YouTube: het beste platform om merkstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren met Truman Hedding

Beslissingen gevormd op foundation van een diversiteit aan meningen leiden meestal tot betere resultaten op de lange termijn. Dus als u denkt dat uw crew of organisatie iets belangrijks mist, de verkeerde kant opgaat of te veel risico neemt, moet u uw mond opendoen. Effectief gedaan, dissidentie daagt groepsdenken uit, herinnert de meerderheid eraan dat er alternatieve paden zijn en spoort iedereen aan om creatief te zijn in excess of oplossingen. Zes decennia van wetenschappelijk onderzoek wijzen op strategieën die mensen zonder formele macht kunnen gebruiken om ervoor te zorgen dat hun afwijkende ideeën worden gehoord. Slaag eerst voor de in-groepstest door te laten zien hoe u erbij previous. Slaag vervolgens voor de groepsbedreigingstest door te laten zien dat u het beste satisfied uw crew voor hebt. Zorg ervoor dat uw boodschap consistent maar creatief is op maat van verschillende mensen, steun op objectieve informatie, pak obstakels en risico’s aan en moedig samenwerking aan. Zorg er ten slotte voor dat u ondersteuning krijgt. Een meningsverschil is niet gemakkelijk, maar het kan zeer de moeite waard zijn.

Het is moeilijk om een ​​dissident te zijn. Als je algemeen aanvaarde overtuigingen in twijfel trekt, heb je de neiging om veel meer pijn dan plezier te ervaren. Mensen zullen uw mening waarschijnlijk afwijzen en je afwijzen van toekomstige interacties. Dat komt omdat groepen de voorkeur geven aan consensus. Ze willen dat hun bestaande opvattingen worden gevalideerd, een voorspelbare omgeving behoudenen werk snel naar doelen toe.

En toch, als u denkt dat uw crew of organisatie iets belangrijks mist, de verkeerde kant opgaat of te veel risico neemt, moet u uw mond opendoen. Zelfs als uw boodschap op korte termijn niet goed wordt ontvangen, leiden beslissingen die zijn gevormd op foundation van een verscheidenheid aan meningen meestal tot betere resultaten op de lange termijn.

Overweeg Martin Luther King Jr.’s 1963 “Ik heb een droom” toespraak. In de drie jaar daarna keurde slechts 33% van de Amerikanen de inhoud goed. Maar na verloop van tijd leidde zijn publieke onenigheid in excess of de heersende opvattingen about burgerrechten voor zwarte Amerikanen tot grote veranderingen in wetten en houdingen. In 2011 steeg de publieke goedkeuring voor de toespraak tot 94%. Effectief gedaan, dissidentie daagt groepsdenken uit, herinnert de meerderheid eraan dat die er zijn alternatieve perspectieven en mogelijkhedenen vraagt ​​iedereen om creatiever denken around oplossingen.

Dus hoe zorgen principiële, vaak gemarginaliseerde rebellen zoals MLK ervoor dat hun ideeën worden gehoord en uitgewerkt? Wat is de beste manier om ondoordachte opvattingen van gezagsdragers aan te vechten? Hoe overwin je in je professionele leven weerstand en defensiviteit en get je collega’s aan je zijde?

Zes decennia wetenschappelijk onderzoek biedt inzicht in wat iemand zonder macht en status precies kan doen om een ​​ontvankelijk publiek te krijgen.

Laat zien hoe uw werk het crew heeft geprofiteerd.

Misschien heb je onmisbare vaardigheden, gespecialiseerde kennis of enorme ervaring waardoor je een “lijmrol” in een organisatie kon spelen. Je beantwoordt vragen, helpt mensen en de bijdragen van anderen versterken.

U kunt ook wijzen op mentorschap, assistance, opofferingen en overdrive-modus in aanwezigheid van tijds-, financiële en personele beperkingen. Dit zal mensen eraan herinneren dat je een groot aantal “idiosyncratische credits” hebt verzameld – dat wil zeggen: licentie om de goodwill die je hebt verdiend te verzilveren en daag de mening van de meerderheid uit.

Slaag voor de groepsbedreigingstest.

Illustreer dat u de belangen van de groep voor ogen hebt. Laat zien uw voornaamste zorg is het vergroten van de kansen op succes en de levensduur van het crew. Erken mogelijke initiële kosten of pijnpunten op korte termijn, maar leg uit dat u zich richt op een betere toekomst op de lange termijn. Als u voordeel kunt halen uit de voorgestelde richting, richt u dan op dat belangenconflict. Je wilt vertrouwen wekken en nieuwsgierigheid opwekken, geen angst.

Als u deze eerste twee exams doorstaat, krijgt u een publiek dat de boodschap onder de loep neemt. Het gaat niet langer om jou, de boodschapper. Dit is een enorme prestatie. Nu moet u een overtuigende boodschap van hoge kwaliteit overbrengen. Er zijn verschillende manieren om uw kans op succes te maximaliseren.

Wees creatief met je consistentie.

Blijf bij de les, ongeacht met wie je praat of welke scepsis er ook naar boven komt. In excess of 97 onderzoeken naar overtuigende oproepenwas de sterkste voorspeller van succes consistente berichtgeving.

Maar erken dat hersenloze herhaling niet vaak werkt. Wat nieuwsgierigheid opwekt en vasthoudt, is het uiten van dezelfde boodschap op verschillende manieren. Gebruik zowel anekdotes en verhalen als data. Geef nauwkeurige specifics over de voordelen van ideeën. Assistance mensen zich voor te stellen wat ze in de toekomst above zes maanden en een jaar zullen doen, denken en voelen. Maak de relevantie van uw bericht duidelijk aan elke persoon en koppel het aan wat voor hen zeer interessant en waardevol is. Hoewel u niet weet welke argumenten voor wie aantrekkelijk zijn, kunt u een hoofdlijst hebben waaruit u kunt kiezen.

Leun op objectieve informatie.

Label wat is subjectieve mening en wat het bewijs heeft ondersteund. U wint het vertrouwen van een publiek doorway te anticiperen op hun vragen en antwoorden al klaar te hebben. Laat zien hoe uw eigen weergave in de loop van de tijd is geüpdatet als reactie op nieuwe hoogwaardige informatie.

Pak obstakels en risico’s aan.

Het kan intuïtief aanvoelen om alleen de positieve punten te benadrukken en wat een publiek zal winnen. Maar het is belangrijk om openhartig te zijn in excess of de moeilijkheid om uw idee uit te voeren en de gevaren die zich kunnen voordoen als u het nastreeft. Transparantie vergroot de persuasieve aantrekkingskracht.

Stimuleer samenwerking.

Verklein de afstand tussen jou en je publiek. Gebruik “wij” in plaats van “ik”. Onderzoek en omarm de know-how van je teamgenoten en vraag expliciet om hun hulp om je idee te verbeteren. Laat zien dat je hun achtergrond kent en vraag hen om deze kennis, kracht en vaardigheid te benutten. Bied hen kansen om vrijwillig kritiek en verfijningen te geven.

Probeer ook potentiële tegenstanders in privé (in plaats van openbare community forums) te ontmoeten, zodat u hun zorgen effectief kunt aanpakken. Laat ze weten hoe ze behulpzaam zijn geweest en geef ze erkenning als bijdrage aan oplossingen.

Voer elk gesprek achieved een open geest. Wat je bezit is een werk in uitvoering, en het publiek zal begeleiding bieden bij het ontwerpen van de volgende, betere iteratie.

Krijg ondersteuning.

Veeleisende activiteiten, zoals afwijkende meningen, zijn minder ontmoedigend als ze worden ondersteund doorway vrienden. In de afgelopen decennia hebben wetenschappers ontdekt dat alleen al de gedachte aan bestaande gezonde relaties ons in staat stelt te geloven dat er meer mogelijk is en moedig te handelen. Als we weten dat bondgenoten slechts een telefoontje verwijderd zijn, we zien hun mogelijkheden als onderdeel van ons eigen aanbod en satisfied meer vertrouwen en veerkracht kan handelen.

Resultaten zijn niet gegarandeerd, maar deze zeven regels zorgen voor een grotere kans om een ​​publiek voor zich te winnen en afwijkende ideeën om te zetten in prestaties. Wat de wereld nu nodig heeft, zijn geen conventionele denkers, maar mensen die durven te verschillen, af te wijken en te trotseren om van hun organisatie – en de samenleving – een betere plek te maken.