Bijgewerkt op 9 augustus 2022

Als je een blogger bent, dan weet je hoe belangrijk een blogmerk is. Het is niet genoeg om alleen een uitstekende site te hebben achieved heel veel volgers en geweldige inhoud. Een sterk merk dat earlier bij wie je bent en waar je blog site voor staat, is web zo belangrijk.

In deze blogpost zullen we de stappen van een effectief merkproces doorlopen om u te helpen een merkmarketingstrategie voor uw weblog te ontwikkelen.

Ontwikkel uw persoonlijke branding

Voordat je de merkstrategie van je blog bedenkt, moet je kijken naar de branding van je bedrijf. U zult dezelfde richtlijnen willen volgen als uw andere merkinspanningen.

Hieronder staan ​​factoren die intrinsieke onderdelen zijn van de huisstijlgids van uw blog:

  • Doelen en doelstellingen – Wat probeert uw site te bereiken voor zijn publiek? Waarom ben je achieved je website begonnen en wat wil je de lezers meegeven? Uw antwoorden hier helpen u het notion voor het ontwerp van uw bloglogo te verfijnen.
  • Visie en missie – Wat doet je web site momenteel (mission assertion) en wat hoopt je weblog in de toekomst te bereiken (visie)?
  • Kleuren – Welke kleuren omschrijven je website het beste? Overweeg hier de verschillende kleurpsychologieën om u te helpen bij het bepalen van de tinten die uw waarden en kwaliteiten weerspiegelen.
  • Lettertype – Streef naar een balans tussen leesbaarheid en uniciteit voor uw emblem. De meeste leesbare lettertypen zijn vrij standaard, terwijl sommige unieke lettertypen niet zo leesbaar zijn.
  • Niche – Als u uw branche kent, kunt u uw merknaamgevingsproces verfijnen en andere merken in de markt identificeren die strijden om dezelfde klanten en lezers. Het zal je ook helpen bepalen hoe vaak je nieuwe inhoud moet plaatsen en hoe je dat doet promoot je blogposts.

Uw persoonlijke merk moet uw unieke kwaliteiten weerspiegelen – wie u bent en wat u doet – en aansluiten bij alle andere merkinspanningen die ermee gepaard gaan, zoals profielen op sociale media.

Je doel is om een ​​gedenkwaardige identiteit voor jezelf te creëren in de blogwereld en ervoor te zorgen dat elk onderdeel van je merkstem overeenkomt achieved je schrijfstijl, zodat je kwaliteitsinhoud kunt maken en plannen die resoneert satisfied je doelgroep.

Nu, als je de dingen andersom doet – dat wil zeggen, je hebt nog geen web site en je wilt eerst je merkwaarde opzetten – zorg er dan voor dat je merknaam nog niet is geclaimd. U wilt dat uw blognaam zo uniek mogelijk is om uw merkidentiteit extensive te stellen, zelfs voordat u een woord op uw blog site typt.

Creëer visuals voor uw merk

Als u uw merk wilt ontwerpen, spreekt het voor zich dat u een gebruiksvriendelijke ontwerptool wilt vinden om uw logo tot leven te brengen.

Tenzij u de ontwerpvaardigheden hebt om computer software te gebruiken voor het maken van meer geavanceerde symbol-ontwerpen, kunnen gratis hulpprogramma’s voor het maken van logo’s zoals Canva en Crello een grote hulp bieden.

Kies uit de sjablonen die beschikbaar zijn voor beide editors, zodat u niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen. Het gebruik van de drag-and-fall-builder van beide applications zou het ontwerpen van uw property veel toegankelijker moeten maken.

U kunt ook kijken naar resources voor contentmarketing waarmee u visuals kunt maken die een aanvulling vormen op uw berichten en hun promotie, zoals infographics, grafieken en bestemmingspagina’s.

Als je geen tijd hebt om het ontwerp zelf te maken omdat je een fulltime blogger wordt, kun je iemand inhuren om deze taak uit handen te nemen. Zorg ervoor dat u een voorstel voor een logo-ontwerp van de ontwerper ontvangt om u te helpen beslissen welke sollicitant de baan krijgt.

Logo

Er zijn tal van redenen waarom het maken van een symbol voor uw merk noodzakelijk is. Een daarvan is dat het voor gebruikers gemakkelijker wordt om te herkennen en te delen. Het is ook een geweldige manier om naamsbekendheid op te bouwen!

U kunt bijvoorbeeld uw pictogramlogo als favicon van uw web page gebruiken, evenals uw sociale-mediaprofiel, omdat u hiervoor een afbeeldingsbestandstype met vierkante afmetingen moet indienen.

Het belangrijkste is dat de pictogramversie van uw logo voornamelijk gebaseerd is op afbeeldingen in plaats van woorden vanwege de ruimte die is toegewezen voor een pictogramontwerp.

Chik-fil-a heeft bijvoorbeeld om verschillende redenen een van de beste restaurantlogo’s, en een daarvan is vanwege de “C” in de naam. Het lijkt op een kippenkop die op het brood van hun broodjes wordt geroosterd. Om nog maar te zwijgen, het wordt ook gebruikt als favicon van de web page.

Door uw emblem te destilleren tot een gedenkwaardig pictogram, kunt u het greatest mogelijke ontwerp voor uw blog maken.

Overweeg ook om verschillende varianten van uw emblem-ontwerpen te bedenken, omdat u hiermee verschillende visuele identiteiten kunt verkennen. Gebruik bijvoorbeeld een specifiek kleurenschema voor de ene variant en een ander schema voor een andere – experimenteer omdat merkkleuren brengen betekenis around. Je kunt ook spelen achieved stijlvolle lettertypen, lay-outs en verticale of horizontale vormen om je het symbol van je web site verschillende seems te geven.

Blogontwerp

Een tijdloos design and style zal nooit uit de method raken. Je weblog zou precies zo moeten zijn. Het is essentieel om een ​​balans te vinden tussen eenvoud en complexiteit, en u kunt dit doen doorway twee lettertypen met verschillende stijlen te combineren.

Meestal is het de beste manier om een ​​tijdloos emblem-ontwerp te krijgen door uw ontwerp zo eenvoudig mogelijk te houden door maximaal drie kleuren en klassieke lettertypen te gebruiken.

Om u te helpen uw ontwerpideeën appropriate uit te werken, moet u mogelijk een moodboard en mindmapping-tools gebruiken om u te helpen uw ideeën te catalogiseren terwijl ze uit de bron van uw verbeelding stromen. Het ontwerpen van een brand kan het beste in creatieve mensen naar boven halen, dus zorg ervoor dat u uw denkproces bij elke stap documenteert, zodat u geen idee verliest dat u opnieuw zou willen bekijken.

Het ontwerp moet ook een idee bevatten van welke pagina’s je op je blog site nodig hebt en welke visuele elementen ze nodig hebben. Je magazine aannemen dat er maar één pagina nodig is, maar als je je web site promoot of om aanmeldingen vraagt, heb je misschien een pagina nodig die voldoet aan de AVG-vereisten of andere nalevingsregels. Wat nog belangrijker is, je zou een “Over ons” pagina dat geeft je een fantastische kans om een ​​statische plek voor je te creëren om je merk uit te leggen en lezers redenen te geven om het te ondersteunen.

U wilt ook een ontwerp dat niet veel tijd kost om elke dag te beheren. Hoe meer inhoud u van prepare bent te publiceren, hoe belangrijker het is dat uw ontwerp u helpt tijd te besparen, zodat u snel inhoud kunt schrijven en publiceren.

Laat je publiek spreken

Als je twijfelt tussen de brand-ontwerpvarianten die je hebt gemaakt, raadpleeg dan je group of lezers om je te helpen kiezen welke het beste is voor je site.

Aangezien zij de mensen zijn die je weblog lezen, is het logisch om hen de beslissing te geven welk logo ze willen zien.

Maak ook van deze gelegenheid gebruik om feed-back te vragen over de symbol-ontwerpen die u heeft. Misschien hebben ze inzichten die nog niet bij je zijn opgekomen. Op deze manier kunt u wijzigingen aanbrengen in uw logo-ontwerp die aangenaam zijn voor u en uw publiek!

Het belangrijkste dat u wilt bereiken doorway uw doelgroep een deel te geven van het bouwen van het merk van uw site, is: vertrouwen. Zodra ze het gevoel hebben deel uit te maken van iets belangrijks, kun je langdurige relaties achieved hen opbouwen.

Dus doorway een sterke merknaam te vestigen achieved uw site, kunt u een betere klantenloyaliteit aan uw bloggen ontwikkelen!

Zet uw merk in de kijker

Als je je merk eenmaal hebt opgezet, is het tijd om het voor iedereen te laten zien. Afgezien van uw web site, kunt u leren uw merk te promoten op populaire sociale mediaplatforms zoals Facebook, Twitter en Instagram.

Als je geen account hebt op deze platforms, kun je er een maken en je logo op elk platform uploaden. Houd er rekening mee dat elk platform verschillende formaten heeft voor de profielfoto die u kunt uploaden en de omslagfoto’s, postafbeeldingen en andere. Zorg er dus voor dat u afbeeldingen maakt satisfied de juiste afmetingen voor elke sociale mediasite.

Als u overweegt marketingmateriaal voor uw website te maken, zoals visitekaartjes, briefpapier, posters, enz., gebruikt u ook uw merklogo en -kleuren.

10 slotte, aangezien u uw symbol in al uw marketingmateriaal zult gebruiken, zoals uw introductievideo’s en betaalde campagnes, moet u iets bedenken dat de tand des tijds doorstaat.

Het idee is om meer mensen kennis te laten maken met je blogbranding. Hoe meer ze worden blootgesteld aan uw emblem en thema, hoe hoger hun retentiepercentage wordt. Als gevolg hiervan zal het publiek meer bekend zijn fulfilled uw merk en wat het vertegenwoordigt.

Overweeg een merkvernieuwing

Als je denkt dat je weblog je huidige merk is ontgroeid, dan is het tijd voor een merkvernieuwing. Wat hier gebeurt, is dat je het merk van je weblog opnieuw bedenkt en aanpast aan wat je blog site vandaag is geworden.

Laten we bijvoorbeeld zeggen dat uw website around mountainbikes ging. Het merk bestond uit een mountainbike als onderdeel van het symbol en kleuren gerelateerd aan fietsen.

In de loop van de tijd groeide je web site echter uit tot het buitenleven en kamperen, die beide enigszins gerelateerd zijn aan mountainbiken. Om uw nieuwe doelgroep van beide onderwerpen tegemoet te komen, moet u mogelijk uw merk veranderen.

Vanaf hier kunt u eenvoudig de vorige guidelines volgen om uw branding op te zetten.

Uiterlijk alleen is natuurlijk niet het enige belangrijke part van branding. Uw reputatie is ook ongelooflijk belangrijk en kan worden beïnvloed door hoe goed uw website werkt (of niet). Iedereen heeft wel eens een website meegemaakt die ‘een eeuwigheid’ nodig heeft om te laden of een web-site waar een knop of formulier niet goed werkt. Soms kunnen deze problemen zo groot worden dat het voelt alsof je een hele merkvernieuwing nodig hebt, terwijl je eigenlijk alleen maar meer aandacht aan je merk moet besteden. kernweb vitale elementen en krijg de hulp van een prestatiebewakingsbureau om ze op te lossen. Hoewel het een technische stap is, kan het een enorm outcome hebben op de merkreputatie van je blog site.

Conclusie

Zoals je kunt zien, heb je geen brandingexpert nodig bij het maken van een merkidentiteit voor je web site. Er komt veel kijken bij het bedenken van een merkstrategie waar u trots op kunt zijn, maar het volgen van de waardevolle informatie die hierboven is beschreven, zou u moeten helpen het meeste uit uw blogactiviteiten te halen.

Om u te helpen het meeste uit uw branding te halen, zijn er brandingblogs zoals Branding Tactic Insider, Earth Branding Forum, Symbol Smith en andere blogs waar u terecht kunt voor relevante inhoud.

Hun blogposts around het creëren van een merk en merkadvies voor bloggers kunnen helpen bij het verfijnen van de zich ontwikkelende merkidentiteit die uw weblog aan uw publiek zal communiceren.

Zodra uw weblog groot wordt, zal uw publiek uw blog site associëren satisfied zijn emblem. Dus wat je ook bedenkt in je ontwerpproces, je bent er waarschijnlijk heel lang mee bezig.

Zorg er daarom voor dat u uw emblem-ontwerp serieus neemt. Veel geluk!

More than Christopher Jan Benitez

Christopher Jan Benitez is een freelance schrijver die is gespecialiseerd in digitale internet marketing. Zijn werk is gepubliceerd over Search engine marketing en affiliate marketing and advertising-specifieke niches zoals Observe Inbound links, Area of interest Pursuits, Nichehacks, Website Internet hosting Mystery Exposed en andere.

  • 5 geboden van blogbranding – 3 aug. 2022

Content Marketing Verkooptrechter 3D-pictogram

Verkooptrechter voor contentmarketing

Je contentmarketing-verkooptrechter draait erom dat mensen je leren kennen, leuk vinden en vertrouwen doorway ze te voorzien van de juiste informatie op het juiste second.

Download het nu