Als het gaat om e-mailmarketing, richten merken zich vooral op het afstemmen van aanbiedingen of drip-campagnes. Het belangrijkste is dat uw e-mail in de inbox van de ontvanger terechtkomt. Als je je publiek in de eerste plaats niet kunt bereiken, heeft het geen zin om inclusief e-mails in uw marketingwiel.

Afleverbaarheid van e-mail is een uitgebreide maatstaf die het vermogen van een afzender meet om e-mails consistent in een bepaalde map te bezorgen. Dit is een geheime superkracht die de campagnes dicteert effectiviteitwat uiteindelijk van invloed kan zijn op de verkoop en de totale omzet.

Wilt u zelf een effectieve e-mailmarketingstrategie ontwikkelen en uitvoeren?

Download uw 10-stappengids voor succesvolle e-mailmarketing

Deze statistiek wordt echter vaak over het hoofd gezien: gemiddelde e-mailbezorgbaarheid is ongeveer 79,6%, wat betekent dat meer dan 20% van alle e-mails in spammappen terechtkomt. Er is werk aan de winkel en in dit artikel zullen we 10 rode vlaggen delen die de e-mailbezorgingspercentages plunderen:

1. Het IP-adres niet opwarmen

Als u een e-mailcampagne opzet vanaf een gloednieuw IP-adres, kan het niet vooraf opwarmen van het IP-adres uw leverbaarheidspercentage doen dalen. Dat komt omdat e-mailservers een gloednieuw IP-adres zonder afzendergeschiedenis niet kunnen vertrouwen voor massale e-mails.

Om uw IP-adres op te warmen, moet u een verzendschema opstellen en gedurende een maand geleidelijk e-mailvolume toevoegen. Op deze manier zullen ISP’s uw verzendpatroon herkennen en uw e-mails vertrouwen. Het is mogelijk om het volume handmatig te verhogen om een ​​reputatie op te bouwen, maar dit kan in het begin een gedoe zijn. In plaats daarvan kunt u speciale platforms gebruiken om het werk voor u te doen.

2. E-maillijsten kopen

Voordat u e-mailreeksen maakt, hebt u een lijst met abonnees nodig. Het kopen van een e-maillijst van webschrapers is het slechtste wat u voor uw bedrijf kunt doen. Lijstaanbieders gebruiken twijfelachtige tactieken om e-mailadressen te verkrijgen die ze later aan bedrijven verkopen. U kent de oorsprong van de lijst niet en deze kan tonnen irrelevante en verouderde adressen bevatten die van invloed kunnen zijn op de leverbaarheid. Bovendien, door deze lijsten te kopen, kunt u tegen AVG of CAN-SPAM complicaties.

In plaats van lijsten te kopen, moet u uw best doen om een ​​organische lijst met abonnees op te bouwen. U kunt op de afrekenpagina om e-mailtoestemming vragen omdat recente kopers meer open staan ​​voor merkcommunicatie. U kunt ook wedstrijden voor sociale media houden, whitepapers of rapporten gebruiken als beveiligde inhoud of advertenties weergeven voor aanmeldingspagina’s voor e-mail. Bovendien kunt u een e-mail zoekservice die gegevens verwerkt in overeenstemming met de AVG- en CCPA-wetten. Het opbouwen van een organische, betrokken lijst is een proces van lange adem, maar de beloningen compenseren de inspanningen.

Screenshot voorbeeld presentatie en e-mailzoeker tool

3. Geen dubbele opt-in gebruiken

Potentiële klanten aanmoedigen om lid te worden van uw e-maillijst moet een proces in twee stappen zijn. De meeste marketeers gebruiken echter geen e-mailbevestiging om de intentie te verifiëren. Wanneer iemand zich abonneert op uw e-mails, zorg er dan voor dat u hen vraagt ​​om hun keuze te bevestigen door de bevestigingsmail te volgen. Op deze manier kunt u ongeïnteresseerde abonnees eruit filteren en een zeer betrokken lijst opbouwen. Faculteit gebruikt een minimale opt-in e-mail om het abonnement te bevestigen.

Screenshot met een voorbeeld van een aanmeldscherm voor e-mail

Dankzij een extra stap kan dubbele opt-in het risico lopen conversies te verliezen. Maar als u zeer gemotiveerde prospects voorrang geeft boven ruwe cijfers, zou dubbele opt-in u moeten helpen om spamlabels te vermijden. Zorg ervoor dat de aanmeldingspagina duidelijk het concept en de stappen van dubbele opt-in vermeldt en dat uw server is ingesteld om binnen enkele seconden bevestigingsmails te verzenden.

4. E-mailverificatie negeren

Zelfs nadat je abonnees hebt geworven via legitieme kanalen, zul je eindigen met een paar adressen die je e-mail niet kunnen ontvangen. Mensen veranderen vaak van e-mail samen met hun baan, en e-mailserviceproviders schorten vaak inactieve adressen op. Dit wordt een groter probleem voor B2B-marketeers en merken die e-maillijsten kopen of besluiten oude prospects te e-mailen. Voortdurend mailen naar inactieve adressen zal uw harde bouncepercentage en spamklachten verhogen, wat de afleverbaarheid zal beïnvloeden.

Om uw e-maillijst slank en actief te houden, moet u adressen verifiëren voordat e-mailexplosies plaatsvinden. Jij kan gebruik een tool voor e-mailverificatie om ervoor te zorgen dat een specifiek e-mailadres actief is en dat servers e-mails kunnen accepteren.

Screenshot met een voorbeeld van een tool voor e-mailverificatie

5. Geen duidelijke afmeldoptie gebruiken

E-mailmarketeers doen vaak veel moeite om hun reis op de juiste manier te beginnen, maar ze maken het zelden gemakkelijk om uit elkaar te gaan. Wanneer aan de behoeften wordt voldaan of de prioriteiten veranderen, willen abonnees misschien een e-mailcampagne achterlaten, en omdat 0,1% is het gemiddelde afmeldpercentage, zal de campagne niet veel schade aanrichten. De truc is om ze eenvoudig te laten uitschrijven.

Het begraven van de “uitschrijven”-knop onder andere elementen of het volledig weglaten ervan kan marketingcampagnes schaden. Als er geen duidelijk gedefinieerd opt-outproces is, zullen mensen uw e-mails als spam markeren, wat uw afleverbaarheid schaadt. Markeer in plaats daarvan duidelijk de afmeldoptie en neem contact op met niet-betrokken adressen om hen op de hoogte te houden van het opt-outproces.

Afmeldopties zijn belangrijk voor elk type e-mail, of het nu gaat om cold outreach, onboarding-reeks of marketingnieuwsbrief. Hier is een voorbeeld van hoe we bij Hunter een snelle afmeldingsvolgorde gebruiken in onze koude wervingsmails voor partners:

Screenshot met een voorbeeld van een e-mail met een uitschrijfknop onderaan gemarkeerd

6. Uw e-mails niet analyseren

Wanneer een volwaardige e-mailcampagne begint te rollen, kunt u enkele bounce-waarschuwingen tegenkomen. Er zijn twee soorten e-mail bounces: hard stuiteren en zacht stuiteren. Hard bounce verwijst naar het permanent niet afleveren van een e-mail omdat het adres niet bestaat of omdat het adres van de afzender is gemarkeerd als spam. Soft bounce daarentegen dekt tijdelijke problemen zoals volle mailboxen of grote e-mails die met tweaks kunnen worden opgelost.

Het herhaaldelijk versturen van e-mails naar bounced adressen is schadelijk en daarom is het meten van het bouncepercentage belangrijk. Alles meer dan 2% verdient uw aandacht, omdat een hoog bouncepercentage de deliverability verlaagt. U kunt beginnen met het verifiëren en snoeien van uw lijst en het vermijden van spamtriggers om het bouncepercentage te verbeteren.

acceptabel bouncepercentage: 2 procent.  Risicovol bouncepercentage: 10 procent.

7. E-mails verzenden vanuit een persoonlijke Gmail

Als bedrijf moeten uw e-mails betrouwbaarheid en professionaliteit weerspiegelen. Het verzenden van e-mails vanuit persoonlijke accounts is een snelkoppeling naar spammappen. Deze e-mails hebben niet alleen geen afmeldknoppen, ze zien er ook nep uit. Ontvangers zouden bijvoorbeeld veel meer geneigd zijn om een ​​e-mail van Twitter te openen vanaf het adres [email protected] dan [email protected]. Dit geldt met name als je koude outreach op grote schaal doet. Om de zaken in uw bedrijf professioneel te houden, kunt u overwegen u aan te melden voor een Google Workspace-account of Gmail als e-mailclient gebruiken.

8. Misleidende onderwerpregels schrijven

overwegende dat 69% van de mensen markeert een e-mail als spam door alleen de onderwerpregel te lezen, is het van cruciaal belang om uw onderwerpregels goed te krijgen. Hier zijn een paar vuistregels als het gaat om het schrijven van open waardige onderwerpregels:

  • Overdrijf uzelf niet met overdrijving of overdrijving.
  • Houd de onderwerpregel kort en nauwkeurig, bij voorkeur tussen de vier en acht woorden.
  • Wees relevant, authentiek en actueel.
  • Schrijf onderwerpregels op een manier die nieuwsgierigheid wekt en een voorproefje geeft van de waarde die lezers uit de e-mail halen.
  • Experimenteer met uitroepen en emoji’s, maar gebruik niet alleen hoofdletters en klink niet overdreven opgewonden.

Als je mensen misleidt met onderwerpregels, zullen ze uw e-mail snel naar de spammap sturen, wat uw bezorgbaarheid zal raken. Dit zijn twee e-mails die net uit de spammap zijn gehaald.

Onderwerpregel 1: Verkoop uw auto in één keer |  Direct geld overmaken.  Onderwerpregel 2: Ontvang uw persoonlijke lening binnen 24 uur.

9. Te veel afbeeldingen opnemen

Visuele elementen spelen een grote rol bij het bepalen van de bezorgbaarheid van e-mail, met name voor cold-outreach. Hoewel het een goed idee is om HTML-teksten in evenwicht te brengen met afbeeldingen om een ​​prettige ervaring voor de lezers te creëren, kan het alleen vertrouwen op afbeeldingen worden gezien als spamtactiek.

Spammers gebruiken traditioneel afbeeldingen om triggers voor spaminhoud te omzeilen. Maar ESP’s van tegenwoordig hechten meer belang aan de reputatie van de afzender dan aan inhoud, dus u moet een evenwicht bewaren tussen tekst en afbeeldingen. Als u een koude outreach-campagne uitvoert, moet u ervoor zorgen dat de hoofdtekst van de e-mail kort en op tekst is gebaseerd.

E-mails met zware beelden (illustraties, GIF’s, video’s of zelfs door gebruikers gegenereerde visuele inhoud) kan leiden tot soft bounce, maar dat is niet het enige probleem. Veel mailboxproviders tonen standaard geen afbeeldingen, dus als je een lange afbeelding als hoofdtekst van de e-mail gebruikt, verlies je betrokkenheid. Dit is bijvoorbeeld hoe een e-mail eruitziet wanneer een ontvanger het automatisch laden van afbeeldingen uitschakelt – niet geweldig voor e-mailmarketing.

Screenshot dat een e-mail van Zomato laat zien en zegt: "Afbeeldingen worden niet weergegeven."

10. URL-verkorters gebruiken

Net als bij zware visuals, worden URL-verkorters voornamelijk gebruikt door oplichters om kwaadaardige links te verbergen. Gebruik geen URL-verkorter als u links aan de hoofdtekst van uw e-mail toevoegt. U moet ook voorkomen dat u de hele link plakt zoals hij is. In plaats daarvan kunt u het insluiten of hyperlinken met de juiste teksten. Oproepen tot actie moeten ingesloten links bevatten die naar betrouwbare en verifieerbare websites leiden, wat de afleverbaarheid zou moeten bevorderen.

Als het gaat om het verbeteren van de klikfrequentie, e-mailopmaak gebruiken om de leesbaarheid en mobielvriendelijkheid te verbeteren en CTA’s voortdurend te A/B-testen.

Afleverbaarheid van e-mail is essentieel voor het succes van marketingcampagnes. Afgezien van de focus op technische aspecten zoals IP- en domeinopwarming, en SPF-, DKIM- en DMARC-authenticatie, zouden deze paar factoren u moeten helpen de primaire inboxen van de meeste ontvangers te bereiken.

Meer weten over de do’s en don’ts van e-mailmarketing? Download uw gratis gids belauw!

schrijf-e-mails-leads-reageren-op-cta