7 ideeën om uw e-mailmarketingstrategie te versterken

Het is een universeel feit dat e-mailmarketeers vaak geen idee hebben wat ze naar hun abonnees moeten sturen. “Marketer’s block” is internet zo echt als “writer’s block”. Aangezien uw abonnees elke dag talloze e-mails ontvangen, wordt het noodzakelijk om nieuwe manieren te bedenken om het aantal e-maillezers op te bouwen. Vaak worden marketeers zelfgenoegzaam en blijven ze dezelfde soort e-mails sturen waardoor de lezers zich misschien vervelen en hen ertoe dwingen zich af te melden. Om een ​​dergelijk situation te voorkomen, zijn we hier met verschillende soorten inhoud die u in uw e-mails kunt verzenden.

7 soorten inhoud die u in e-mails kunt verzenden

  1. Welkomst-e-mail

Zodra u een nieuwe registratie op uw aanmeldingsformulier heeft gekregen, moet u een welkomstmail of een reeks welkomstmails sturen. Uw nieuwe abonnee wacht op deze e-mail van u. Daarom zorgt het voor de hoogste open up- en doorklikratio.

Uw welkomst-e-mail moet uw merk voorstellen aan uw abonnees en hen op de hoogte stellen van uw bedrijf. Sommige merken houden zelfs rekening satisfied het medium waarmee de abonnee zich heeft geregistreerd. Op basis daarvan zullen ze verschillende berichten ontvangen.

Als u zich in de e-commercesector bevindt, moet u mogelijk een welkomstmail sturen nadat een abonnee de eerste aankoop heeft gedaan. In dergelijke gevallen kunt u relevante suggesties en productaanbevelingen toevoegen in de welkomstmail. Het zal de abonnee aanmoedigen om snel genoeg nog een aankoop bij u te doen.

U kunt uw verhaal samen achieved de missie en visie van het bedrijf ook delen in de welkomstmail. Laat de abonnees weten in excess of uw filantropische aanpak in plaats van gewoon aan hen te verkopen.

Hier is een voorbeeld van Prime

  1. Promoting-e-mails

Een groot deel van uw marketingstrategie wordt gevormd door promotionele e-mails. Dat is een onmisbaar onderdeel van je contentkalender. Dus, hoe breng je frisheid aan dit soort inhoud?

Het antwoord is: probeer de juiste balans te vinden tussen informatieve inhoud en promotiepitch. Probeer uw publiek te informeren about de behoefte aan uw products en plaats vervolgens de CTA om hen aan te moedigen om te converteren.

Bekijk dan deze e-mail van Eat Sunny. In plaats van ingewikkelde medische terminologieën te gebruiken, hebben ze heldere taal gebruikt om de voordelen van het mediterrane dieet uit te leggen.

Bron

Experimenteer ook met verschillende visuals zoals GIF’s, cinemagraphs en video’s.

Bijvoorbeeld: als je in de e-commerce sector zit, kun je GIF’s gebruiken om het hele productassortiment te laten zien.

Dit is hoe Anthropologie het heeft gedaan in hun promotie-e-mail. Ze hebben hun thuisfavorieten weergegeven met behulp van een GIF. Het laat zien hoe comfortabel hun producten zijn en verleidt de gebruikers tot actie.

  1. Blogpromotie by using nieuwsbrieven

Een ander style inhoud dat de e-mailmarketinglijst haalt, is het gebruik van nieuwsbrieven voor blogpromoties. U kunt het beste van uw artikelen of inhoudsbronnen weergeven by way of wekelijkse of driemaandelijkse nieuwsbrieven. Gebruik een software zoals scoop.it om de beste inhoud voor uw e-mails te beheren.

Bekijk de driemaandelijkse nieuwsbrief van Email Uplers.

U kunt zelfs tweewekelijkse nieuwsbrieven ontvangen en de beste artikelen op net promoten, zoals Truly Excellent E-mails dat doet.

  1. Feedback e-mail

Een belangrijk kind inhoud om in e-mails te verzenden is: “Vraag om responses”. Stuur een enquête-e-mail zodra een gebruiker de aankoop heeft voltooid, zoals Myntra doet. E-mails satisfied enquêtes na aankoop zijn een goede manier om het hart van de abonnee te winnen en hen te laten weten dat u om hun tevredenheid geeft. Hier is hoe Myntra een slimme hersenanimatie gebruikt samen satisfied een boeiende kopie om de lezers te vragen de enquête in te vullen.

Als u een contentmarketingbedrijf bent, kunt u by using dergelijke e-mails klantinzichten verzamelen en door gebruikers gegenereerde inhoud voor uw kenniscentrum genereren.

Dit is hoe MarketingProfs het doet in hun enquête-e-mail.

  1. Transactionele e-mails

Af en toe, wanneer uw klanten of potentiële klanten bij u kopen, moet u ze transactionele e-mails sturen waarin ze op de hoogte worden gesteld van de orderbevestiging, verzendgegevens en ontvangstbevestiging. Bovendien, als een klant naar iets op uw web site heeft gezocht maar geen aankoop heeft gedaan, kunt u deze e-mails met bladeren doorway bladeren sturen.

Controleer de e-mail van LNER waarin ze de lezer hebben laten weten dat ze hun eerdere zoekopdracht hebben opgeslagen. Ze hebben hun USP’s uitgelicht om de abonnee te verleiden de aankoop te voltooien.

Bron:

Een ander type inhoud is de campagne voor het herstellen van de winkelwagen om de winkelwagenverlaters terug te halen. U kunt een reeks e-mails about het verlaten van de winkelwagen sturen om dergelijke gebruikers te vragen af ​​te rekenen en de aankoop te voltooien.

Kijk naar dit voorbeeld van Nomad.

Bron:

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van op gedrag gebaseerde e-mails. U kunt in uw geautomatiseerde e-mailworkflow zelfs e-mails voor het aanvullen van de voorraad en e-mails more than de voorraad verzenden.

  1. Aankondigingsmails

Jij kan e-mail aanmaken campagnes rond een productlancering of een andere aankondiging met betrekking tot uw bedrijf. Het verhoogt de betrokkenheid van abonnees en de algehele prestaties van uw e-mailcampagnes.

Apple stuurt een aantrekkelijke e-mail wanneer ze een nieuw product op de markt brengen. In het onderstaande e-mailvoorbeeld hebben ze hun iPad Pro gepromoot met indrukwekkende visuals en copy.

Bron:

  1. Sociaal bewijs in e-mails

Het is een goed idee om getuigenissen van klanten in uw e-mails eens in een blauwe maan te delen. Promoot klantrecensies, getuigenissen en succesverhalen in een paar e-mails. Het zal u helpen om een ​​sterke relatie fulfilled de klanten op te bouwen en vertrouwen in hun hoofd op te bouwen. Daardoor zullen ze eerder geneigd zijn om bij je te kopen.

Much better.com heeft deze strategie genageld in hun e-mailcampagne die hieronder wordt weergegeven.

Bron:

Afsluiten

Als je geen ideeën meer hebt voor je e-mailcampagnes, geloof me, je bent niet de enige. Elke marketeer heeft daar geweest, gedaan. De ideeën die hier worden gedeeld, samen fulfilled de hints voor visuele e-mailmarketing, zullen je zeker helpen om de volgende campagnes effectief te plannen. Ook horen we graag uw ideeën hierover. Ga gewoon naar het commentaargedeelte en je kent de oefening, toch?

Bezig achieved laden…