5 tips van een geweldige gamecoach over strategieën voor eigenaarschap en betrokkenheid van medewerkers

5 tips van een geweldige gamecoach over strategieën voor eigenaarschap en betrokkenheid van medewerkers

We hadden Fantastic Game™ Licensed Mentor, Anne-Claire Broughton op onze podcast om haar know-how te delen around de verschillende vormen van werknemerseigendom. Ze bespreekt de voordelen van werknemerseigendom, initiatieven die haar klanten gebruiken om werknemers financiële geletterdheid te geven en hoe ze werknemers kunnen betrekken op een manier die werk leuk maakt.

Aflevering satisfied gast: Anne-Claire Broughton

The Wonderful Sport of Small business Qualified Coach™

5 afhaalrestaurants van Terrific Activity Licensed Mentor Anne-Claire Broughton

1. De verschillen tussen ESOP’s en coöperaties

ESOP

ESOP’s (Worker Inventory Ownership Options) zijn pensioenregelingen die worden gereguleerd door de federale pensioenwet. Ze zijn een fantastische opvolgingsoptie voor sommige bedrijven en een geweldige manier om mensen te betrekken en rijkdom op te bouwen. De ESOP-trust is de juridische eigenaar van het blok van de aandelen van de onderneming (tot 100% van de onderneming) 10 behoeve van huidige en toekomstige werknemers. ESOP’s vereisen GEEN bijdragen van de werknemer. Werknemers krijgen de volledige waarde van hun aandelen uitbetaald wanneer ze het bedrijf verlaten. Er zijn veel verhalen over eerstelijnswerkers die satisfied pensioen gaan achieved een ESOP-account van vijf of zes cijfers. Die gebeurtenissen kunnen het traject van hele gezinnen op een superpositieve manier veranderen.

Chatballon (2)De voor- en nadelen van werknemerseigendom

Coöperatief

EEN arbeiderscoöperatie is een bedrijfsentiteit die eigendom is van een lid waarin werknemers-eigenaren een controlerend belang hebben en die het bestuursorgaan kiezen op basis van één lid één stem. Er zijn veel verschillende soorten coöperaties. Er zijn producentencoöperaties, elektriciteitsbedrijven, kredietverenigingen, en dan zijn er enkele bedrijven die zijn begonnen als arbeiderscoöperaties, opgericht op foundation van één lid-één-stem, maar ze zijn niet free of charge voor iedereen. in termen van regeringen. Ze zijn meestal heel duidelijk about hoe ze worden bestuurd, en ze hebben nog steeds managers. Maar nogmaals, mensen zijn opgezet om een ​​deel van de winst te hebben en een stem te hebben in hoe dingen worden beheerd. De meeste coöperaties zijn kleinere bedrijven, maar er zijn ook grotere coöperaties met meer dan 2.000 werknemers.

Vormen van werknemerseigendom zijn de laatste tijd populairder geworden, omdat we zien dat babyboomers satisfied particuliere bedrijven met pensioen gaan. Als ze geen form hebben om hun bedrijf over te nemen of een bereidwillige koper hebben, moeten ze bedenken wat ze met hun bedrijf moeten doen. Vaak overwegen ze de deuren te sluiten, en dan horen ze more than werknemerseigendom en de mogelijkheid om aan werknemers te verkopen.

Coach Tip Chat Bubble (1)-1Meer informatie about hoe dit coöperatieve bedrijf rijkdom opbouwt voor individuen en gemeenschappen om hen heen

2. Werknemersbezit moet gepaard gaan satisfied onderwijs

Je kunt niet zomaar een bedrijf overdragen aan de werknemers by means of een ESOP of een arbeiderscoöperatie en verwachten dat ze kunnen denken en handelen als eigenaren. Je moet ze trainen om als eigenaren te denken – dat is waar open-boekbeheer zo belangrijk is. Transparantie zonder onderwijs is waardeloos. Eigendom van werknemers zal nooit een motivator zijn voor werknemers als ze niet begrijpen wat dat eigendomsbelang betekent, hoe het bedrijf geld genereert en hoe ze de prestaties van het bedrijf kunnen beïnvloeden om rijkdom te creëren.

Chatballon 2 (1)5 regels voor het opbouwen van een echte eigendomscultuur

3. Boekenclubs, financiële geletterdheid en minigames gebruiken als engagementstrategieën

Investeren in doorlopende leermogelijkheden is een geweldige manier om uw personeel te betrekken. Ik zou alle bedrijven willen aanmoedigen om dit te doen, zegt Good Match Mentor, Anne-Claire Broughton. Broughton vertelt hoe een van haar klanten, Chillibreeze, boekgroepen voor medewerkers samenstelt op basis van afdelingen in het bedrijf. Boekengroepen lezen samen en stellen vragen, de hele tijd een opleiding krijgen in financiële geletterdheid. Elke afdeling ontwikkelt vervolgens een MiniGame™ (uitdaging voor de korte termijn om een ​​zwakte te corrigeren of te verbeteren). Tussen alle afdelingen kunnen ze 15 van deze MiniGames allemaal tegelijk hebben, wat een ongelooflijk efficiënte en leuke manier is om te leren, processen te verbeteren en geld te genereren. Sommige MiniGames gaan voor het laaghangende fruit: bepalen waar het bedrijf niet efficiënt is en manieren waarop het team standaard operationele procedures kan creëren. Ze identificeren verschillende gebieden die ze kunnen benchmarken, houden bij hoe lang taken moeten duren en maken het een doel om zich aan die benchmarktijden te houden. Om de betrokkenheid en het enthousiasme van de medewerkers verder te vergroten, heeft het bedrijf een wedstrijd rond de MiniGames opgezet. Chillibreeze schakelde een jury in om de prestaties van elke minigame te beoordelen en het bedrijf kende zelfs een trofee toe aan de best gespeelde minigame.

4. Onze mensen zijn onze grootste troef, waarom zou u ze niet zo behandelen?

De additional tijd nemen met medewerkers loont altijd. Bij de eerste introductie van financiële geletterdheid en The Great Recreation of Small business aan werknemers, zijn er altijd een paar mensen die zeggen: “Ah, Wonderful Game™ is prima, maar ik begrijp het niet echt, ik, ik ben beter af als ik blijf gewoon je werk doen en mis de huddle” (bedrijfsbrede bijeenkomst in excess of de financiële gegevens van het bedrijf). Maar het is belangrijk dat u speak to maakt fulfilled al uw mensen, om elke persoon geeft en manieren vindt om ze te bereiken. Praat een-op-een met ze, ontdek welke vragen ze hebben, vraag of ze zich geïntimideerd voelen doorway de financiën, vraag welke concepten ze moeilijk vinden. Mentor hen, want die more tijd en aandacht loont altijd. In deze podcastaflevering verwijst Good Match Coach Anne-Claire Broughton naar een tour die ze experienced van Ambac Global in South Carolina. Ze vertelt hoe ze elke medewerker op elk niveau van het bedrijf echt hebben betrokken. De medewerkers zijn duidelijk eigenaar van het bedrijf, bezitten The Match, runnen de huddles en werken aan het verbinden van absorptie. Ze zijn aan het uitzoeken hoeveel arbeidsuren ze zouden moeten gebruiken voor elk ding dat ze doen. Ze begrijpen het bedrijf echt op een diepe manier. Maar zo’n mentaliteit ontstaat niet van de ene op de andere dag. Hun CEO, Robert Isherwood, neemt de tijd om hen te machtigen, satisfied iedereen te praten en niemand blijft achter. Broughtons grootste advies: laat niemand achter. Ouw mensen zijn onze grootste troef. Waarom behandel je ze niet zo?

5. Mensen leren beter als ze zichzelf niet te serieus nemen

De grote afhaalmaaltijd voor vandaag – mensen leren beter als ze zichzelf niet al te serieus nemen. Dus hou het leuk. Houd het een spelletje. Zoals Broughton zegt: “Ik denk dat ik mijn werk serieus neem, maar mezelf niet. Ik hou van plezier maken. En ik denk dat volwassenen beter leren als ze plezier hebben.” Zet leermogelijkheden om in game titles, geef Kahoot-quizzen, enz. Ondernemen hoeft niet saai of eng te zijn.

Artikelen om leren op het werk te heroverwegen:

Hoe plezier te hebben op het werk (en tegelijkertijd iets te leren)

7 voordelen van het doden van traditionele leeromgevingen

Nieuwe call-to-action

Leave a Reply