte e-mailadres maskeren fulfilled een nep-adres.

Onderzoek bijna een jaar later on gedaan laat zien hoe e-mailmarketeers zich hebben aangepast aan deze verandering. En interessant genoeg gaf de meerderheid van de ondervraagde e-mailmarketeers aan dat de verandering niet echt invloed had op hun algehele e-mailmarketingstrategie.

Creativiteit zal heersen

Een manier om de afleverbaarheid van e-mail te verbeteren, is doorway creatief te zijn – en een goede plek om te beginnen is satisfied de onderwerpregel e-mail. De onderwerpregel van de e-mail is nauw verweven fulfilled de statistiek voor het openen van e-mail en is de eerste indruk van een e-mail van het publiek en beïnvloedt hun beslissing om te klikken of te converteren.

Laten we eens kijken naar enkele goede praktijken bij het schrijven van een onderwerpregel:

  • Leer van andere voorbeelden van onderwerpregel
  • Gebruik cijfers, emoji’s en interessante interpunctie
  • Stel een pakkende vraag
  • Schrijf iets waardoor mensen zich speciaal voelen
  • Vermijd het om de hele regel in hoofdletters te schrijven – het komt more than als SHOUTY!

Een opvallende onderwerpregel moet enkele van de bovenstaande basiselementen bevatten, maar moet: altijd aansluiten bij uw merk. Deze elementen omvatten het creëren van een gevoel van urgentie voor lezers om te handelen, ze nieuwsgierig genoeg maken om de e-mail te openen of iets gratis weggeven. Geleid doorway contextuele advertising and marketing, als je weet wat je lezer leuk vindt, stuur dan een e-mail satisfied gepersonaliseerde inhoud.

Een geweldige e-mailonderwerpregel moet worden gevolgd doorway een e-mailbanner die visueel opvalt. Gelukkig zijn er veel free of charge on the net tools voor grafisch ontwerp die u kunnen helpen bij het maken van visuele inhoud voor uw e-mailmarketingcampagne.

WSI gelooft in betere digitale marketing en heeft een bekroonde toewijding aan ons vak. We hebben de afgelopen 14 jaar elk jaar digitale marketingprijzen gewonnen en zijn van prepare om volgend jaar meer te winnen. Wil je meer leren around e-mailmarketing en het maken van een gerichte boodschap voor je klanten? Neem dan vandaag nog contact op fulfilled onze WSI Consultants!

Leave a Reply