Europa's plannen om Russisch gas te vervangen, worden als 'razend optimistisch' beschouwd - en kunnen de economie schaden

Bouw het juiste contentdashboard voor de juiste doelgroep

Denk voordat je aan de slag gaat satisfied het maken van je dashboard, na above wie wat moet weten.

Terwijl contentmarketeers het volgende moeten doen:

  • Houd regelmatig de prestaties van de inhoud bij
  • Krijg gedetailleerder inzicht in weblogs en categorieën
  • Bewaak de prestatiestatistieken van campagnes (bijv. back links, betrokkenheid)

Een CMO moet in plaats daarvan:

  • Evalueer tendencies in contentprestaties
  • Statistieken op het hoogste niveau bijhouden (bijv. maandelijkse terugkerende inkomsten)
  • Bekijk pijplijn-CVR’s
  • Kanaal-CVR’s bekijken

Begrijp me niet verkeerd. Contentmarketeers die hun zout waard zijn, zullen toezicht houden op dezelfde statistieken als CMO’s.

Maar in tegenstelling tot hen, zullen ze ook de fijnere aspects van de inhoudsprestaties moeten kennen.

CMO’s en directieleden zullen zich meer richten op waar ze middelen en price range moeten toewijzen om de inkomsten te optimaliseren.

Kortom: verschillende doelgroepen hebben verschillende metrics nodig, verschillende dashboards.

C-suite contentmarketing dashboardstatistieken:

  • Totaal aantal sessies
  • Totaal aantal potential customers (MQL, SQL)
  • Conversiepercentages voor pijplijnen
  • Kanaalconversiepercentages
  • Proeven / Demo’s
  • # betalende klanten
  • # betalende klanten per abonnement / item
  • Totale omzet, NRR, MRR
  • ROI (tijd / omzet)
  • Enz.

Operationele dashboardstatistieken voor contentmarketing:

  • Conversiepercentages voor pijplijnen
  • Gekwalificeerde leads (MQL, SQL)
  • Verkeer for each bron/kanaal
  • Gemiddelde sessieduur
  • Bouncepercentage
  • Sessies
  • CTR’s van inhoud naar products
  • Betrokkenheid op sociale media (vind-ik-leuks, reacties, impressies, shares enz.)
  • back links
  • Sentiment/inhoudelijke reacties
  • Inhoudstype/lengte
  • Evergreen-scores

Kies bij het samenstellen van uw contentmarketingdashboard verstandig uw OKR’s.

Denk na above uw overkoepelende doelstelling en selecteer alleen de meest relevante statistieken om u te helpen dat te bereiken.

Het bouwen van uw dashboard rond uw doelen is de enige manier om verlamming van de analyse te voorkomen en een helder inzicht te behouden.