Ondanks alle economische onrust verwacht 74% van de B2B-marketeers dat hun funds het komende fiscale jaar zal stijgen, tegen 68% vorig jaar, volgens een nieuw rapport.

Slechts 12% verwacht echter een grote stijging ten opzichte van 26% vorig jaar, volgens het State of B2B Electronic Advertising-rapport van digitaal marketingbureau Wpromote. Bijna tweederde verwacht een gematigde stijging.

Top rated vijf doelstellingen. Het zal niemand verbazen dat het verhogen van de omzet de nummer 1 prioriteit blijft van de meeste (51%) van de ondervraagden. Wat verrassend is, is dat het vergroten van de naamsbekendheid op nummer 2 kwam achieved 37%. Ook verrassend, het verbeteren van de klantervaring gekoppeld aan het leveren van hoogwaardige sales opportunities voor de derde plaats satisfied elk 31%. Ze hebben nauwelijks een duwtje in de rug gegeven om meer prospects te leveren, wat een prioriteit was voor 30%.


Ontvang de dagelijkse nieuwsbrief waar digitale marketeers op vertrouwen.


Best vijf uitdagingen. Misschien is het leveren van meer kwalitatieve qualified prospects lager gerangschikt omdat ze worden gezien als twee grootste uitdagingen. De volgende drie zijn het verbeteren van de klantervaring, het produceren van hoogwaardige inhoud en de altijd aanwezige verbetering van de afstemming op de verkoop.

Lead gen obstakels. Ongeveer 41% van de marketeers zegt dat het verkrijgen van goede gegevens hun grootste probleem is als het gaat om het leveren van kwalitatieve potential customers aan gross sales. Dat wordt op de voet gevolgd doorway het maken van inhoud en het beheren en volgen van potential customers. In een positief teken meldde slechts 26% een probleem met het meten van kanaalprestaties en het toewijzen van leads.

Bron: Wpromote’s 2022 Point out of B2B Electronic Internet marketing-rapport

Meest effectieve KPI’s. ROI leidt opnieuw het peloton, fulfilled 40% die het citeert. Wat opmerkelijk is, is dat het websiteverkeer vorig jaar de nummer 1 was fulfilled 58% en het jaar daarop slechts 34%, waarmee het de derde plaats inneemt achter de conversieratio’s.

Lees volgende: B2B-klantreizen die beginnen op beoordelingssites zijn aanzienlijk korter

Inkomsten drijfveren. Precies de helft van de B2B-marketeers zei dat sociale media de belangrijkste inkomstenbron was. Echter, 53% van de leidinggevenden in de enquête zei dat het e-mail was. Dat is een behoorlijk grote kloof, vooral toen e-mail op de derde plaats kwam (41%) op de lijst van marketeers. Inhoud (47%) was de op één na grootste inkomstenbron voor marketeers.

Waar het geld naartoe gaat. Dit is waar marketeers het komende jaar hun uitgaven willen verhogen:

  1. Sociale media (52%)
  2. Contentmarketing (44%)
  3. Betaald zoeken (32%)
  4. E-mail (27%)
  5. Display-advertenties (26%)

Waarom het ons iets kan schelen?. Een van de plaatsen waar B2B-advertising nauw aansluit bij B2C, is de wens van mensen om de klantervaring steeds beter te maken. Beide groepen worstelen ook achieved de bijna zekerheid van nieuwe beperkingen op de gegevens die ze gebruiken voor CX. Misschien is het tijd voor beide groepen om samen te komen en oplossingen voor hun gedeelde problemen te bespreken.


Over de auteur

Constantine von Hoffman is hoofdredacteur van MarTech. Con is een ervaren journalist en heeft verslag gedaan van zaken, financiën, promoting en technologie voor CBSNews.com, Brandweek, CMO en Inc. Hij was stadsredacteur van de Boston Herald, nieuwsproducent bij NPR en schreef voor Harvard Enterprise Evaluate, Boston Journal, Sierra en vele andere publicaties. Hij is ook een professionele stand-upcomedian geweest, gaf lezingen op anime- en gameconventies more than alles van My Neighbor Totoro tot de geschiedenis van dobbelstenen en bordspellen, en is auteur van de magisch-realistische roman John Henry the Revelator. Hij woont in Boston fulfilled zijn vrouw Jennifer en te veel of te weinig honden.